Drugie śniadanie mistrzów, czyli co dodawać do owsianki, żeby nie było nudno

Od jakiegoś czasu jem codziennie na śniadanie owsiankę i mam swój ulubiony zestaw dodatków, które mieszam, żeby owsianka mi się nie znudziła.

Latem łatwo jest zrobić na śniadanie pyszną owsiankę, bo jest spory wybór świeżych owoców – truskawki, maliny, jagody, borówki… Albo chociaż brzoskwinie czy nektarynki. Teraz zostały nam tylko banany, jabłka i gruszki – i choć w sumie to też dobre dodatki, to ja mam zawsze pod ręką sporo innych składników.

Owsianka – przepis podstawowy

Moją owsiankę robię z połączenia mleka i wrzątku. Do miseczki wsypuję 2 łyżki płatków owsianych błyskawicznych, zalewam wrzątkiem tak, by było go ciut więcej niż płatków i czekam jakieś 5 minut. Płatki „wypiją” wodę i wtedy dolewam mleka.

Co zamiast mleka do owsianki?

Gdy płatki wypiją już wodę, można dolać to, co lubi się najbardziej – mleko krowie, mleko roślinne, jogurt naturalny, kefir. Ja najbardziej lubię owsiankę z mlekiem waniliowym ryżowym lub sojowym (kupuję w Rossmannie).

Co zamiast płatków owsianych?

Czasem zamiast płatków owsianych daję też inne – płatki żytnie, ryżowe, jęczmienne. Najlepiej smakują pomieszane z owsianymi. Czasem dodaję do nich także otręby albo czekoladowe musli – jedna łyżka wystarczy.

Dodatki do owsianki

Moje ulubione dodatki do zimowej owsianki, kiedy nie ma owoców to:

  • owoce suszone: rodzynki, morele, figi, śliwki oraz obowiązkowo suszony berberys. Jest kwaskowy w smaku i fajnie przełamuje smak słodkich dodatków w gotowej owsiance
  • orzechy – najbardziej lubię laskowe, bo nie trzeba ich już rozdrabniać, ale jak nie mam to daję włoskie albo jakaś mieszankę orzechów.
  • kawałki kokosa – nie wiem dlaczego, ale nie przepadam za wiórkami kokosowymi, natomiast lubię takie małe kawałki – kosteczki – kokosa. Można je kupić w Lidlu.
  • migdały – najchętniej słupki albo płatki
  • czekolada – 2-3 kostki czekolady do owsianki to fajny dodatek
  • mielony ostropest – to na wątrobę ;)
  • cynamon, kakao – jak nie daję czekolady, to chociaż kakao. Z lenistwa daję takie słodzone, a nie naturalne.
  • kawa – jak wstaję rano półprzytomna to zwykle dodaję jeszcze ze dwie łyżeczki kawy rozpuszczalnej do owsianki. Mam wtedy jedzenie i kawę naraz :)

Liczyłam kiedyś kalorie mojej codziennej porcji owsianki i w zależności od rodzaju płatków, jakich użyję i dodatków – porcja ma ok. 350-400 kalorii. Dietetyczny posiłek to może nie jest, ale dostarcza energii na 3-4 godziny.

A Wy co dodajecie do swojej owsianki?

owsianka

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Drugie śniadanie mistrzów, czyli co dodawać do owsianki, żeby nie było nudno

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *