Trening siłowy także dla kobiet – od czego zacząć?


Ładnie zarysowane mięśnie to atut zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet. Dzięki nim ciało jest lepiej napięte i wygląda znacznie młodziej. Trening siłowy pozwala osiągnąć wysportowaną figurę i spalić zbędną tkankę tłuszczową. Specjaliści są zgodni, że tak popularny wśród osób odchudzających się trening aerobowy to za mało, aby osiągnąć optymalną sylwetkę. W jego trakcie zazwyczaj spalamy mniej kalorii, niż podczas ćwiczeń siłowych. Dodatkowo, w odróżnieniu od treningu siłowego, nie rozbudowuje on mięśni, a więc nie stymuluje naturalnej, szybszej przemiany materii. Trening siłowy stosowany jest również jako element rehabilitacji ruchowej, który ma pomóc powrócić do zdrowia po kontuzji oraz wzmocnić odporność organizmu na kolejne urazy.

Na ZanimZjesz znajdziecie także artykuły na temat innych ćwiczeń, z których na pewno wybierzecie coś dla siebie:

a teraz wracamy do treningu siłowego:)

Trening siłowy – na czym polega

Trening siłowy określany jest również jako oporowy. W jego trakcie znacznie wzrasta szybkość tętna i oddechu. Podczas ćwiczeń organizm w pierwszej kolejności sięga po glukozę i fruktozę czyli cukry, których nadmiar zamienia się w tkankę tłuszczową. Trenując na siłowni, nie możemy jednak oczekiwać, że nasza waga spektakularne spadnie. Zazwyczaj trening siłowy sprawia, że ważymy więcej. Wynika to z tego, iż mięśnie są cięższe niż tkanka tłuszczowa, dlatego do pomiaru efektywności ćwiczeń lepiej jest użyć centymetra. Stracimy zbędny tłuszcz, wyrzeźbimy apetyczną sylwetkę, a nie koniecznie stracimy na wadze.

Trening siłowy dla kobiet

Kobiety boją się ćwiczeń na siłowni. Uważają, że trening siłowy znacznie rozbuduje ich masę mięśniową i upodobnią się z wyglądu do mężczyzn. Jest to mało prawdopodobne, ponieważ osiągnięcie figury kulturysty wymaga bardzo wiele czasu, ćwiczeń i diety nastawionej na rozbudowę tkanki mięśniowej. Ponadto kobiety mają mniejsze predyspozycje biologiczne do osiągnięcia kulturystycznej sylwetki, ponieważ ich organizm produkuje mniej testosteronu niż jest to w przypadku mężczyzn. Natomiast trening siłowy dla kobiet ma wiele zalet, również tych związanych z urodą:

  • mięśnie spalają więcej kalorii – im więcej tkanki mięśniowej, tym większy metabolizm. A zatem mięśnie pomagają schudnąć, nawet wtedy, kiedy nie ćwiczymy. Określane jest to, jako „spoczynkowa przemiana materii”.
  • umięśnione ciała jest bardziej jędrne i napięte
  • na umięśnionym ciele rzadziej pojawia się cellulit

Ponadto trening siłowy zapewnia większą sprawność i zapobiega naturalnej degradacji tkanki mięśniowej spowodowanej upływem lat.

Trening siłowy – od czego zacząć

Każda nowa aktywność fizyczna wymaga czasu, aby organizm się do niej przyzwyczaił. Podobnie jest z treningiem siłowym. Jak go zacząć, aby nie nabawić się kontuzji i czerpać z niego jak najwięcej korzyści?

  1. Konsultacja medyczna – osoby, które mają chory kręgosłup i dawne urazy ciała, powinny skonsultować się z lekarzem czy fizjoterapeutą. Trening siłowy jest często wykorzystywany, jako forma rehabilitacji, jednak w tym przypadku warto ustalić dla sienie bezpieczny program zajęć.
  2. Trenuj z profesjonalistą – na początek swojej przygody z treningiem siłowym warto udać się do siłowni, gdzie będziemy mogli zapytać o radę doświadczonego trenera. Dlaczego to takie ważne? Mięśnie należy rozbudowywać równomiernie, aby nie nabawić się problemów z ciałem i szkodliwych dysproporcji w rozbudowie tkanki. Trener dysponuje wiedzą, która pomoże uniknąć szkodliwych następstw źle dobranych ćwiczeń.

Kiedy rozpoczynamy swój trening siłowy, nie związujmy się od razu umową, jaką jest karnet. Najpierw sprawdźmy nową siłownię, zobaczmy czy odpowiadają nam warunki w niej panujące i czy mamy na niej dostęp do profesjonalnych trenerów. Sama rekomendacja znajomych osób, może okazać się nie wystarczająca :)

Trening siłowy dla kobiet

 

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *