Sprawdzone ćwiczenia na nogi


Piękne i smukłe nogi przysłonięte jedynie seksowną mini są marzeniem każdej z nas. Niestety jest to jednocześnie partia ciała, która wymaga szczególnej troski, gdy musimy coś poprawić. Nie wystarczą same ćwiczenia wysiłkowe, ale potrzeba też treningu aerobowego połączonego z odpowiednią dietą i rezygnacją ze słodyczy oraz używek. Choć sam termin ćwiczenia aerobowe brzmi strasznie, to same ćwiczenia nie są wymyślne i każda z was może wykonywać je samodzielnie w domu. Ćwiczenia na nogi opierają się głównie na przysiadach, wykrokach, jeździe na rowerze, czy pływaniu, które mogą być przyjemnym uzupełnieniem dnia, niekoniecznie kojarzącym się z potem wylanym na siłowni.

Ćwiczenia na nogi – przede wszystkim systematyczność

Bez wysiłku i wylania litrów potu nie uda się osiągnąć smukłej figury. Należy zacząć od odpowiedniej diety, która pomoże wyeliminować obrzęki i opuchliznę. Codzienny jadłospis powinien obfitować w produkty pełnoziarniste, takie jak chleb, makaron czy ryż oraz białko w postaci twarogu, ryb lub białego mięsa. Nie można też zapominać o kilku porcjach owoców i warzyw, które zapewnią dostęp do błonnika oraz witamin. Jednak najważniejszym elementem jest wypłukiwanie toksyn za pomocą wody z niską zawartością sodu. Oczywiście dieta ta wymaga też rezygnacji z żywności wysoko przetworzonej oraz używek, które pozostawiają w organizmie najwięcej toksyn. Gdy już wprowadzicie zmiany w menu, możecie przejść do ćwiczeń na nogi.

>> Płaski brzuch: jak go osiągnąć? Zasady, menu efekty

Ćwiczenia na nogi – zasady

Na początek należy rozpocząć trening wysiłkowy, który pomoże spalić zbędny tłuszczyk przeszkadzający w osiągnięciu wymarzonych zgrabnych nóg, oraz ubrać je w seksowne mięśnie. W tym wypadku przykładowe ćwiczenia na nogi to:

  • Przysiady,
  • Nożyce poziome;
  • Wykroki;
  • Wejście na step;
  • Wspinanie się na palcach jednej nogi;

Ćwiczenia siłowe należy wykonywać minimum trzy razy w tygodniu i zawsze pamiętać o rozgrzewce przed nim, by uniknąć kontuzji i przygotować organizm do wysiłku. Do ćwiczeń siłowych można też wykorzystać sztangietki, sztangi lub Bosu.

>> Jak biegać na bieżni?

Następnie należy dołączyć do nich lub wykonywać naprzemiennie z nimi ćwiczenia aerobowe, które wyrównają proporcje pomiędzy poszczególnymi partiami mięśni, wzmocnią je oraz wysmuklą sylwetkę. Wybór ćwiczeń na nogi jest bardzo duży, nawet dla tych co zamiast ruchu na świeżym powietrzu wolą trenować pod dachem:

>> Ćwiczenia na mięśnie brzucha: zasady, przykłady, efekty

Ćwiczenia na nogi – przeciwwskazania


Podejmując się wykonywania ćwiczeń na nogi należy zadbać przede wszystkim o własne bezpieczeństwo. Trening ten nie jest przeznaczony dla osób z problemami z sercem lub układem krążenia oraz nieuregulowanym ciśnieniem. Z ćwiczeń powinny zrezygnować także osoby, które w trakcie treningu odczuwają ból, zwłaszcza w okolicach kręgosłupa lub mające problem z jego wadami. Natomiast osoby podatne na kontuzje lub kontuzjowane powinny zasięgnąć porady trenera podczas doboru ćwiczeń na nogi.

Oprócz ćwiczeń fizycznych można także zastosować dietę popularną (dieta śródziemnomorska, dieta Ewy Chodakowskiej, dieta Candida, dieta Dukana, dieta kopenhaska) lub bardziej niszową (dieta 3d chili, dieta 8 godzinna, dieta jajeczna, dieta turbo). Warto również zastanowić się nad włączeniem do swojej diety produktów zdrowych lub wspomagających odchudzanie takich jak kasza jaglana, stewia, herbata odchudzająca czy zielona kawa. Pamiętajcie tylko, by przed rozpoczęciem diety lub zmianą jadłospisu skonsultować się z lekarzem bądź dietetykiem!

ćwiczenia na nogicwiczenia na nogi2

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

4 thoughts on “Sprawdzone ćwiczenia na nogi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *