Płaski brzuch: Jak go osiągnąć? Zasady, menu, efekty

Płaski brzuch – chyba każdy o nim marzy i praktycznie każdy może go mieć. Wystarczy stosować się do kilku zasad, a na pewno zobaczymy efekty, które z łatwością utrzymamy.

Lekarze oraz trenerzy radzą walkę o płaski brzuch prowadzić od zewnątrz i wewnątrz – czyli dietę połączyć z ćwiczeniami. Dzięki temu wymarzony efekt osiągniemy szybciej i będzie on bardziej trwały.

Tak naprawdę będziemy musieli wprowadzić nowy tryb życia. Jednak dzięki diecie stracimy zbędne kilogramy nie tylko w brzuchu, a trening poprawi nasze samopoczucie i wzmocni cały organizm.

>> Szóstka weidera [TRENING, ZASADY, EFEKTY] 

Zanim przystąpimy do działania, skonsultujmy się ze specjalistami – przede wszystkim lekarzem – który doradzi, co będzie dla nas dobre i wesprze nas w naszym postanowieniu.

Płaski brzuch – zasady

Podstawą są regularne ćwiczenia. Te na płaski brzuch wykonujmy ok. 3-4 razy w tygodniu. Dajmy mięśniom przynajmniej jeden dzień na regenerację, a w pozostałe uprawiajmy ćwiczenia aerobowe, które pomogą spalić tkankę tłuszczową. Należy pracować nad wszystkimi mięśniami brzucha, a także nad mięśniami pleców. Dbając o cały tułów zyskujemy dobrą postawę, czego efektem jest płaski brzuch i zdrowy, mocny kręgosłup.

>> Aerobiczna 6 Weidera [NAJLEPSZY TRENING BRZUCHA] 

>> Ćwiczenia na brzuch cz.1

>> Ćwiczenia na brzuch cz.2

Do ćwiczeń dołączmy odpowiednią dietę. Jedzmy w ciągu dnia kilka niewielkich posiłków, mniej więcej co 3-4 godziny. Nie dopuśćmy do napadów głodu.

Zacznijmy masować brzuch. Wspomożemy pracę jelit i ujędrnimy skórę.

Płaski brzuch – menu

Dieta na płaski brzuch wiąże się z rezygnacją z niektórych produktów. Zakazane są: rośliny strączkowe (działają wydymająco) – groch, fasola, bób, soczewica; niektóre warzywa – kapusta, brukselka, kalafior, brokuł; cukier, napoje gazowane, fast foody. Czasem wzdęcia mogą być objawem nietolerancji laktozy i wtedy należy zrezygnować z mleka i niektórych produktów mlecznych. Ważne jest to jak przygotowujemy posiłki – koniec z tłustymi, smażonymi potrawami. Zastąpmy je gotowanymi i pieczonymi bez tłuszczu, a od tego już naprawdę blisko do płaskiego brzucha.

Należy uważać na warzywa i owoce, gdyż przez wysoką zawartość błonnika mogą działać wydymająco. Warto używać w kuchni świeżych ziół i przypraw – poprawiają one smak potraw i wspomagają trawienie – kminek, cynamon, majeranek, tymianek, bazylia, imbir, pieprz, chili.

Pijmy dużo wody. Dobrym wyborem będą też herbaty ziołowe wspomagające trawienie – mięta, koper włoski, rumianek, ostropest plamisty.

Polecane są naturalne jogurty z probiotykami – zapobiegają zaparciom i wspomagają pracę układu trawiennego.

Płaski brzuch – efekty

To, jak szybko będziemy mieć płaski brzuch zależy od wielu rzeczy. Między innymi od naszego organizmu i ilości uzbieranych kilogramów. Nie oczekujmy efektów po tygodniu diety i dwóch treningach. Warto być jednak cierpliwym i uczciwie stosować się do nowego jadłospisu oraz regularnie ćwiczyć, bo na pewno dzięki tym sposobom pochwalimy się smukłą talią.

fot  lululemon athletica flickr.com
fot lululemon athletica flickr.com

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Płaski brzuch: Jak go osiągnąć? Zasady, menu, efekty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *