Plan biegowy dla początkujących – 6 tygodniowy

Od zera do 30 minut biegu w 6 tygodni. Plan dla ambitnych początkujących.

Ruch to podstawa zdrowego trybu życia. Nie zastąpi go nawet najwymyślniejsza dieta. Warto o niego zadbać szczególnie jeśli dużo czasu spędzamy za biurkiem lub za kółkiem. Jedną z najprostszych i najtańszych form aktywności jest coraz bardziej modne w Polsce bieganie. Aby jednak szybko się nie zniechęcić, warto założyć sobie jakiś plan i systematycznie go realizować. Dla początkujących, ale ambitnych, dobry będzie plan biegowy na 6-tygodni.

Zakłada on, że trening trwać będzie za każdym razem 30 minut i powtarzany będzie 6 razy w tygodniu (dlatego to plan dla ambitnych;) ). Każdy trening składa się z sekwencji biegu w tempie konwersacyjnym, czyli takiego podczas którego możesz prowadzić rozmowę, oraz intensywnego marszu dla odpoczynku. Pomiędzy kolejnymi sekwencjami nie ma żadnych przerw, a więc biegniesz, maszerujesz, biegniesz, maszerujesz i tak przez 30 minut.

Plan biegowy 6 tygodni dla początkujących [KALENDARZ]

  1. tydzień – 30 sekund biegu, 4,5 minuty marszu – 6 powtórzeń,
  2. tydzień – 1 minuta biegu, 4 minuty marszu – 6 powtórzeń,
  3. tydzień – 2 minuty biegu, 3 minuty marszu – 6 powtórzeń,
  4. tydzień – 3 minuty biegu, 2 minuty marszu – 6 powtórzeń,
  5. tydzień – 4 minuty biegu, 1 minuta marszu – 6 powtórzeń,
  6. tydzień – 4,5 minuty biegu, 30 sekund marszu – 6 powtórzeń.

Po ukończeniu tego planu będziesz gotów do przebiegnięcia 30 minut bez przerwy!

Oczywiście przez każdym treningiem należy się rozgrzać, a po nim porozciągać. Nie można zapominać o tych elementach, bo bez nich łatwo o kontuzje, a tych musimy się wystrzegać.

Powodzenia!

P.S.

Szukasz innych planów biegowych? Sprawdź plan biegowy 10 tygodni dla początkujących oraz poradnik na temat tego jak biegać żeby schudnąć. A może warto do biegania dołożyć dietę? Szczególnie popularne to : 3d chili, south beach, Dukana i New Mayo Clinic.

plan biegowy 6 tygodni - fot. Chris Hunkeler flirckr.com

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

10 thoughts on “Plan biegowy dla początkujących – 6 tygodniowy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *