Piękna sylwetka na wiosnę: ćwiczenia na brzuch


Co łączy Shakirę, Britney Spears i Ewę Chodakowską? Płaski brzuch, o którym marzy każda z nas. Jednak należy pamiętać, że uzależnienie Britney od brzuszków, to wcale nie jest najprostsza droga do celu.

Warto też uwzględnić inne ćwiczenia na brzuch, które kształtują także inne partie mięśni, takie jak chociażby mięśnie skośne. Każde z zaprezentowanych w tym artykule ćwiczeń będzie skuteczne tylko w połączeniu z treningiem odchudzającym, gdyż pod oponką nie będzie widać wyćwiczonych mięśni. Metodyka ćwiczeń jest różna i zależy od potrzeb. Pamiętajcie, by przed rozpoczęciem treningu skonsultować się ze specjalistą, który wyeliminuje trening nieodpowiedni dla waszego stanu zdrowia.

Jeżeli ćwiczenia na brzuch okażą się dla Was nieodpowiednie spróbujcie innej formy aktywności, np. biegania na bieżni lub w biegania na świeżym powietrzu – polecamy plan biegowy 10-tygodniowy dla początkujących i plan biegowy 5 km. Dla osób oswojonych z bieganiem bardziej przydatne mogą być informacje nt. tego jak biegać szybciej i jak biegać, żeby schudnąć. Aktywność fizyczną można uzupełnić dietą np.: dieta baletnicy, dieta owsiana, dieta jaglana, dieta koktajlowa, dieta lchf czy chronodieta. Warto także pomyśleć o wprowadzeniu do menu zdrowego jedzenia. Jagody goji, jagody acai, kasza jaglana, czy stewia mogą wspomóc odchudzanie!

Ćwiczenia na brzuch – trudne początki

Zwykle najtrudniejszym etapem w drodze do apetycznego brzucha jest rozpoczęcie treningu. Choć może to wyglądać na skomplikowane, to na dający rezultaty trening wystarczy poświęcić 15 minut co drugi dzień. Ważne jest jednak by ćwiczenia wykonywać z należytą starannością. Proste unoszenie części tułowia może kusić, by wykonywać je byle jak i byle szybciej, a to jest błąd. Żeby osiągnąć satysfakcjonujące efekty wystarczą trzy ćwiczenia powtarzane trzykrotnie w dziesięciu seriach:

  • Podciąganie kolan do klatki piersiowej;
  • Skręty tułowia z uniesionymi kolanami;
  • Wypychanie miednicy w leżeniu bocznym.

Powyższe ćwiczenia na brzuch będą skuteczne jeśli równolegle z nimi rozpoczniecie trening cardio, czyli na przykład bieganie, rower, rolki lub basen, który pomoże spalić zbędny tłuszczyk otulający mięśnie.

Ćwiczenia na brzuch – ćwiczenia interwałowe

Dla bardziej zmotywowanych trenerzy proponują trening interwałowy, który wyciśnie z trenującego ostatnie poty, ale jednocześnie z modelowaniem mięśni pomoże spalić tłuszczyk skrywający wasz kaloryfer. W tym przypadku doskonałym ćwiczeniem na brzuch będzie modyfikacja tradycyjnych brzuszków do których potrzebna będzie duża piłka i hantle. By prawidłowo wykonywać ćwiczenie należy oprzeć plecy na piłce, nogi ustawić tak, by kolana były zgięte pod kątem prostym, a ręce z hantlami były wyciągnięte za głowę. W tej pozycji należy wykonywać skłony w kierunku kolan. Dla optymalnych efektów wystarczy po 8 skłonów w kierunku każdego kolana. Jako odchudzający trening zalecane są ćwiczenia aerobowe.

Ćwiczenia na brzuch – basen

O płaski brzuch można też powalczyć na basenie. Woda sprawiając opór wymaga użycia większej ilości siły do każdego ruchu, przez to można spalić tyle samo kalorii, co na lądzie w czasie o połowę krótszym. Oprócz pływania ulubionym stylem warto postawić na ćwiczenia, które zajmą około 10-15 minut. Należy stanąć tyłem do ściany basenu i chwycić rękoma jego krawędź. Wisząc w tej pozycji – unosić zgięte lub wyprostowane nogi do góry w 10 seriach po 10 powtórzeń. Pamiętajcie, im więcej różnorodnych aktywności (np. pływanie pieskiem, motylkiem i ćwiczenie na brzuch) będziecie wykonywać podczas jednego treningu, tym szybciej osiągniecie upragniony efekt. Basen należy odwiedzać co najmniej trzy razy w tygodniu.

ćwiczenia na brzuch

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

8 thoughts on “Piękna sylwetka na wiosnę: ćwiczenia na brzuch

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *