Plan biegowy 5 km dla początkujących. Jak przebiec 5 km?

Każdy kto zaczął biegać chce szybko zwiększać pokonywane dystanse. Jednym z pierwszych celów jaki stawiają sobie początkujący biegacze jest pokonanie bariery 5 km. Aby go zrealizować warto skorzystać z profesjonalnych planów treningowych dla początkujących.
Plan biegowy 5 km dla początkujących łączy w sobie elementy wolnego biegu lub marszu, biegu interwałowego (biegania odcinków z różnym natężeniem, na przemian szybko i wolno) i biegu w tempie konwersacyjnym, pozwalającym na prowadzenie rozmowy. Powinni poradzić sobie z nim wszyscy, nawet ci, którzy dopiero zaczynają przygodę z bieganiem. Jeśli jednak uznasz, że dla ciebie jest na niego jeszcze za wcześniej spróbuj innych planów: 10-tygodniowego lub 6 tygodniowego.

Plan biegowy 5 km dla początkujących [HARMONOGRAM]

  • Dzień 1 – 2,4 km wolnego biegu lub marszu
  • Dzień 3 – bieg interwałowy – 8 razy minuta biegu szybkiego, 1,5 minuty biegu wolnego
  • Dzień 5 – 2,4 km wolnego biegu lub marszu
  • Dzień 7 – 45 minut wolnego biegu lub marszu
  • Dzień 9 – 3,2 km biegu w tempie konwersacyjnym
  • Dzień 11 – bieg interwałowy – 10 razy minuta biegu szybkiego, 1,5 minuty biegu wolnego
  • Dzień 13 – 3,2 km biegu w tempie konwersacyjnym
  • Dzień 15 – 45 minut wolnego biegu lub marszu
  • Dzień 17 – 3,2 km biegu w tempie konwersacyjnym
  • Dzień 19 – bieg interwałowy – 10 razy minuta biegu szybkiego, 1,5 minuty biegu wolnego
  • Dzień 21 – 4 km biegu w tempie konwersacyjnym
  • Dzień 23 – bieg interwałowy – 13 razy minuta biegu szybkiego, 1,5 minuty biegu wolnego
  • Dzień 25 – 4 km biegu w tempie konwersacyjnym
  • Dzień 27 – 50 minut wolnego biegu lub marszu
  • Dzień 29 – 4 km biegu w tempie konwersacyjnym
  • Dzień 31 – bieg interwałowy – 13 razy minuta biegu szybkiego, 1,5 minuty biegu wolnego
  • Dzień 33 – 4 km biegu w tempie konwersacyjnym
  • Dzień 35 – 50 minut wolnego biegu lub marszu
  • Dzień 37 – 4,8 km biegu w tempie konwersacyjnym
  • Dzień 39 – bieg interwałowy – 12 razy 1,5 minuty biegu szybkiego, 1 minuta biegu wolnego
  • Dzień 41 – 4,8 km biegu w tempie konwersacyjnym
  • Dzień 43 – 50 minut wolnego biegu lub marszu
  • Dzień 45 – 20 minut wolnego biegu
  • Dzień 47 – 5 km biegu w tempie konwersacyjnym

Powodzenia:)

Plan biegowy 5 km dla początkujących - fot. lululemon athletica flickr.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>