Jak biegać na bieżni? (Poradnik)

Wiele osób nad bieganie na świeżym powietrzu preferuje uprawianie tej formy aktywności fizycznej na bieżni, w domu lub klubie fitness czy siłowni. Warto jednak pamiętać o kilku zasadach biegania na bieżni.

Jak biegać na bieżni? Przede wszystkim należy pamiętać o rozgrzewce. Nie można wchodzić na bieżnię nie pobudziwszy mięśni. Jeśli zrezygnujemy z tego elementu szybko się zmęczymy i narazimy się na kontuzję. Możemy ją złapać również, jeśli będziemy biegać zbyt blisko krawędzi bieżni. Może to trywialne, ale jak wiadomo wiele wypadków z poważnymi konsekwencjami zdarza się właśnie w banalny sposób.

Podczas biegania na bieżni nie patrzymy w dół. Od tego mogą rozboleć nas plecy, możemy też dostać nudności i będziemy zmuszeni zrezygnować z treningu. Warto za to minimalnie odchylić bieżnię od poziomu, np na 1-2%. To najbardziej naturalny kąt do poruszania się dla naszych nóg.

Nie zaniedbujmy także obowiązku spożywania płynów. Bieganie w zamkniętym pomieszczeniu oznacza wysoką temperaturę – pamiętajmy więc od chłodzeniu organizmu od środka. Jeśli biegamy na bieżni w domu otwórzmy okno, żeby zapewnić dopływ świeżego powietrza.

Podczas biegania starajmy się poruszać krótkim krokiem. Dzięki temu nie będziemy zbyt mocno (i głośno) uderzać stopami o bieżnię. Lepiej zwiększyć intensywność kroków niż ich długość. Unikajmy też trzymania się poręczy – to nie jest naturalna pozycja dla naszego ciała.

Jeśli mamy taką możliwość starajmy się umilić sobie trening- biegnijmy w konwersacyjnym tempie i rozmawiajmy ze znajomym z bieżni obok, lub chociaż włączmy odtwarzacz muzyki – to powinno wyzwolić pokłady pozytywnej energii.

Warto także korzystać z programów treningowych – większość profesjonalnych bieżni ma ich wgranych wiele. Pozwalają one zoptymalizować trening, tak żeby przy jak najmniejszych nakładach uzyskać jak najlepsze rezultaty, a często o to nam właśnie chodzi:)

Miłego biegania!

P.S.

Jeśli jednak masz ochotę wyjść ze swoim treningiem poza cztery ściany zapraszamy do zapoznania się z programami biegowymi, zarówno dla początkujących (6-tygodniowy, 10-tygodniowy), dla tych którzy chcą schudnąć oraz dla stawiających sobie za cel przebiegnięcie 5 km.

Jak biegać na bieżni - fot. The Ridge Resorts flickr.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>