Drugie śniadanie mistrzów, czyli co dodawać do owsianki, żeby nie było nudno

Od jakiegoś czasu jem codziennie na śniadanie owsiankę i mam swój ulubiony zestaw dodatków, które mieszam, żeby owsianka mi się nie znudziła.

Latem łatwo jest zrobić na śniadanie pyszną owsiankę, bo jest spory wybór świeżych owoców – truskawki, maliny, jagody, borówki… Albo chociaż brzoskwinie czy nektarynki. Teraz zostały nam tylko banany, jabłka i gruszki – i choć w sumie to też dobre dodatki, to ja mam zawsze pod ręką sporo innych składników.

Owsianka – przepis podstawowy

Moją owsiankę robię z połączenia mleka i wrzątku. Do miseczki wsypuję 2 łyżki płatków owsianych błyskawicznych, zalewam wrzątkiem tak, by było go ciut więcej niż płatków i czekam jakieś 5 minut. Płatki “wypiją” wodę i wtedy dolewam mleka.

Co zamiast mleka do owsianki?

Gdy płatki wypiją już wodę, można dolać to, co lubi się najbardziej – mleko krowie, mleko roślinne, jogurt naturalny, kefir. Ja najbardziej lubię owsiankę z mlekiem waniliowym ryżowym lub sojowym (kupuję w Rossmannie).

Co zamiast płatków owsianych?

Czasem zamiast płatków owsianych daję też inne – płatki żytnie, ryżowe, jęczmienne. Najlepiej smakują pomieszane z owsianymi. Czasem dodaję do nich także otręby albo czekoladowe musli – jedna łyżka wystarczy.

Dodatki do owsianki

Moje ulubione dodatki do zimowej owsianki, kiedy nie ma owoców to:

  • owoce suszone: rodzynki, morele, figi, śliwki oraz obowiązkowo suszony berberys. Jest kwaskowy w smaku i fajnie przełamuje smak słodkich dodatków w gotowej owsiance
  • orzechy – najbardziej lubię laskowe, bo nie trzeba ich już rozdrabniać, ale jak nie mam to daję włoskie albo jakaś mieszankę orzechów.
  • kawałki kokosa – nie wiem dlaczego, ale nie przepadam za wiórkami kokosowymi, natomiast lubię takie małe kawałki – kosteczki – kokosa. Można je kupić w Lidlu.
  • migdały – najchętniej słupki albo płatki
  • czekolada – 2-3 kostki czekolady do owsianki to fajny dodatek
  • mielony ostropest – to na wątrobę ;)
  • cynamon, kakao – jak nie daję czekolady, to chociaż kakao. Z lenistwa daję takie słodzone, a nie naturalne.
  • kawa – jak wstaję rano półprzytomna to zwykle dodaję jeszcze ze dwie łyżeczki kawy rozpuszczalnej do owsianki. Mam wtedy jedzenie i kawę naraz :)

Liczyłam kiedyś kalorie mojej codziennej porcji owsianki i w zależności od rodzaju płatków, jakich użyję i dodatków – porcja ma ok. 350-400 kalorii. Dietetyczny posiłek to może nie jest, ale dostarcza energii na 3-4 godziny.

A Wy co dodajecie do swojej owsianki?

owsianka

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Drugie śniadanie mistrzów, czyli co dodawać do owsianki, żeby nie było nudno

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *