Dieta turbo – zasady, menu i efekty

Modna ostatnio dieta turbo – czy jest równie skuteczna, co popularna? Jakich efektów możemy się spodziewać, będąc na tej diecie?

Dieta turbo – zasady

Dieta turbo to jedna z diet ekspresowych, co wcale nie znaczy, że nieprzemyślanych. Cały sekret skuteczności tej diety polega na uzyskaniu odpowiedniej równowagi pomiędzy zawartością białek i węglowodanów w spożywanych przez nas pokarmach. Przygotowywane przez nas posiłki powinny być niskokaloryczne, co sprawi, że nasz organizm zacznie po prostu spalać nadmiarowe kilogramy. Ze względu na bardzo dużą zawartość owoców w menu tej diety, zalecane jest jej stosowanie w okresie letnim, kiedy zdrowych i świeżych owoców mamy pod dostatkiem. Poza tym, wskazana jest odrobina aktywności fizycznej, czemu zdecydowanie sprzyja ładna pogoda. Warto dodać zresztą, że każda dieta znacznie zyskuje na skuteczności w momencie, gdy połączymy ją z (najlepiej regularnymi) ćwiczeniami fizycznymi.

Dieta turbo – menu

Dieta turbo pewnie bardziej przypadnie do gustu osobom kreatywnym, które nie żyją w pośpiechu, patrząc na zegarek – nie ma bowiem sztywnego menu, którego należy się trzymać – jest grupa zalecanych składników i nasza inwencja, która pozwoli nam skomponować z tego smaczne i zdrowe potrawy.

Jednym z założeń diety jest zjadanie 6 posiłków dziennie. Gwarantuje to nam uczucie sytości przez cały dzień, choć przeciętna dawka kalorii dostarczana naszemu organizmowi dziennie nie jest zbyt wysoka, gdyż wynosi tylko 1000 kalorii.

Dieta turbo – grupy produktów

Produkty zalecane do przyjmowania podczas diety turbo podzielono na 4 grupy:

1) owoce – pomarańcze, truskawki itd.

2) warzywa – na przykład buraki, cebula, ogórek, pomidory.

3) produkty zawierające dużo białka – wskazane są zwłaszcza ryby, sery, jajka i mięso.

4) mieszanka produktów

 

Mimo dużego pola do popisu na temat dań, dietą i tak rządzą pewne reguły – wyraźnie ona bowiem mówi, ile produktów z której grupy i w jakich ilościach możemy danego dnia spożyć. Cała reszta jest jednak do naszej dyspozycji.

Podczas diety należy wystrzegać się pieczywa, potraw panierowanych i sosów. Zaleca się spożywanie dużo wody (optymalna ilość to 2 litry) bądź napojów, jednak pod warunkiem, że ich wartość energetyczna nie przekroczy 10 kcal. Nie wolno natomiast wcale jeść słodyczy.

Dieta turbo bogata jest w błonnik, ale także pełną gamę witamin, których źródłem są owoce i warzywa. Nie wyklucza ona zupełnie żadnego typu wyrobów, zatem dania przygotowane wedle jej reguł mają szansę być pełnowartościowe.

 

Dieta turbo – efekty

Sumiennie przestrzegana dieta turbo pozwala zrzucić nawet do 5 kilogramów w okresie 10 dni. Innym pozytywnym skutkiem jej stosowania jest unormowanie naszego systemu żywieniowego – nasz organizm bowiem przyzwyczaja się do spożywania częstych posiłków w niewielkich ilościach, co z kolei korzystnie wpływa na nasz metabolizm. Należy jednak pamiętać, że każde zmiany i ograniczenia w trybie żywieniowym powinny być przedyskutowane z dietetykiem, dotyczy to zwłaszcza osób cierpiących na schorzenia, które wymagają na nich stosowania określonych ograniczeń dietetycznych. Sama dieta turbo nie jest zbyt restrykcyjna i może stanowić po prostu zdrowy plan żywieniowy każdego człowieka.

freeimages.com/ryasaurus
freeimages.com/ryasaurus
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Dieta turbo – zasady, menu i efekty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *