Dieta owsiana: zasady, menu, efekty


Pragniesz szybko zrzucić kilka kilogramów? A może ulubiona sukienka zrobiła się trochę ciasna? Nieważne jaki masz powód – jest sposób, żeby w krótkim czasie wrócić do dawnej figury. Przedstawiamy dietę owsianą – popularną nawet wśród gwiazd.

Owsianka dostarcza wielu składników odżywczych: magnez, żelazo, cynk, potas, wapń, witaminy B, PP, E. Jest bardzo bogata w błonnik, który pęczniejąc w brzuchu sprawia, że nie odczuwamy głodu, a jednocześnie usuwa substancje szkodliwe i niepotrzebne, reguluje pracę układu pokarmowego. Spożywając owsiankę oczyszczamy organizm, wspomagamy trawienie, spowalniamy procesy starzenia, zmniejszamy uczucie zmęczenia, rozdrażnienia, poprawimy ogólnie samopoczucie.

Dieta owsiana jest prosta i tania. W zależności od tego, ile chcemy schudnąć mamy do wyboru dwa jej warianty: jednodniowy i 40-dniowy. Jeżeli mamy trochę więcej kilogramów do zrzucenia, doskonale przygotuje nas do właściwej, zbilansowanej diety.

Dieta owsiana – zasady

Dieta owsiana to dieta niskokaloryczna, niezbilansowana. Owsiankę przygotowujemy z 7 łyżek płatków owsianych na 2 litry odtłuszczonego mleka. Tak przygotowaną, dzielimy na 5 porcji, które zjadamy w ciągu dnia. W niektórych wariantach diety owsianej mleko zastępujemy naturalnym, odtłuszczonym jogurtem.

Dieta owsiana – menu

Jednodniowa
Przez cały dzień należy zjeść tylko i wyłącznie 5 porcji owsianki przygotowanej według przepisu. Oprócz tego możemy pić tylko wodę lub ziołowe herbatki. Nie używamy cukru!

40-dniowa
Dieta owsiana 40-dniowa dzieli się na trzy fazy. Aby osiągnąć efekt należy skrupulatnie przestrzegać jej zasad.

  • I faza – tygodniowa

Jemy pięć posiłków dziennie, na które składa się tak jak w diecie jednodniowej owsianka. Oczywiście musimy dostarczyć organizmowi dużo płynów – w postaci czystej, niegazowanej wody lub ziołowych, niesłodzonych herbat.

  • II faza – 30-dniowa

Owsiankę jemy 3 razy dziennie, a menu uzupełniamy o lekkie i dietetyczne posiłki.

  • III faza

W ostatniej fazie diety owsiankowej stopniowo wracamy do zbilansowanej diety. Owsiankę jemy już tylko raz dziennie.

Dieta owsiana – efekty

Na diecie jednodniowej nasz organizm oczyszcza się, więc w ciągu doby możemy stracić nawet do 2 kilogramów. Taką dietę owsianą możemy powtarzać nawet raz w tygodniu, dzięki czemu utrzymamy piękną sylwetkę i pozbędziemy się zbędnych produktów przemiany materii.
Przy diecie 40-dniowej utrata wagi będzie oczywiście większa, bo nawet do 8 kilogramów. Jednak, gdy pominiemy III fazę i zbyt szybko wrócimy do starych nawyków żywieniowych możemy niestety nabawić się efektu jo-jo.
Dieta owsiana jest dość monotonna, więc szybko możemy stracić motywację do jej kontynuowania. Warto zauważyć, że jest to dieta niskokaloryczna i możemy narzekać na brak energii. Niezależnie, na którą wersję diety owsianej się zdecydujemy, wcześniej skonsultujmy się z lekarzem, który doradzi, czy aby na pewno jest dla nas bezpieczna i odpowiednia.

dieta owsiana

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>