Dieta niełączenia: przepisy, efekty, grupy produktów

Dieta niełączenia to stosowany od lat sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów bez konieczności głodzenia się. Sprawdź, być może system opracowany przez dr Haya jest dla Ciebie!

Dieta niełączenia to kuracja odchudzająca, która została opracowana niemal 100 lat temu. Opiera się ona intuicyjnie przekonującym założeniu, że naszemu organizmowi łatwiej jest trawić w jednym momencie produkty o podobnym charakterze. Jest to spowodowane tym, że niektóre produkty spożywcze trawią się w środowisku alkalicznym, inne w kwaśnym. Nasz żołądek jest niestety tylko jeden, stąd uzyskanie obu tych stanów pH w jednym momencie jest niemożliwe. Problem ten możemy jednak rozwiązać podając naszemu organizmowi podczas posiłku produkty, które spalają się przy podobnym pH.

Na diecie niełączenia powinniśmy spożywać trzy posiłki dziennie przeplatane przekąskami z owoców. Pamiętajmy, by kolacja była posiłkiem węglowodanowym. Śniadanie i obiad możemy zamieniać. Podczas stosowania diety niełączenia powinnyśmy dodatkowo spożywać ok. 2 litrów wody mineralnej, a każdy posiłek poprzedzić sokiem warzywnym. Dobrym pomysłem byłoby także usunięcie z diety alkoholu, mocnej kawy, herbaty czy napojów gazowanych oraz nadmiaru cukru.

Dieta niełączenia – grupy produktów

Autor diety niełączenia, amerykański chirurg dr Hay, podzielił spożywane przez nas produkty na 3 grupy produktów:

  • grupa białkowa: mięso, wędlina, ryby i owoce morza, jaja, sery, kefiry, maślanki, jogurty
  • grupa węglowodanowa: pieczywo, ziemniaki, makaron, ryż, kasza, mąka ziemniaczana, kukurydza, słodkie owoce, słodycze, ciasta, syropy
  • grupa neutralna: woda, śmietana, soki warzywne, kawa, herbata, miód, olej, oliwa, masło, owoce cytrusowe, warzywa, nasiona

Powinniśmy unikać łączenia produktów z grup białkowej i węglowodanowej w jednym posiłku.

Dieta niełączenia – przepisy

Oto przykładowe przepisy na obiad dla będących na diecie niełączenia:

  • gotowana ryba, szpinak, sałatka warzywna
  • makaron neapolitański
  • pieczona lub gotowana pierś z kurczaka z gotowanymi warzywami
  • naleśniki ze szpinakiem
  • pieczona lub gotowana ryba z gotowanymi warzywami
  • kasza lub ryż z warzywami
  • pierś z indyka, gotowane warzywa, barszcz czerwony

Dieta niełączenia – efekty

Stosowanie diety niełączenia przy jednoczesnym ograniczeniu spożywanych dziennie kalorii do 1000 może prowadzić do spadku wagi o 7 kg w ciągu 3 tygodni. W pierwszym tygodniu diety, bez konieczności redukcji kalorii, powinniśmy natomiast schudnąć od 2 do 3 tygodni.

Na koniec przypomnijmy jeszcze, że rozpoczynając dietę niełączenia czy jakąkolwiek inną dietę powinniśmy skonsultować się z lekarzem. Źle dobrana do potrzeb naszego organizmu dieta może bowiem skończy się dla nas tragicznie. Nie ma sensu ryzykować, skoro wybór diet jest przecież tak duży (ostatnio na topie są dieta baletnicy, dieta 3d chili i dieta owsiankowa).

Powodzenia:)

dieta niełączenia - fot. epsos.de flickr.com Creative Commons
dieta niełączenia – fot. epsos.de flickr.com Creative Commons
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *