Dieta na masę: zasady, menu, efekty

W czasach, gdy każdy się odchudza, trudno sobie wyobrazić, że są ludzie, którzy marzą o tym, żeby przybrać na wadze. Wydawałoby się, że nie ma nic prostszego. Jednak dla niektórych przytycie chociażby jednego kilograma, jest tak samo trudne jak dla innych jego zrzucenie. Jeżeli dodatkowo marzymy o pięknej, umięśnionej sylwetce musimy zadbać o odpowiednią dietę, a będzie nią dieta na masę.

Dieta na masę nie oznacza jedzenia tłustych, kalorycznych potraw, ale jest to zdrowa, zbilansowana dieta, która musi być uzupełniona odpowiednim wysiłkiem fizycznym, najlepiej pod okiem trenera.

Zanim jednak przystąpimy do rzeźbienia swojego ciała, wybierzmy się do lekarza, który pomoże opracować nam idealny dla nas jadłospis.

Dieta na masę – zasady

Komponując dietę na masę musimy zacząć od zwiększenia kaloryczności potraw – o ok. 500-1000 kcal (zależy to od płci, wieku, trybu życia) i zwiększenia ilości białka. Jemy dziennie ok. 5-6 razy – mniejsze porcje, ale regularnie. Do diety na masę możemy dołączyć odpowiednie odżywki białkowe. Bardzo ważne są też węglowodany, gdyż to one będą głównym źródłem energii. Najwięcej jedzmy ich rano oraz przed i po treningu.

Dieta na masę – menu

Białko, które jest tak ważne w diecie na masę należy dostarczać przede wszystkim w chudym mięsie, rybach i produktach mlecznych i wynosić ok. 2-3 g na kilogram masy ciała. Węglowodany dostarczać będziemy, jedząc kasze, ryż, ziemniaki, płatki owsiane, pełnoziarniste pieczywo i makarony, pieczywo, warzywa, owoce (te najlepiej po treningu, gdyż szybko uzupełnią braki glikogenu). Tłuszcze również dają nam energię i znajdziemy je w olejach, rybach, mięsie, produktach mlecznych.
Chociaż na diecie na masę możemy jeść więcej, to nie powinny być to produkty przypadkowe. Ograniczmy spożywanie wysokokalorycznych, ale przetworzonych, sztucznie słodzonych, gdyż one przyniosą więcej szkody niż pożytku – słodyczy, ciast, fast foodów, napojów gazowanych.

Dieta na masę – efekty

Jeżeli do treningu siłowego włączymy dietę na masę, wyrzeźbienie mięśni na pewno się uda. Wspaniała muskulatura, to nie tylko atrakcyjny wygląd, a co za tym idzie lepsze samopoczucie i wyższa samoocena. Zyskamy też siłę, poprawimy motorykę naszego ciała i prawidłową postawę.

dieta na mase

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Dieta na masę: zasady, menu, efekty

  • 4 lutego, 2014 at 22:52
    Permalink

    interesujący artykuł, dodał bym do tego jeszcze bardzo ważną kwestie regeneracji aby mięśnie miały “kiedy” rosnąć :)

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *