Dieta Montignaca: zasady, menu, efekt

Michel Montignac od młodości zmagał się z nadwagą. Zdesperowany postanowił sam poszukać rozwiązania swoich problemów. Chociaż nie miał wykształcenia medycznego, to praca w firmie farmaceutycznej i dostęp do wielu badań, sprawiły, że opracował rewolucyjną metodę utraty wagi – to tak zwana dieta Montignaca.

W swoich badaniach powiązał nadwagę z pracą trzustki. Dlatego wykorzystał w niej jako pierwszy Indeks Glikemiczny, czyli wskaźnik zawartości cukru w produktach węglowodanowych. Zanim jednak zaczął promować swoją dietę, sam ją wypróbował. Efekty przeszły jego najśmielsze oczekiwania. W 3 miesiące stracił 15 kilogramów, a co ważniejsze uniknął efektu jo-jo.

Dieta Montignaca bardzo szybko zyskała zwolenników na całym świecie i do dzisiaj pozostaje jedną z popularniejszych (obok znanych diet jak dieta Dukana czy dieta dr Budwig). Ponieważ jej zasady są dość proste i nie wymagają liczenia kalorii, a jedynie prawidłowego komponowania posiłków, to jest chętnie wybieraną dietą przez zapracowanych i narzekających na brak czasu.

Zanim przejdziecie na dietę Montignaca skonsultujcie się z lekarzem, który upewni się, czy to dla Was odpowiedni sposób odchudzania.

Dieta Montignaca – zasady

Śniadanie w diecie Montignaca powinno składać się przede wszystkim z węglowodanów i niewielkiej ilości białka. Obiad i kolacja dostarcza organizmowi tłuszcze i białka.
Przy komponowaniu potraw kierujemy się Indeksem Glikemicznym i działamy według zasady, że węglowodany o IG poniżej 2 do 35 łączymy z tłuszczami, a te o IG 35-50 z białkami i warzywami.
Posiłki spożywamy co 3-4 godziny, a pomiędzy nimi pijemy wodę, świeże soki i bezkofeinową kawę.
Dieta Montignaca składa się z 2 faz: 1. to chudnięcie, trwa do momentu osiągnięcia idealnej wagi, 2. utrwalenie i utrzymanie wagi przez wprowadzenie na stałe zasad diety.

Dieta Montignaca – menu


Produkty dozwolone o niskim IG, które spożywamy razem z tłuszczami to na przykład: bakłażany, cukinia, pomidory, seler, zielone warzywa, czosnek, marchew, fasola, groch, soczewica czerwona, suszone jabłka i śliwki, czereśnie, wiśnie, grejpfrut.

Produkty dozwolone o wyższym IG, które łączymy z białkiem i warzywami: ciecierzyca, soczewica, makaron razowy, dziki ryż, fasola, groszek, bób, naturalne soki owocowe, winogrono, truskawki, pomarańcze.

Przykładowe produkty zakazane w diecie Montignaca: ananas, banany, arbuz, melon, daktyle, tłuste sery i mleko, ziemniaki, cukier, ciasta, piwo.

Dieta Montignaca – efekty

Dieta Montignaca ma za zadanie wyregulowanie pracy trzustki, czego efektem będzie trwała utrata wagi. Tak zbilansowana dieta dostarczy organizmowi wszystkich potrzebnych składników i sprawi, że z łatwością pozbędziemy się nadwagi nie odczuwając głodu.
Dieta Montignaca ma swoich krytyków. Uważają oni, że jest ona skuteczna tylko w przypadku problemów z trzustką, a w innych przypadkach, gdy problemy z wagą mają inne podłoże niekoniecznie przyniesie tak dobre wyniki.

dieta montignaca
sxc.hu/dieta montignaca

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *