Dieta koktajlowa – zasady, efekty, jadłospis

Czy odchudzanie musi oznaczać niedobre, niesmaczne jedzenie? Wiele osób, które chcą zrzucić trochę zbędnych kilogramów na pewno się tego boi. Dieta koktajlowa to propozycja właśnie dla nich.
Odchudzanie niestety nie może obejść się bez wyrzeczeń. Pamiętajmy, że do momentu, w którym czujemy, że powinniśmy się odchudzać doprowadzaliśmy się przez kilka lub kilkanaście lat – niezdrowo się odżywiając lub zaniedbując ruch. Nie dajemy jednak sobie podobnego czasu na powrót do odpowiedniej wagi. Chcemy szybkich efektów, a skoro tak, to wiadomo, że konieczne będą poświęcenia i wyrzeczenia. Wśród krótkich acz rygorystycznych diet znajdziemy m.in. kuracje takie jak: dieta kopenhaska, dieta New Mayo Clinic czy diety oczyszczające. Jeśli jesteśmy bardziej cierpliwi możemy spróbować np. diety doktora Dukana, diety plaż południowych, diety 3d chili czy diety grupy krwi.

Oczywiście w diecie nie chodzi o to, żeby była nieprzyjemna i uciążliwa, ale o to, by przynosiła efekty. Każdy więc powinien szukać kuracji możliwie najlepiej odpowiadającej gustom żywieniowym. W tym względzie ciekawą propozycją wydaje się być dieta koktajlowa. Jak nietrudno się domyślić opiera się ona głównie na koktajlach, dlatego nie za bardzo nadaje się ona dla osób pracujących. Znakomicie sprawdzi się jednak u pań lub panów domu, czy dla osób, które wakacje spędzają na działce i znajdą czas i ochotę by przygotowywać pyszne i dietetyczne koktajle.

Dieta koktajlowa – zasady

Koktajle pijemy cztery razy dziennie. Rano mleczny, przed południe owocowy, po południu i wieczorem warzywny. Do przygotowywania porannych koktajli mlecznych wybieraj maślankę, kefiry lub jogurty naturalne. Koktajle owocowe przyrządzaj cytrusów, bananów i jabłek. Na koktajle warzywne świetnie nadadzą się marchew, ogórki, pomidory, buraki czy seler naciowy. Na szczęście na koktajlach menu się nie kończy:) Do każdego z nich powinniśmy zjeść dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego lub razowego. Na obiad dobrym pomysłem będzie za to zupa warzywna.

Czego nie można jeść?

Z jadłospisu diety koktajlowej należy niestety usunąć tradycyjne zapychacze takie jak ryże, makarony, kasze czy ziemniaki oraz pszenne pieczywo. Zapomnij też o mięsach, wędlinach, cukrze, słodyczach, soli i alkoholu.

Dieta koktajlowa – efekty, opinie

Stosując dietę koktajlową powinniśmy w ciągu 2 tygodni schudnąć od 2 do 3 kilogramów. Czyż nie byłoby miło wrócić z urlopu na działce lżejszym o 3 kg? Oczywiście efekty diety można zwiększyć np. poprzez ruch. Polecamy szczególnie plany biegowe dla początkujących, np. plan biegowy 5 km, plan biegowy 10 tygodniowy, plan biegowy 6-tygodniowy. Jeśli nie jesteś w stanie biegać 30 minut intensywnego marszu lub jazdy na rowerze codziennie na pewno swoje zrobi, a nie umęczysz się przy tym tak strasznie.

Dieta koktajlowa weekendowa

Dieta koktajlowa weekendowa to ekspresowy wariant diety koktajlowej zwykłej. Polega ona na tym, że pijemy same koktajle. Nie ma zupy, ani pieczywa. To bardzo rygorystyczna kuracja, dlatego o jej stosowaniu mogą myśleć tylko osoby zdrowe, a i one powinny się skonsultować z lekarzem. Lepiej raz do niego pójść przed rozpoczęciem kuracji, niż chodzić potem przez całe życie, bo zniszczymy sobie zdrowie.

Dieta koktajlowa – jadłospis

Możliwości przyrządzenia pysznych koktajli jest wiele – granicą jest w zasadzie tylko wyobraźnia;) Najłatwiej będzie poszukać przepisów w internecie. Możemy polecić znakomitą listę koktajli mlecznych i koktajli owocowych z bloga “2drink.pl – przepisy na drinki i koktajle”, ale pamiętajcie, że stosując je podczas diety powinniście pomijać w ich przygotowaniu takie składniki jak cukier, lody, bita śmietana czy słodkie syropy. Zapewniamy jednak, że bez nich nadal będą pyszne;)

A oto nasze ulubione przepisy:

  1. Koktajl z arbuza i truskawek
  2. Herbaciany smoothie z brzoskwinią
  3. Koktajl z kiwi i ananasa z nutką mięty
  4. Koktajl brzoskwiniowo-ananasowy

Dieta koktajlowa – koktajl odchudzający Beyonce

Być może słyszeliście o cudownej kuracji, której poddała się gwiazda Beyonce Knowles, by w 10 dni zrzucić 9 kg do roli w “Dreamgirls”? To także była odmiana diety koktajlowej! Dietetyczny koktajl Beyonce, który pijemy codziennie po 6-12 szklanek przez maksymalnie 10 dni przygotowujemy z następujących składników:

  • sok z połowy cytryny
  • dwie łyżki syropu klonowego
  • niepełna szklanka wody mineralnej niegazowanej
  • trochę pieprzu cayenne
  • liście mięty i plastry limonki (do smaku)

Uwaga! Picie przez kilka dni samej lemoniady może bardzo poważnie wpłynąć na wasze zdrowie, oczywiście w sposób negatywny!

dieta koktajlowa fot. matthewholderfield flickr.com CC

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

2 thoughts on “Dieta koktajlowa – zasady, efekty, jadłospis

  • 19 kwietnia, 2014 at 07:47
    Permalink

    Przeszłam dietę koktajlową. Fajna VLCD przygotowana przez Allevo, nie mam niestety czasu na przygotowywanie wszystkiego od zera. Dlatego też Allevo, gotowe, szybkie do przygotowania, smaczne koktajle i zupy z suszonych warzyw i owoców, pożywne, różnorodne, dobrze zbilansowane, dostarcza do organizmu wszelkie minerały. Skutecznie odchudza, uczy zdrowego stylu odżywiania, poprawia metabolizm,

    Reply
  • 25 września, 2015 at 10:27
    Permalink

    A w czym sie taki koktajl przyrządza?? Moze glupie pytanie ale nie mam takiego urządzenia? Mikser, blender, sokowirówka? Czego szukać?

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *