Dieta jajeczna – zasady działania, menu i efekty

Kolejna monodieta, czyli dieta skupiająca się na jednym ważnym składniku – dieta jajeczna. Dlaczego miałaby być lepszą dietą od innych?

Dieta jajeczna – krótki opis

Do jednych z najszybszych i najbardziej skutecznych diet z pewnością zalicza się dieta jajeczna. Jej efekty są błyskawiczne i dostrzegalne już po kilku dniach. Zasady żywieniowe rządzące tą dietą opracowane zostały w ramach specjalnego planu zwalczania otyłości przez amerykańskich specjalistów w dziedzinie dietetyki z kliniki Mayo. Znanych jest kilka różnych opcji tej diety, ale jedynym pewnym jej składnikiem – jak zresztą można się domyślić – jest oczywiście jajko, które stanowi główne i najlepsze źródło białka dla naszego organizmu. Trzeba jednak wiedzieć, że dieta, która bazowałaby tylko na jajku mogłaby spowodować problemy z naszym metabolizmem, a także oznaczałaby kompletny brak energii, czego efektem byłby zły nastrój, ospałość i zmęczenie. Dlatego bardzo ważne jest, aby taką dietę odpowiednio uzupełnić o węglowodany – skutkiem tego w menu osoby, która przebywa na diecie jajecznej znajdziemy, oprócz oczywiście jajek, także owoce i warzywa, które są źródłem błonnika. Zanim zaczniesz stosować tę dietę, koniecznie skonsultuj się z lekarzem albo dietetykiem.

Dieta jajeczna – efekty

Dieta jajeczna bogata jest w jaja gotowane na twardo przez mniej więcej 10 minut. Zalecana ilość to trzy posiłki, podawane trzy razy dziennie – na śniadanie, obiad, jak i kolację. Jajka są bardzo bogate w substancje niezbędne organizmowi do prawidłowego rozwijania się, a do tego są niskokaloryczne, gdyż zawierają tylko 70 kcal. Białka, zawarte w jajkach, są przez nasz organizm przyswajane w całości i wspomagają proces przemiany materii i spalania tłuszczów. Ponadto jajka bogate są w witaminy z grupy A, D, a także z grupy B: B1 i B12. Poza tym jajka stanowią doskonałe źródło kwasu foliowego.

Podczas diety jajecznej powinno się spożywać do 6 jaj dziennie. Cała dieta powinna trwać nie dłużej niż 14 dni i podczas jej stosowania powinniśmy pić około 3 litrów wody mineralnej lub zielonej herbaty – przyspieszają one bowiem wydalanie toksyn z naszego organizmu. Podczas diety można natomiast raz na kilka dni przygotować potrawę z ryby bądź kurczaka. Z wyjątkiem tego dieta powinna być przestrzegana bardzo restrykcyjnie, gdyż tylko sumienność może zagwarantować satysfakcjonujące rezultaty.

Dieta jajeczna – efekty działania

Pierwsze efekty diety jajecznej są zauważalne niemalże natychmiastowo, gdyż już po kilku dniach można zauważyć spadek wagi aż do pięciu kilogramów. Warto jednak mieć na uwadze, że powrót do normalnego jedzenia powinien być ostrożny i powolny, żeby nie narazić się na efekt jo-jo.

Stosowanie diet rygorystycznych, jak właśnie dieta jajeczna (niskokaloryczne i oczyszczające) powinno być koniecznie skonsultowane z dietetykiem. Znane są przypadki skarżenia się na bóle głowy czy zmęczenie osób przebywających na diecie właśnie ze względu na zbyt niską ilość energii dostarczanej organizmowi. Zwłaszcza osoby, które borykają się z problemami z układem krążenia powinny skonsultować tę dietę z lekarzem, gdyż żółtko zawiera sporo cholesterolu, co może przyczynić się do rozwoju miażdżycy, a odpowiednia konsultacja medyczna może temu zaradzić.

freeimages.com/alex27
freeimages.com/alex27
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *