Dieta jaglana: zasady, menu, efekty

Kasza jaglana odgrywa dużą rolę w procesie oczyszczania organizmu – czyli usuwania z niego toksyn i pozostałości po spożywanych przez nas białkach czy tłuszczach. Jest to dla nas niezwykle ważne, gdy nagromadzenie się szkodliwych substancji może powodować objawy tak powszechne, a zarazem bardzo uciążliwe jak – bóle głowy, zmęczenie czy też bezsenność.

Być może oczyszczanie za pomocą kaszy nie jest procesem najszybszym, jednak z pewnością jest wskazane dla osób, których dotychczasowa dieta bogata była w potrawy kaloryczne – dla nich dieta jaglana będzie wyborem po prostu najbezpieczniejszym. Bardzo ważne jest bowiem, aby dietę skonsultować z lekarzem, a nie stosować jej na własną rękę. Nieodpowiednia dieta, zwłaszcza przy innych współwystępujących schorzeniach, może po prostu zagrażać naszemu zdrowiu i życiu – nie wolno tej kwestii lekceważyć. Zanim rozpoczniesz dietę jaglaną poczytaj także o właściwościach kaszy jaglanej.

Jeżeli okaże się, że dieta jaglana nie jest dla Ciebie spróbuj innych diet np. takich jak: dieta 1000 kalorii, dieta redukcyjna, dieta baletnicy, dieta oxy, dieta ewy chodakowskiej, dieta owsiana, dieta 3d chili czy dieta lekkostrawna. Przechodząc na dietę warto także zintensyfikować aktywność fizyczną np. ćwiczenia na brzuch, ćwiczenia odchudzające, lub bieganie.

Dieta jaglana – zasady

Cała magia diety jaglanej spoczywa w kaszy jaglanej, która to, podobnie jak ziarna gryki, jest zasadotwórcza (innymi słowy – odkwaszająca) – stąd powinna być ważnym składnikiem diet osób, których poprzednie diety były bogate w nabiał, mięsa, a także – co może wydawać się zaskakujące –  słodycze. Dieta jaglana ma także korzystny, bo odtruwający wpływ na wątrobę i jelita, powodując ich oczyszczenie. Ponadto sama kasza jaglana bogata jest w witaminy i minerały, nic zatem dziwnego, iż efekty diety jaglanej mogą być widoczne już po dwóch tygodniach. Kasza jaglana jest produktem lekkostrawnym i bezglutenowym, który zawiera duże ilości witaminy z grupy B, a także magnez, potas, żelazo, wapń, co korzystnie odbija się na skórze, włosach i stawach.

Dieta jaglana – menu

Dieta jaglana jest monodietą (podobnie jak np. Dieta cytrynowa czy dieta bananowa), zatem jedynym jej składnikiem jest kasza jaglana, której przygotowanie jest bardzo proste i ogranicza się do kilku kroków.

  1. Zagotowanie wody w czajniku.
  2. Podgrzanie garnka.
  3. Wsypanie jednej szklanki kaszy jaglanej.
  4. Mieszanie, aż odczuwalny stanie się zapach kaszy, a kasza zrobi się ciepła.
  5. Dolanie 3 szklanek wrzątku, przykrycie i zagotowanie (około 20 minut).

Ogólnie zachowana powinna być proporcja – jedna szklanka kaszy powinna przypadać na trzy szklanki wody. Podczas trwania diety warto zrezygnować z picia kawy i herbaty – lepiej wówczas pić ciepłą wodę albo napoje ziołowe.

Dieta jaglana – efekty

Dieta kierowana jest do osób odczuwających bóle głowy, zmęczenie, czy zaburzenia snu. Zafundowana wówczas w postaci kaszy jaglanej detoksykacja powinna na powyższe objawy pomóc. Sama dieta jaglana powinna trwać maksymalnie dwa tygodnie, zaś minimalnie trzy dni. Kasza powinna być spożywana 5 razy dziennie. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że dieta utrzymywana blisko górnej granicy czasowej, może nie być zdrowa dla organizmu ze względu na fakt, że podczas jej trwania przyjmujemy tylko jeden posiłek – kaszę jaglaną. Organizmowi może brakować wówczas witamin i minerałów, a także może pojawić się efekt jo-jo. W razie gdyby objawy się utrzymywały lub nawet pogłębiały, warto odstąpić od diety i skonsultować się z lekarzem, bo choć długość diety jest wprost proporcjonalna do poziomu oczyszczenia, nie jest warto ryzykować swoim zdrowiem.

dieta jaglana
foto: Katrin Morenz/flickr.com
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Dieta jaglana: zasady, menu, efekty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *