Dieta jabłkowa – zasady, efekty i menu

Czy jedząc głównie jabłka możemy schudnąć? Na czym polega dieta jabłkowa i kto może ją stosować?

Dieta jabłkowa – krótki rys

Choć początkowo może wydawać się to dziwne, dieta oparta na jabłkach przynosi bardzo szybko widoczne rezultaty. Dieta jabłkowa działa bowiem bardzo szybko, jednak powinniśmy mieć na uwadze, że każda dieta, a zwłaszcza taka, która przynosi błyskawiczne efekty, niesie za sobą pewne ryzyko, dlatego konieczne jest skonsultowanie się z lekarzem przed jej rozpoczęciem. Powszechnie znane są dwie odmiany diety jabłkowej – jej łagodniejsza, jak i bardziej rygorystyczna wersja. Łagodniejsza wersja zakłada, że dieta jabłkowa składa się z normalnych, pełnowartościowych posiłków, jednak w mniejszych ilościach, które to uzupełniane są jabłkami. Bardziej restrykcyjna wersja zakłada ograniczenie menu diety do samych jabłek.

Dieta jabłkowa – zasada działania

Cała potęga diety jabłkowej skrywa się w całej gamie wartości odżywczych, jakie kryją w sobie jabłka. Od małego mówi się nam, by jeść często owoce ze względu na dużą ilość zawartych w nich witamin. Jabłka potrafią dostarczyć naszemu organizmowi dużo więcej niezbędnych substancji, gdyż są one bogate w żelazo, krzem czy wapń, czyli pierwiastki, które są niezbędne naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Ponadto, dieta jabłkowa z pewnością uzupełni nasze zapasy błonnika i kwasów organicznych. Formalnością stanie się dodanie, iż jabłka bogate są w witaminy z grupy A, C, PP, a także B: witaminę B1, B2 i B3.

Dieta jabłkowa – efekty

Efekty diety jabłkowej zauważalne są w bardzo krótkim czasie. Już po kilku dniach możemy zauważyć spadek wagi o 2-3 kilogramy.Ponadto ze względu na wartości odżywcze zawarte w jabłkach poprawi się stan naszej skóry, włosów i paznokci. Witaminy z grupy B zapewnią nam utrzymanie dobrego stanu błon śluzowych i dobrego gojenia się ran, a C wzmocni naszą odporność. Pozostałe substancje przyczynią się do poprawienia naszego metabolizmu i kondycji naszego układu pokarmowego.

Dieta jabłkowa – menu

Znaczącą część menu powinny stanowić jabłka, a we wspomnianej już wersji restrykcyjnej – powinny stanowić jego całość. Należy jednak pamiętać, by po uprzednim umyciu, spożywać jabłka ze skórką, gdyż to właśnie w nich znajduje się najwięcej substancji odżywczych, które tak cenimy w tym owocu.

Podczas diety pić można wywar z mięty bądź wodę mineralną. Nie ma ograniczeń co do ilości płynów. Ważne jest natomiast, by trzymać się ustaleń diety, gdyż właśnie to jest kluczem do uzyskania pożądanego efektu. W przypadku bardziej rygorystycznej opcji po 3 dniach powinniśmy zauważyć spadek wagi o około kilogram. Bardzo ważne jest by nie zaczynać od razu jeść normalnych ilości pokarmu, tylko robić to stopniowo – celem uniknięcia efektu jo-jo.

Podczas stosowania łagodniejszej wersji diety jabłka powinniśmy łączyć z chudym nabiałem, ryżem oraz pieczywem pełnoziarnistym. Powinniśmy wystrzegać się tłuszczów i soli. Dieta jabłkowa w łagodniejszej postaci powinna być stosowana do około tygodnia, jednak w obydwóch przypadkach powinna być zachowana rozwaga, gdyż dieta ta może osłabić nasz organizm.

freeimages.com/sheridanck
freeimages.com/sheridanck
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *