Dieta dr Budwig: zasady, menu, efekt

Dr Johannę Budwig od innych lekarzy różniło podejście do pacjenta. Postrzegała człowieka jako całość – fizyczność i emocjonalność. Zawsze dużo rozmawiała z chorymi o ich trybie życia, przyzwyczajeniach, a dzięki umiejętności rozpoznawania ich problemów odnosiła nieprawdopodobne sukcesy. Dieta dr Budwig zdobywa uznanie wśród kolejnych pacjentów.

Dr Budwig swoją pracę nad chorobami nowotworowymi poparła długoletnimi badaniami nad tłuszczami i olejami. Podstawowym wnioskiem do jakiego doszła była szkodliwość tłuszczy trans, których spożywanie miało doprowadzić do wielu chorób zwyrodnieniowych, między innymi nowotworu. Jednocześnie zbadała, że Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe mogą pomagać w tych dolegliwościach.

Chociaż dieta dr Budwig jest przede wszystkim dietą przeciwnowotworową, ale jak sama twórczyni diety przyznaje ma ona działanie zdrowotne również w innych dolegliwościach.

Dieta dr Budwig – zasady

Dieta dr Budwig to dieta olejowo-białkowa – tłuszcze i białka są odpowiednio zrównoważone. Przed wprowadzeniem jej w życie, zalecane jest odpowiednie przygotowanie się do niej.
Wszystkie produkty stosowane w diecie dr Budwig muszą być ekologiczne i naturalne. Oprócz odpowiedniego jadłospisu należy wdrożyć stały tryb dnia, który będzie łączyć ze sobą odpoczynek i wysiłek fizyczny odpowiednio dostosowany do posiłków.

Dieta dr Budwig – menu

Najważniejsze w diecie dr Budwig jest spożywanie siemienia lnianego. Oleju lnianego (ok. 4-8 łyżek dziennie) używa się do pasty z białym twarogiem. Do jej wykonania potrzebujemy 2-3 łyżki oleju, 125 g chudego twarogu, 2-3 łyżki kefiru, mleka lub jogurtu (w zależności jak gęstą pastę chcemy uzyskać), które mieszamy np. w blenderze. Do podstawowej pasty możemy dodawać zioła, miód, cynamon, wanilię, orzechy, przyprawy, owoce.

Inne zalecane produkty w diecie dr Budwig to: mieszanka oleju kokosowego i lnianego (oleolux), 4-6 łyżeczek mielonego siemienia lnianego, linomel (gotowy produkt składający się z odpowiednio przygotowanego siemienia lnianego, miodu i mleka), białego sera odtłuszczonego (ok. 200 g dziennie), bezglutenowe kasze, płatki owsiane, świeże i suszone zioła, surowe i gotowane warzywa, surowe i suszone owoce, miód, orzechy (należy jeść je codziennie), świeżo wyciskany sok z marchwi, papai, ananasa.

Codziennie rano na czczo należy wypijać świeżo wyciśnięty sok z kiszonej kapusty.

Wskazane jest picie alkoholu, ale tylko wytrawnego szampana i czerwonego wina.

Dieta dr Budwig – efekt


Dieta dr Budwig jest przede wszystkim dietą nowotworową. Jednak dr Budwig odnosiła sukcesy również w leczeniu innych chorób. Były to m.in. choroby naczyniowe, grzybice, choroby przewodu pokarmowego, dolegliwości wątroby, problemy dermatologiczne, choroby wieku starczego.

Przed wdrożeniem diety dr Budwig należy skonsultować się z lekarzem.

dieta dr budwig
sxc.hu/michaelaw
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Dieta dr Budwig: zasady, menu, efekt

  • 31 grudnia, 2015 at 11:21
    Permalink

    ja do diety dr budwig stosowałam olej lniany lenvitol, obecnie już nie jestem na tej diecie ale lenvitol nadal używam dodaję do sałatek, surówek z kiszonej kapusty a w święta nawet wypróbowałam przepis z śledziem ( z książeczki, która otrzymałam przy zakupie)

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *