Dieta Diamondów: zasady, jadłospis, wady i zalety

Dieta Diamondów została wymyślona przez dwójkę amerykańskich dietetyków triumfy święciła w latach 80-tych i 90-tych. Ciągle zachowuje jednak sporą popularność. Jest też często przeszczepiana na narodowe grunty, w Polsce dokonała tego np. Maja Błaszczyszyn.

Dieta Diamondów jest często wymieniana jednym tchem z dietą Dukana, dietą Kwaśniewskiego, dietą New Mayo Clinic, dietą Chili 3D, dietą plaż południowych czy dietą kopenhaską jako jedna ze skuteczniejszych kuracji odchudzających. Warto pamiętać, że przed zastosowanie tej lub jakiejkolwiek innej diety należy skonsultować się z lekarzem. Rozpoczęcie diety często może stanowić dla organizmu spory szok, a nieumiejętne stosowanie diety może być przyczyną poważnych kłopotów ze zdrowiem. Lepiej więc zapobiegać, niż leczyć. Ale wracajmy do diety Diamondów:)

Dieta Diamondów – zasady

Energia, którą codziennie dostarczamy organizmowi powinna pochodzić w 60% z węglowodanów, w 30% z białek, w 10% z tłuszczy. Posiłki spożywać możemy tylko przez 8 godzin dziennie, pomiędzy 12 a 20. Musimy pamiętać, by podczas nich nie łączyć produktów wysokobiałkowych z węglowodanowymi. Węglowodany możemy jeść na śniadanie i obiad, a na kolację jedynie produkty białkowe. Uwaga! Nie wolno popijać posiłków. Należy także pamiętać o obowiązkowym świeżo wyciśniętym soku owocowym przed śniadaniem np. z pomarańczy, grejpfruta czy mandarynek).

Dieta Diamondów – jadłospis

Podczas stosowania diety Diamondów powinniśmy jeść przede wszystkim produkty świeże i nieprzetworzone m.in. owoce (z wyjątkiem bananów), warzywa, ryby czy orzechy. Jeśli chodzi o napoje to wskazana jest niegazowana woda mineralna oraz świeżo wyciśnięte soki owocowe i warzywne.

Możemy śmiało podjadać między posiłkami np. orzechy, dynie, brokuły, kalafiora, marchew, jabłka, brzoskwinie, ananasy, pomarańcze, gruszki, truskawki czy jagody. Musimy jedynie pamiętać, że jeśli chcemy zdjęć melona albo arbuza to właśnie od niego powinniśmy zacząć spożywanie posiłku – kolejność spożywania produktów jest bowiem w diecie Diamondów ważna.

Z jadłospisu diety Diamondów wypadają całkowicie cukier, jasne pieczywo, alkohol, mleko, produkty mleczne, banany, słodycze, chipsy, słodkie napoje, fast food, smażone i tłuste potrawy. Niestety w menu nie ma też mięsa.

Dieta Diamondów – wady i zalety

Jak każda dieta, także dieta Diamondów ma swoich licznych zwolenników i przeciwników. Wielu fanów dieta zyskała koncepcją jedzenia śniadanie po 12 – w dzisiejszych czasach każda minuta snu rano bywa na wagę złota. Przeciwnicy diety Diamondów zauważają, że współczesna dietetyka radzi jednak by śniadania spożywać rano i w dodatku w dużej obfitości. Przeciwnicy diety Diamondów podkreślają także, że jest ona w zasadzie dietą opartą na niedobrze składników odżywczych, co w dłuższej perspektywie musi skutkować problemami dla organizmu np. problemami z pamięcią, koncentracją czy nadciśnieniem. Krytykowane bywa także rozdzielanie produktów białkowych i węglowodanowych, bowiem według nowoczesnej dietetyki powoduje to gorsze przyswajanie białek.

Dieta Diamondów: zasady, jadłospis, wady i zalety

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

6 thoughts on “Dieta Diamondów: zasady, jadłospis, wady i zalety

  • Pingback: Dieta 1000 kalorii: jadłospis, przepisy, efekty, opinie

  • 26 stycznia, 2014 at 00:33
    Permalink

    Witam

    Chcę tylko powiedzieć, że banany jak inne owoce można jeść, szczególnie gdy się odczuwa głód. Jednak po nich przez godzinę nie wolno nic jeść. Nieprawdą jest również, że nie można spożywać mięsa. Można, ale nie razem ze skronią tylko z warzywami. Nie łączenie różnych pokarmów ma ułatwiać trawienie i nie powodować wzdęć.

    Reply
  • Pingback: Dieta OXY (hyper dieta białkowa): zasady, opinie, menu, testy

  • 29 grudnia, 2015 at 09:07
    Permalink

    Nie nazwałabym tej diety stricte odchudzającą. Według mnie ma ona działanie regulujące. Jest przede wszystkim ciekawą alternatywą. Książkę P. Błaszczyszyn przeczytałam dość dawno i pamiętam, że Autorka wielokrotnie podkreśla, by nie katować się zmuszaniem do czegokolwiek. W ogólnym zarysie stosuję tę dietę od około 20 lat.
    Nie zauważyłam też, by “zabraniała” ona jedzenia mięsa czy bananów.

    Reply
  • 6 stycznia, 2016 at 18:54
    Permalink

    Jest to najlepsza dieta. Rygorystyczne jest nie laczyc grupy produktow weglowodanowych i bialkowych. To jest najwazniejsze. I to przestrzegam.

    I praktycznie jem wszystko chodziaz nie za duzo miesa i bez mleka. Ale spozywam yogurt i sery. Oczywiscie cukier i biale maki i jej przetwory, bialy ryz to juz wiemy, ze to nic dobrego dla zdrowia. A najlepszym zrodlem wapnia jest zmielony sezam.
    Polecam wszystkim. Jestem zywieniowcem. Jest to dieta zdrowia

    Reply
  • 6 stycznia, 2016 at 19:14
    Permalink

    pragne dolaczyc do wyzej mojego komentarzu

    Na sniadanie spozywam produkty weglowodanowe wraz z orzechami. Idealna jest pasta sezamowa Thain.
    Na obiad jej weglowodany z warzywami i surówki a na kolacje produkty bialkowe z warzywami i surówki.
    Zawsze pod reka mam orzechy naturalne .

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *