Dieta cytrynowa i lemon detox diet: zasady, opinie

Cytryny używamy w kuchni niemal codziennie. Czy to możliwe, żeby dieta cytrynowa, mogła mieć dla naszego organizmu zbawienny wpływ?

Dieta cytrynowa opiera się o spożywaniu dużej ilości naturalnego soku z cytryny. Jeśli nie jesteśmy w stanie wypić go w podstawowej postaci, możemy rozcieńczyć go wodą i dodać łyżeczkę miodu. W żadnym wypadku nie może oczywiście używać tradycyjnego cukru. Sok z cytryny należy pić pół godziny przed posiłkiem lub po posiłku, kilka razy dziennie (od 3 do 5 razy). Co ciekawe dieta cytrynowa nie wymaga od nas wyrzeczeń jeśli chodzi o menu. Jedyne zalecenie jest takie, że powinniśmy, o ile to możliwe, jeść jak najwięcej produktów nieprzetworzonych, trochę podobnie jak w diecie raw food, diecie Alleluja czy diecie biblijnej.

Dieta cytrynowa – kuracja profilaktyczna

Podczas stosowania diety cytrynowej w wariancie profilaktycznym w ciągu 10 dni powinniśmy spożyć 30 cytryn według następującego schematu:

  • dni 1 i 10 – 1 cytryna
  • dni 2 i 9 – 2 cytryny
  • dni 3 i 8 – 3 cytryny
  • dni 4 i 7 – 4 cytryny
  • dni 5 i 6 – 5 cytryn

Dieta cytrynowa – kuracja lecznicza

Podczas stosowania diety cytrynowej w wariancie leczniczym przez 12 dni zużyjemy aż… 200 cytryn, według następującego schematu:

  • dni 1 i 12 – 5 cytryn
  • dni 2 i 11 – 10 cytryn
  • dni 3 i 10 – 15 cytryn
  • dni 4 i 9 – 20 cytryn
  • dni 5, 6, 7 i 8 – 25 cytryn

Uwaga! W diecie cytrynowej w wariancie leczniczym soku z cytryny nie można rozcieńczać wodą ani słodzić miodem!

>> Przepisy na pyszne soki

Dieta cytrynowa – lemon detox diet

Zza oceanu przywędrowała do nas inna wersja diety cytrynowejlemon detox diet. Za jej sprawą Beyonce miała ponoć schudnąć kilkanaście kilogramów do roli w filmie. W jej ślady poszło oczywiście bardzo wiele aktorek i gwiazd estrady. Jest to jednak zdecydowanie bardziej rygorystyczna kuracja, niż podstawowa dieta cytrynowa. Zakłada ona bowiem, w swej najbardziej radykalnej formie, że przez 12 dni nie spożywamy niczego poza specjalnie przygotowanym koktajlem (minimum 2,5 litra dziennie), który składa się z soku z połowy cytryny, dwóch łyżek syropu klonowego, niepełnej szklanki wody mineralnej, pieprzu cayenne oraz liści mięty oraz plastrów limonki. Pisaliśmy o tym więcej w poście Dieta koktajlowa (koktajl odchudzający Beyonce). W wersji umiarkowanej możemy zrezygnować tylko z jednego posiłku dziennie, np. z kolacji i zastąpienia go 2 lub 3 szklankami wyżej opisanego napoju. Pozostałe porcje “lemoniady” powinniśmy przyjmować pół godziny przed posiłkiem lub godzinę po nim.

Warto pamiętać, że dieta cytrynowa znana jest w Polsce dzięki Michałowi Tombakowi, którego kompetencje naukowe są często kwestionowane. W internecie możemy znaleźć liczne informacje na temat tego, że swoją karierę rozpoczynał w Rosji jako hipnotyzer i parapsycholog, a jego wykształcenie jest wątpliwe. Jeśli chodzi o lemon detox diet, to nie jest ona poparta żadnymi sensownymi badaniami. To, że podobno była stosowana przez Beyonce, nie powinno być dla nas ostatecznym argumentem za jej wykorzystaniem. Przed zastosowaniem diety należy bowiem bezwzględnie skonsultować się z lekarzem. Każda dieta, jeśli nie jest dopasowana do potrzeb naszego organizmu, może wyrządzić nam potężne szkody. Zamiast schudnąć, skażemy się na regularne wizyty u lekarza, może nawet do końca życia!

Powodzenia:)

dieta cytrynowa lemon detox diet - fot. rajkumar1220 flickr.com Creative Commons
dieta cytrynowa lemon detox diet – fot. rajkumar1220 flickr.com Creative Commons
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

7 thoughts on “Dieta cytrynowa i lemon detox diet: zasady, opinie

  • 4 marca, 2014 at 13:09
    Permalink

    Dzień dobry
    Zapraszam do kontaktu na: kontakt@blog-media.pl
    Chciałabym przedstawić informacje na temat możliwości współpracy reklamowej
    Pozdrawiam serdecznie

    Reply
  • Pingback: Dieta bananowa 3, 7 i 30-dniowa: opinie i efekty

  • 1 kwietnia, 2014 at 22:24
    Permalink

    KONKLUZJA FINALNA:
    Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB TYPU KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk / 24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie.

    Reply
  • 2 kwietnia, 2014 at 19:32
    Permalink

    to nie dieta tylko sposób na oczyszczanie organizmu z toksyn. Nie przyniesie długotrwałych efektów jeśli po jej zastosowaniu nie przejdziemy na zdrowsze jedzenie oraz systematyczne ćwiczenia. Na chudzianka.pl znalazłam fajny artykuł o tym jak ekspresowo schudnąć żeby jednocześnie nie przeciążać organizmu

    Reply
  • Pingback: Dieta dash: jadłospis, przepisy i efekty

  • Pingback: Dieta jogurtowa: jadłospis, zasady, efekty

  • Pingback: Dieta marchewkowa: kuracja ojca Grande vs. monodieta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *