Dieta cud: zasady, przykłady, efekty

Czasem już dodatkowe 2-3 kilogramy potrafią skutecznie popsuć humor. Nierzadko nasza waga nie rośnie, ale spodnie robią się ciasne. Albo krótki bieg do tramwaju powoduje zadyszkę. Jeśli czujecie się ociężali, zmęczeni i brakuje Wam energii, niezłym rozwiązaniem może być wprowadzenie kilkudniowej diety cud. Takie diety gwarantują nam utratę zbędnych kilogramów w bardzo krótkim czasie.

Przeciwnicy takich diet uważają, że coś takiego jak dieta cud nie istnieje. Na pewno żadna taka dieta nie pomoże pozbyć się kilkunastokilogramowej nadwagi, ale jeśli tylko trochę się zaniedbaliśmy może być ona nam pomocna. Jednak nieodpowiednia dla nas dieta może być niebezpieczna, więc warto skonsultować ją z lekarzem.

Praktycznie każda dieta cud jest dietą eliminującą jakieś produkty spożywcze z naszego menu (najczęściej tłuszcze i węglowodany) albo dietą jednoskładnikową (np. dieta kapuściana, mleczna, dieta owsiana, owocowa). Dietetycy przestrzegają przed takim rozwiązaniem, gdyż może spowodować osłabienie organizmu, a w konsekwencji choroby, złe samopoczucie.

Dieta cud – zasady

Dieta cud nie musi oznaczać głodówki. Jest wiele diet, które nakazują częste, lecz niewielkie posiłki. Niektóre zezwalają na jedzenie do syta (np. wspomniana wcześniej kapuściana). W dietach tego typu przywiązuje się dużą wagę do ilości spożywanych płynów – najczęściej rekomendowane jest picie wody, herbat owocowych i ziołowych. Diety te rzadko wymagają od nas włączenia aktywności fizycznej, więc będą doskonałe dla wszystkich prowadzących raczej spokojny tryb życia.

Dieta cud – przykłady

Diet cud jest chyba tak wiele jak osób chcących schudnąć. Do popularniejszych należą: dieta kapuściana, dieta owsiana, dieta baletnicy, diety oczyszczające, dieta kopenhaska. Poniżej przykłady innych modnych diet, które przyniosą szybkie efekty.

Dieta słoiczkowa


Ta dieta cud znana jest też jako Baby Food Diet. Najpierw zaczęły stosować ją gwiazdy Hollywood, a potem pokochały kobiety na całym świecie. Jest bardzo prosta i oszczędza nam czas, ponieważ jej podstawą są słoiczki z jedzeniem dla niemowląt. Zastępujemy nimi wszystkie posiłki, a w mniej restrykcyjnej wersji, możemy pozwolić sobie na jeden „dorosły” posiłek dziennie.
Trzeba być jednak bardzo ostrożnym, bo pomimo tego, że do produkcji takich słoiczków używa się najlepszych produktów, mogą mieć one dużą zawartość cukrów. Minusem jest też niska zawartość błonnika, ciągłe odczuwanie głodu i koszt tej diety.

Dieta lodowa


Jeść lody i chudnąć – marzenie każdego łasucha może się spełnić! Jakiś czas temu opracowano dietę cud, która zaleca zjadanie codziennie porcji lodów nie przewyższającej 260 kcal. Już dawno udowodniono, że wapń pomaga schudnąć, a zimny przysmak ma go całkiem sporo. Pozostałe posiłki powinny być lekkie i niskokaloryczne. Przykładowe menu: śniadanie – kajzerka z twarożkiem, owoc, szklanka mleka; II śniadanie – szklanka mleka, owoc, zbożowy batonik; obiad – ryba z sałatą, pomidorem, ogórkiem, fasolką i kromką chleba, a do picia zielona herbata; podwieczorek – owoc i mały, naturalny jogurt; kolacja – zupa warzywna niezabielana, pierś z kurczaka przygotowana bez tłuszczu, z ryżem lub kromką chleba i surówką.

Dieta ziemniaczana
Ziemniaki dzięki zawartości wielu cennych składników odżywczych działają oczyszczająco na organizm, regulują przemianę materii, łagodzą przypadłości układu trawiennego. I pomagają schudnąć. Twórcy tej diety cud zalecają spożywanie ich dwa razy dziennie przez dwa tygodnie. Pozwoli nam to pozbyć się toksyn i 3 kilogramów. Ziemniaki jemy tylko pieczone lub gotowane w mundurkach. Dieta dzieli się na 3 główne posiłki i dwie przekąski (może to być owoc, warzywo, sucharki, szklanka naturalnego soku, jogurt naturalny). Przykładowe dzienne menu: śniadanie – jogurt z musli; obiad – 2 pieczone ziemniaki z sałatką grecką; kolacja – puree ziemniaczane z surówką z selera.

Dieta cud – efekty

Niezależnie jaką dietę cud wybierzemy możemy spodziewać się szybkiej utraty wagi. Niestety efekt będzie bardzo trudno utrzymać. Można jednak uniknąć efektu jo-jo, gdy po skończonej diecie stopniowo będziemy wprowadzać zakazane do tej pory produkty. Każdą dietę cud możemy potraktować jako sposób na oczyszczenie organizmu i początek przed wprowadzeniem diety zbilansowanej.
Krytycy takich diet przestrzegają przed długotrwałym ich stosowaniem, ponieważ mogą być niebezpieczne dla naszego zdrowia.

dieta cud
sxc.hu/kuwashima
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

6 thoughts on “Dieta cud: zasady, przykłady, efekty

  • 31 marca, 2014 at 23:16
    Permalink

    Mam ulubioną dietę cud jabłkową, którą stosuję w ramach bardziej oczyszczania organizmu (gł. jelit) choć faktycznie chudnie się w 3 dni ok.3 kg. Stosuję ją 2 razy w roku. Niestety waga bardzo szybko wraca, więc efekt odchudzania jest raczej chwilowy. Teraz od 3 tygodni bez specjalnej diety jem wszystk, to co inni domownicy (z lenistwa bo nie chce mi się gotować 2 zestawu), pływam 2 g w tygodniu i biore 2 be slim – tani, naturalny suplement, który dodatkowo poprawia metabolizm. Schudłam na razie 1,5 kg i od jutra zaczynam 3 dniową dietę jabłkową. Mam nadzieję, że po jej zakończeniu osiągnę upragnioną wagę a dalej będę walczyć o jej utrzymanie. Mam nadzieję, że się uda:)

    Reply
  • Pingback: Dieta Cambridge: przepisy, efekty

  • 4 czerwca, 2014 at 18:28
    Permalink

    Forumowiczki moje drogie nie ma zadnej diety cud zeby byc szczuplym trzeba zmienic swoje nawyki zywieniowe a nie diete stosowac tylko przez tydzien;) ale znam super sposob na utrzymanie tej wagi co byscie chciały. Nie wiem czy słyszałyście o slim express nieinwazyjne zabiegi odchudzajace (lasery) trzeba wydac troche kasy na to ale efekt murowany zreszta na każda diete jaka sie zdecydujecie tez trzeba wydac duzo pieniedzy a tu lezysz 20 minut i mozna miec az do 5 cm mniej oczywiscie wszystko zalezy od organizmu;)
    Polecam maja rowniez tanie suplementy ktore sa rewelacyjne;)

    Reply
  • 17 lutego, 2015 at 14:54
    Permalink

    Lubię jabłka i są częścią mojej diety, ale na samych jabłkach bym nie wytrzymała. Jem regularnie posiłki, dużo warzyw, owoców, chude mięso i żadnych słodyczy czy niezdrowych przekąsek. Trzy razy w tygodniu jestem na basenie. A żeby wspomagać odchudzanie, to biorę suplement diety figura błonnik. Widzę po ciuchach, że chudnę i myślę, że do lata osiągnę swój wymarzony cel, czyli rozmiar 38 :)

    Reply
  • Pingback: Zdrowa dieta: zasady, menu, efekty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *