Dieta biblijna (dieta Stwórcy): zasady, fazy i jadłospis

Dieta biblijna, zwana też dietą Stwórcy, pozwala schudnąć 10 kg w zaledwie 40 dni, a przynajmniej tak twierdzą jej entuzjaści.

Dieta biblijna została sprowadzona do Polski dzięki tłumaczeniu książki Jordana Rubina, amerykańskiego propagatora medycyny naturalnej. Rubin bardzo długa zmagał się z chorobą Leśniowskiego-Crohna i nie mogąc znaleźć pomocy u lekarzy, skierował swe zainteresowania w kierunku wiary i Biblii. Zaczął odżywiać się tak jak Jezus. Jadł m.in. chleb ze skiełkowanego ziarna, kefir, baraninę. Zdaniem Rubina pomocą w diecie będą też modlitwa i medytacja.

Pod względem “technicznym” dieta biblijna jest podobna do diety doktora Dukana. Przez entuzjastów jest uważana za zdrowszą i lepszą, ale pamiętajmy, że bez względu na to na jaką dietę się zdecydujemy powinniśmy zawsze skonsultować ją z lekarzem. Źle dobrana dieta może mieć opłakane skutki dla naszego zdrowia, a wybór kuracji odchudzających mamy przecież ogromny, np. dieta baletnicy, dieta redukcyjna, dieta 1200 kcal, dieta chili 3d, czy dieta OXY. Zapraszamy do przejrzenia wszystkich artykułów w kategorii odchudzanie.

Dieta biblijna – zasady

Dieta Stwórcy trwa 40 dni i jest podzielona na trzy fazy. Posiłki powinniśmy spożywać regularnie, w czterogodzinnych odstępach. Nie musimy liczyć kalorii. Autor diety biblijnej nakłada na nas obowiązek spożywania możliwie mało przetworzonych produktów (zgodnie z filozofią diety, są one najbliższe zamysłom Stwórcy). Kupując cokolwiek w sklepie zwracajmy uwagę na datę produkcji i termin ważności. Im bardziej są od siebie odległe, tym gorzej to o nich świadczy.

Stosując dietę Stwórcy musimy pamiętać o tym, że w każdym tygodniu jej stosowania czeka nas jeden dzień “oczyszczenia”. Przez cały dzień możemy pić tylko wodę i soki z surowych warzyw. W diecie biblijnej istotną rolę odgrywa też sen. Powinniśmy kłaść się spać do 22:30.

Dieta biblijna – co wolno jeść

Autor diety biblijnej poleca więc wolno żyjące ryby (śledź, dorsz, makrela, pstrąg, łosoś) oraz ziarna słonecznika, dyni, lnu, żyta, prosa, owsa i jęczmienia (oczywiście nieprzetworzone!). Jeśli chodzi o rośliny strączkowe to wolno nam je jeść (ale dopiero od drugiej fazy diety biblijnej). Bez przeszkód możemy za to jeść marchew, brokuły, pomidory, paprykę, kapustę, ogórki, cukinię, kalafiora czy rzepę. Bez ograniczeń można jeść też gotowaną lub pieczoną wołowinę, drób i baraninę. Jeśli chodzi o nabiał to można jeść jajka oraz pić kefir oraz maślankę.

Dieta biblijna – czego nie wolno jeść

W grupie produktów zakazanych diety Stwórcy znajdziemy ryby ze stawów hodowlanych, owoce morza oraz mięso wieprzowe. Powinniśmy zapomnieć o białym pieczywie, ryżu i makaronie. Oczywistą sprawą jest zakaz jedzenia słodyczny.

Dieta biblijna – faza 1

Pierwsza faza diety Stwórcy trwa 2 tygodnie. W tym czasie utrata masy ciała powinna być największa, dlatego też będzie ona wymagać od nas największej wytrwałości. Wolno nam jeść ryby, mięso i warzywa. Nie możemy jeść węglowodanów, owoców i roślin strączkowych.

Dieta biblijna – faza 2

Druga faza diety Stwórcy trwa kolejne 2 tygodnie. Podczas trwania tej fazy także tracimy kilogramy, ale wolniej. Wolno nam jeść, oprócz produktów z pierwszej fazy, także kaszę i pieczywo pełnoziarniste. Nadal nie wolno nam jeść węglowodanów i owoców.

Dieta biblijna – faza 3

Trzecia, ostatnia faza diety Stwórcy trwa niecałe 2 tygodnie (12 dni). Do naszej diety wracają owoce.

Powodzenia:)

dieta biblijna - fot. lel4nd flickr.com - Creative Commons
dieta biblijna – fot. lel4nd flickr.com – Creative Commons
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Dieta biblijna (dieta Stwórcy): zasady, fazy i jadłospis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *