Dieta antycellulitowa: zasady, menu, założenia

Jednym z największych problemów dotykających większość kobiet, jest cellulit. Obok nadwagi (a często pojawiający się razem z nią), stanowi zmorę, której wcale nie łatwo się pozbyć – mimo wielu nowoczesnych metod i zabiegów. Okazuje się, że – jak w przypadku każdego dużego problemu – tak i tutaj ciężka praca nad sobą i odpowiednia dieta może przynieść wyraźne rezultaty.

Walka z cellulitem opiera się po pierwsze na wybraniu skutecznej broni (dieta + ćwiczenia), a po drugie: na determinacji w dążeniu do celu. Bezwzględne przestrzeganie zasad diety oraz stopniowe zwiększanie swojej aktywności fizycznej to najlepsza recepta, aby pozbyć się nieładnych fałdek i pomarszczeń.

Dieta antycellulitowa – zasada działania

Dieta antycellulitowa opiera się w głównej mierze na śniadaniach – to one mają być pierwszym i jedynym posiłkiem, który dostarcza nam energii. Oczywiście nie jest to realnie jedyny posiłek w ciągu dnia – przy diecie tej jemy często i niewiele, ale nie są to ilości, które można by nazwać “energetycznymi”. Należy zadbać o to, by to śniadanie stanowiło nasz główny “napęd” na każdy dzień. Drugim założeniem jest spożywanie produktów świeżych – głównie owoców i warzyw, a także zlikwidowanie pokarmów solonych (albo samej soli). Dzięki usunięciu soli z jadłospisu woda w organizmie bez przeszkód zacznie cyrkulować, oczyszczając nas z toksyn, pozostałości i śmieci. W diecie tej, celem usunięcia cellulitu, przyjmujemy szereg witamin zwalczających przykre dla nas fałdki – zawarte są one w zbożach, jajkach, rybach i przede wszystkim warzywach i owocach. Komponując jadłospis dobrze jest też położyć nacisk na kwasy omega – znajdziemy je w rybach, oliwie i oleju roślinnym, a także w orzechach. Kwasy tłuszczowe mają za zadanie przyspieszyć metabolizm i ułatwić redukcję nagromadzonego tłuszczu w organizmie.

Dieta antycellulitowa – menu, zakazy

Układając menu nie musimy skreślać zbyt wielu pozycji – ważny jest podział posiłków na śniadanie i drobne przekąski, a także usunięcie z jadłospisu wszelkich ciężkostrawnych elementów. Pozbyć się musimy wszelkich tłuszczy – z tego względu warto zaopatrzyć się w mięso drobiowe. Dobrym wyborem będą ryby (koniecznie świeże!) i różne rodzaje nabiału. Dieta nie jest zbyt surowa, ale z pewnością szybko okaże się nudna: dobrym podejściem jest świadome układanie kolejnych posiłków z dostępnych elementów i tworzenie coraz to bardziej wyszukanych – zgodnych z wymogami diety – dań. Należy także pilnować, by każdego dnia dostarczać organizmowi co najmniej 2 litry wody (dobrze jest wybrać wodę mineralną z jak najmniejszą zawartością sody). Warto pamiętać, że za powstawanie cellulitu odpowiadają śmieciowe produkty metabolizmu – duża ilość wody sukcesywnie będzie je wydalać z naszego organizmu. Czego z diety jeszcze należy się pozbyć? Przede wszystkim jakichkolwiek słodyczy, napojów w postaci gazowanej, a także alkoholu. Dobrze też zrezygnować z kawy, a herbatę przestać słodzić (warto zastanowić się nad piciem herbaty czerwonej lub zielonej – przynajmniej na czas diety). Ile powinna trwać dieta antycellulitowa? Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi: po tygodniu-dwóch warto powoli odchodzić od sztywnych założeń diety, ale zachować najważniejsze jej punkty – wraz z ćwiczeniami fizycznymi i zdrowymi suplementami (herbata zielona/czerwona!) dieta stosunkowo łatwo może przekształcić się w zdrowy, aktywny tryb życia! Pamiętajmy także, że przed rozpoczęciem diety warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem!

dieta antycellulitowa fot. TipsTimesAdmin flickr.com Creative Commons
dieta antycellulitowa fot. TipsTimesAdmin flickr.com Creative Commons
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *