Dieta ABS (Abdominal Body System, dieta płaskiego brzucha)

Dieta ABS (abdominal body system, dieta płaskiego brzucha) przygotowana została przez redaktora pisma Men’s Helath, z powodzeniem może być jednak stosowana także przez kobiety.

Dieta ABS to 6 tygodniowa kuracja odchudzająca, która łączy w sobie wysiłek fizyczny i ograniczenia w jadłospisie. Ma ona na celu redukcję tkanki tłuszczowej, szczególnie w okolicach brzucha. Zdecydowanie jest to więc kuracja dla kobiet i mężczyzn, którzy nie boją się aktywności fizycznej i są do niej już w jakiś sposób przyzwyczajeni. Jeśli więc dotychczas wysiłek fizyczny był nam obcy warto trochę się do niego przygotować np. próbując biegać. W tym celu można skorzystać z rozsądnych programów treningowych np. planu biegowego 6-tygodniowego dla początkujących, lub planu biegowego 10-tygodniowego dla początkujących.

Jeśli jednak uznamy, że nie damy rady wykrzesać z siebie sił do aktywności fizycznej, należy poszukać dla siebie diety niepołączonej z wysiłkiem fizycznym np. spośród diet takich jak: dieta 3 d chili, dieta New Mayo Clinic, dieta 1000 kalorii, dieta 5 na 2, dieta norweska, dieta OMG, dieta nocna czy dieta low carb

Dieta ABS – zasady

Dieta ABS trwa 6 tygodni. Podczas stosowania diety ABS jemy 6 posiłków dziennie w tym 3 większe (śniadanie, lunch i obiad) oraz 3 przekąski (spożywane 2 godziny po większych posiłkach). W ten sposób nie jesteśmy głodni, codziennie spożywamy bowiem od 1500 do 2500 kalorii. Nie można więc powiedzieć, że dieta ABS polega na głodzeniu się. Przeciwnie, musimy mieć energię, aby wykonywać ćwiczenia fizyczne. Przez pierwsze dwa tygodnie stosowania diety ABS przyzwyczajamy się do nowego sposobu odżywania, a wykonywanie ćwiczeń nie jest obowiązkowe. Przez kolejne 4 tygodnie kuracji odchudzającej musimy jednak bezwzględnie ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu po 20 minut, szczególny nacisk kładąc na mięśnie brzucha i trening siłowy.

Dieta ABS – pokarmy mocy (menu, jadłospis)

Każdy z 3 dużych posiłków powinien zawierać przynajmniej dwa, a każda z przekąsek przynajmniej jeden produkt z następującej listy tzw. produktów mocy:

  • pieczywo pełnoziarniste
  • owsianka
  • orzechy i migdały
  • rośliny strączkowe
  • szpinak i zielone warzywa
  • jagody i maliny
  • chudy nabiał
  • jajka
  • chude mięso
  • oliwa z oliwek
  • masło orzechowe
  • białko w proszku w koktajlach

Podczas stosowania diety ABS zrezygnować powinniśmy za to z nasyconych tłuszczów, przetworzonych węglowodanów i alkoholu.

Jeśli chodzi o napoje, to wskazane są koktajle np. połączenia lodu, owoców, masła orzechowego oraz białka w proszku. Mogą one zastępować przekąski lub większe posiłki. Jak w wielu innych dietach, także w diecie ABS, wskazane jest picie dużej ilości wody, ok. 1,5 litra dziennie. Możemy także pić zieloną herbatę i chude mleko.

Dieta ABS – efekty i opinie

Głównym celem diety ABS jest posiadanie płaskiego brzucha. Jej entuzjaści twierdzą, że pozbycie się tłuszczu, szczególnie tego z brzucha, pozwoli nam uniknąć nowotworów, chorób serca czy problemów z ciśnieniem i cukrzycą. Oczywiście jest to jednak bardzo daleko idąca teoria, podobnie jak twierdzenie, jakoby dieta ABS wspomagała możliwości seksualne. Przeciwnicy diety ABS wskazują, że może być ona prostą drogą do poważnych problemów, np. dla osób bardzo otyłych lub chorych na serce, u których intensywny wysiłek fizyczny jest niewskazany. Jeśli przez długi czas nie uprawiałeś żadnej aktywności fizycznej, a czas spędzałeś przed komputerem w pracy, a potem przed telewizorem w domu, to porywając się na intensywne ćwiczenia 4 razy w tygodniu możesz zrobić sobie sporą krzywdę. Ponieważ w diecie ABS mamy do czynienia z połączeniem aktywności fizycznej i kuracji odchudzającej, szczególnie ważne jest skonsultowanie się z lekarzem przed jej rozpoczęciem.

Dieta ABS - Abdominal Body System - dieta płaskiego brzucha - fot. familymwr flickr.com

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Dieta ABS (Abdominal Body System, dieta płaskiego brzucha)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *