Dieta 5 na 2 (5:2, postna, dr Mosleya) – zasady, opinie, jadłospis

Dieta 5 na 2, zwana także dietą postną czy dietą doktora Mosleya to dobry pomysł na osób, które podczas diety są gotowe tylko na niewielkie poświęcenia.

Jak szybko przybrać na wadze wiemy chyba wszyscy. Większy problem pojawia się, gdy licznik ma iść w drugą stronę. Skutecznych diet jest bardzo dużo, jednak często są one zbyt intensywne i wyniszczające (diety oczyszczające, dieta doktor Ewy Dąbrowskiej, dieta Mai Błaszczyszyn, dieta błyskawiczna czy dieta koktajlowa), lub przez zbyt długi czas wymagają od nas silnej woli. Osobom, którym nie pasuje żadna z tych opcji przypadnie szczególnie do gustu dieta 5 na 2, która niemalże nie powoduje konieczności rezygnowania z dotychczasowego stylu odżywiania. Oczywiście warto dietę wspomóc wysiłkiem fizycznym. W dni kiedy odżywiamy się „normalnie” możemy także zafundować sobie 30 minut wysiłku fizycznego: jazdy na rowerze, szybkiego marszu czy biegania na przykład według planu biegowego dla początkujących. Trochę ruchu na świeżym powietrzu dobrze zrobi nie tylko naszemu odchudzaniu, ale może też poprawić relacje rodzinne.

Dieta 5 na 2 zasady

W diecie 5:2 przez 5 dni w tygodniu możemy jeść co chcemy, a tylko przez dwa dni musimy pościć, spożywając maksymalnie 500-600 kalorii dziennie. Jak wygląda taki postny dzień? Przykładowo: rano jemy dwa jajka, na obiad grillowanego kurczaka, a na kolację danie z ryby np. tuńczyka z warzywami. Warto pamiętać, że normalne odżywianie przez 5 dni w tygodniu nie oznacza fast foodów i tłustych posiłków, ale rozsądnych, zdrowych kompozycji, bogatych we wszystkie potrzebne nam składniki odżywcze.

Dieta 5 na 2 opinie

Dieta posta, bo tak też jest nazywana dieta 5 na 2, ma oczywiście swoich zwolenników i przeciwników. Ci pierwsi twierdzą, że można chudnąć 0,5 kg tygodniowo, przy okazji oczyszczając swoje ciało m.in. obniżając poziom cholesterolu. Dieta jest też stosunkowo łatwa – silną wolę musimy wykazywać tylko 2 razy w tygodniu, a nie przez cały czas jak w wypadku innych diet np. diety Dukana czy diety plaż południowych. Jej przeciwnicy zwracają uwagę, że podczas postnych dni możemy być drażliwi, co utrudni nam funkcjonowanie w pracy czy w domu. Istnieje także uzasadniona obawa, że stosując dietę 5 na 2 rozregulujemy sobie układ pokarmowy. Warto przez rozpoczęciem diety udać się do lekarza i zasięgnąć jego opinii. Nie ma bowiem kuracji uniwersalnych, coś co jest dobre dla naszych znajomych czy przyjaciół, nie musi być dobre dla nas.

Dieta 5 na 2 jadłospis, przepisy

Przykładowe śniadania i kolacje:

  • sałatka z jabłka, marchwi, rodzynek i chudego sera białego
  • jajecznica z 2 jaj, pomidora, odrobiną jogurtu naturalnego i listkami młodego szpinaku
  • dwa jajka i 2 plasterki chudej wędliny

Przykładowe obiady:

  • duszone warzywa (cebula, papryka, cukinia, pomidory koktajlowe, pestki dyni)
  • zupa pomidorowa bez śmietany
  • grillowany kurczak
  • łosoś pieczony z sałatą

Powodzenia!

dieta 5 na 2 - fot. PictureYouth flickr.com Creative Commons

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>