Dieta 1500 kcal: zasady, jadłospis, efekty

Dieta 1500 kcal to rozsądny sposób na stopniowy spadek wagi. Bez wydumanego jadłospisu i dziwnych zasad. Sprawdź, czy ta kuracja odchudzająca jest dla Ciebie!

Dieta 1500 kcal przeznaczona jest dla osób aktywnych fizycznie oraz tych, które stosowały wcześniej bardziej rygorystyczny program odchudzający np. dietę 1200 kcal lub dietę 1000 kcal i chcą utrzymać osiągniętą sylwetkę. Dieta 1500 kcal ma całkiem sporo zalet, bowiem nie ogranicza naszego menu, także możemy zapewnić organizmowi wszystkie niezbędne do prawidłowego działania składniki. Co więcej, na diecie 1500 kcal nasza waga spada o około 1 kg tygodniowo, więc nie jest to przesadna utrata masy ciała. Dodatkowo, przynajmniej teoretycznie, dieta 1500 kcal nie powinna wiązać się z dużym ograniczeniem spożywanych dziennie kalorii. W praktyce jednak, jeśli nasz dotychczasowy sposób odżywiania wiązał się z dostarczaniem organizmowi znacznie większej liczby kalorii, powinniśmy do rozpoczęcia diety solidnie się przygotować. Należy stopniowo redukując ich liczbę schodzić do poziomu bliskiego 1500 kcal. Wtedy efektywnie możemy przejść na dietę. Jeśli zaniechamy okresu przygotowawczego bóle głowy, brak koncentracji, rozdrażnienie i nieodłączone uczucie głodu najpewniej nas nie ominą.

Dieta 1500 kcal – zasady


Podczas stosowania diety 1500 kcal powinniśmy każdego dnia jeść 5 starannie przemyślanych posiłków oraz pić nie mniej niż 2 litry wody mineralnej. Nie możemy chodzić głodni, ani nie możemy się przejadać. Każdego dnia powinniśmy zjeść przynajmniej jeden ciepły posiłek.

Dieta 1500 kcal – efekty

Stosując dietę 1500 kcal powinno udać się nam zrzucić około 1 kilograma tygodniowo. Takiego efektu nie uzyskamy jednak, jeśli na diecie nie będziemy się ruszać. Dobrym pomysłem może być bieganie np. planem 10 tygodniowym dla początkujących.

Dieta 1500 kcal – jadłospis

Przykładowy jadłospis w diecie 1500 kcal powinien wyglądać mniej więcej tak:

  • śniadanie – 500 kcal
  • drugie śniadanie – 200 kcal
  • obiad – 400 kcal
  • podwieczorek – 100 kcal
  • kolacja – 200 kcal

W internecie znajdziemy bardzo wiele gotowych jadłospisów dla diety 1500 kcal. W większości przypadków będą to jednak menu dostosowane do potrzeb ich autorów. Przechodząc na dietę 1500 kcal powinniśmy więc skomponować własny jadłospis, tak żeby składał się z tego, co najbardziej lubimy. Możemy wykorzystać w tym celu liczne kalkulatory i tabele kalorii, które znajdziemy w sieci. Najlepiej jednak byłoby skonsultować się z dietetykiem.

Przed przystąpieniem do diety 1500 kcal, czy jakiejkolwiek innej diety, koniecznie skonsultujmy się z lekarzem. Źle dobrana do potrzeb naszego organizmu dieta może mieć fatalne skutki dla naszego zdrowia.

Powodzenia!

dieta 1500 kcal - fot. kellyhogaboom flickr.com Creative Commons
dieta 1500 kcal – fot. kellyhogaboom flickr.com Creative Commons
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Dieta 1500 kcal: zasady, jadłospis, efekty

  • 28 kwietnia, 2014 at 14:09
    Permalink

    Myślę, że to jedna z lepszych diet ;) organizm nie jest głodzony, a efekt stopniowy – naprawdę warta uwagi

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *