Dieta 1200 kcal: zasady, menu, efekty

Schudnąć i utrzymać nową wagę, to marzenie wielu. Jednak jest to osiągalne. Rozwiązanie jest dość proste – dieta 1200 kcal. Wystarczy zadbać o to, żeby dostarczając wszystkich wartości odżywczych zmniejszyć kaloryczność potraw. Nadal brzmi skomplikowanie? Ale nie jest, gdy stosuje się właśnie dietę 1200 kcal.

Dieta 1200 kcal dostarcza odpowiedniej ilości kalorii i składników odżywczych, dzięki czemu nie odczuwa się głodu i nie wyjaławia organizmu przy jednoczesnej utracie kalorii. Na tej diecie nie traci się szybko kalorii, ale ich utrata jest trwała (między innymi też dzięki temu, że chudniemy w zdrowym dla organizmu tempie). Co więcej, dieta ta reguluje metabolizm.

>> Dieta baletnicy [ZASADY, EFEKTY]

Należy pamiętać, że mimo zalet diety 1200 kcal, wprowadzenie jej powinno skonsultować się z lekarzem.

Dieta 1200 kcal – zasady

Dieta 1200 kcal jest dietą zbilansowaną. Musimy dostarczać naszemu organizmowi wszystkich składników odżywczych, korzystając z listy dozwolonych produktów. Ważne jest, żeby ściśle trzymać się zasady 5 posiłków w ciągu dnia. Oznacza to, że niewskazane jest rezygnowanie chociażby z jednego (konsekwencją może być trudny do opanowania głód), ani tym bardziej podjadanie (to ono jest najczęściej przyczyną nadwagi). Posiłki spożywamy w równych odstępach czasu – 3-4 godzinnych. Ostatni posiłek powinien być na około 3-4 godziny przed snem – dzięki temu nasz organizm zdąży go przetrawić, a my będziemy mieć spokojną noc.

>> Dieta 3D chili [EFEKTY, ZASADY, MENU]

Dieta 1200 kcal – menu

Dieta ta wymaga rezygnacji z „pustych kalorii”, na szczęście dobrze zbilansowane posiłki sprawią, że organizm nie będzie tęsknić za pysznymi, ale niezdrowym i kalorycznymi przysmakami. Do diety należy wprowadzić zdrowe węglowodany – pełnoziarniste pieczywo, kasze, makarony, brązowy ryż.

W jadłospisie muszą się znaleźć chude mięsa (drób, ryby) i wędliny. Jajka najlepiej gotowane. Warzywa powinniśmy spożywać przede wszystkim świeże. Na diecie 1200 kcal ograniczmy owoce, gdyż mają one wysoką zawartość węglowodanów.

Posiłki przygotowujemy gotując (również na parze), dusząc, piekąc bez tłuszczu, grillując.

Smaku potrawom dodadzą przyprawy i zioła, oleje i oliwy.

>> Zdrowa dieta [ZASADY, EFEKTY]

Bardzo ważne jest picie ok. 2 litrów płynów dziennie – najlepsza będzie woda niegazowana, ale również herbaty ziołowe i owocowe. Jeśli nie potraficie zrezygnować z kawy lub herbaty, to należy pamiętać, że nie można ich słodzić.

Aby dieta 1200 kcal była skuteczna zakazane są wszelkie przetworzone produkty, cukier, produkty mleczne o wysokiej zawartości tłuszczu, tłuszcze zwierzęce, majonez i sosy na jego bazie, napoje gazowane, sztucznie słodzone, alkohole.

Dieta 1200 kcal – efekty

Dieta 1200 kcal gwarantuje utratę ok. 5 kilogramów w 6 tygodni i takie tempo jest odpowiednie dla zdrowego, dorosłego człowieka. Dzięki temu nie powinniśmy obawiać się efektu jo-jo, jednak warto stopniowo wracać do normalnej diety, a nawet spróbować na zawsze wyeliminować niezdrowe produkty. Dieta 1200 kcal może być dobrym sposobem na zmianę sposobu odżywiania na zdrowszy. Wtedy nie tylko utrwalimy osiągnięty efekt, ale i zadbamy o nasze zdrowie.

dieta 1200 kcal - fot. photographymuse flickr.com Creative Commons

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

4 thoughts on “Dieta 1200 kcal: zasady, menu, efekty

  • 23 stycznia, 2014 at 11:36
    Permalink

    Drogą do utraty wagi, jest wyrobienie prawidłowych nawyków żywieniowych, wyznaczyć zasady i się do nich stosować. Najpierw my tworzymy nawyki, a potem one stworzą nas. Pokonajmy złe nawyki albo one pokonają nas.

    Reply
  • Pingback: Dieta 1500 kcal: zasady, jadłospis, efekty

  • 30 kwietnia, 2014 at 07:14
    Permalink

    Stosowałam te dietę z wagi 93kg zeszlam na 73.Utrzymywalam ja przez dłuższy czas,bo z diety zrezygnowalam(na diecie byłam przez 4msc po zabiegu na staw skokowy),gdy mogłam chodzić wróciłam do starych przyzwyczajeń,plus ruch waga ani nie spadla ani nie utylam.Teraz po 9 latach od diety,mając juz dziecko mam te sama wagę i zaczęłam dietę znowu bo wiem ze jest jedyna pewna dieta bez niespodziewanego efektu jo-jo.

    Reply
  • 24 sierpnia, 2014 at 15:27
    Permalink

    Ja ćwicząc praktycznie codziennie po 1 godzinie na takiej diecie traciłam dość dużo, po 2 kg tygodniowo, więc jeśli ktoś chce wolno tracić kg i ćwiczyć polecam diete 1500 kcal.
    Przynajmniej mniejsze prawdopodobieństwo ”rzucania się na jedzenie” i efektu jojo brak.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *