Dieta 1000 kalorii: jadłospis, przepisy, efekty, opinie

Dieta 1000 kalorii to bardzo popularna dieta. Opinie na jej temat są podzielone, ale efekty są bezsporne. Problemów nie stwarza też jadłospis.

Pomimo tego, że dieta 1000 kalorii jest dość rygorystyczna, to jednak możemy jeść praktycznie wszystko, a to bardzo ułatwia przygotowywanie poszczególnych posiłków. Niestety, jak każda dieta, także dieta 1000 kalorii wymaga poświęceń. Chcąc stracić kilogramy, których pewnie nabieraliśmy przez lata, w kilka tygodni czy miesięcy, musimy być przygotowani, że łatwo nie będzie.

Jednocześnie pamiętajmy, że rygorystyczne diety, także dieta 1000 kalorii, mogą nie być dostosowane do potrzeb i możliwości każdego organizmu. Dlatego przed przystąpieniem do diety skonsultujcie się z lekarzem. Taka rozmowa może pozwolić na uniknięcie poważnych kłopotów ze zdrowiem, które mogą być wynikiem stosowania diety nie dopasowanej do naszego organizmu.

Jeśli dieta 1000 kalorii nie jest dla Ciebie, spróbuj innych, np. diety 5 na 2, diety Kwaśniewskiego, diety Dukana, diety south beach, diety 3d chili, diety New Mayo Clinic, diety OMG, diety nocnej, diety Diamondów lub diet oczyszczających np. Mai Błaszczyszyn lub innych.

Dieta 1000 kalorii – zasady

Dieta 1000 kalorii polega na ograniczeniu serwowanych organizmowi kalorii o 2/3. Zamiast potrzebnych 3000 kcal możemy, jak nazwa diety wskazuje, spożyć jedynie 1000 kcal. Na szczęście nie mamy ograniczeń odnośnie tego co jemy, mogą to być zarówno białka, tłuszcze jak i węglowodany. Dietę powinniśmy stosować nie dłużej niż 1 miesiąc.
Stosując dietę 1000 kalorii powinniśmy spożywać 5 posiłków dziennie, ale pilnować żeby nie przekroczyły założonej dawki kalorii:

  • śniadanie – 200 kcal
  • drugie śniadanie – 150 kcal
  • obiad – 350 kcal
  • podwieczorek – 100 kcal
  • kolacja – 200 kcal

Kolację powinniśmy spożywać przed 19:00. Przed każdym posiłkiem powinniśmy wypić szklankę wody z cytryną. Nie zaszkodzi także trochę ruchu. Może to być bieganie, jazda na rowerze, a nawet spacer z psem. Ważne żeby nie spędzić diety w fotelu przed telewizorem;)

Dieta 1000 kalorii – jadłospis

Chociaż podczas stosowania diety 1000 kalorii możemy jeść wszystko to wiadomo, że lepszym pomysłem niż fast food będzie zdrowa, nieprzetworzona żywność. Polecane są ryby, chude mięso, warzywa, kasze gruboziarniste. Potrawy lepiej gotować lub piec niż smażyć. Unikać powinniśmy wszystkie co tłuste – fast foodów, tłustego mięsa, mleka 3,2%, śmietany, majonez,  przekąsek typu chipsy czy paluszki. Dieta 1000 kalorii może być też dobrą okazją do rezygnacji ze słodzenia kawy czy herbaty. Im mniej cukru w napojach tym lepiej.

Dieta 1000 kalorii – przykładowe śniadania

  • Dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego, pomidor, kilka liści sałaty, chudy twaróg.
  • Dwa jajka na miękko, dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego.
  • Jajko smażone na łyżce masła i kromka chleba pełnoziarnistego.Bułka z 2 łyżeczkami dżemu.

Dieta 1000 kalorii – przykładowe drugie śniadania

  • 2 kromki pumpernikla z chudą wędliną.
  • Pół puszki tuńczyka w sosie własnym, 2-3 łyżki kukurydzy konserwowej, szklanka soku pomidorowego.
  • Dwie kanapki z pieczywa pełnoziarnistego z chudą wędliną i pomidorem.
  • 10 dag chudego serka ze szczypiorkiem lub cebulą.

Dieta 1000 kalorii – przykładowe obiady

  • Pieczony filet z łososia z warzywami.
  • Filet z piersi kurczaka z brokułami.
  • Makaron z pomidorem i papryką.
  • Pierś indyka z pieczarkami.
  • Zupa pomidorowa z ryżem.

Dieta 1000 kalorii – przykładowe podwieczorki

  • Starta marchew z jabłkiem.
  • Filiżanka zupy pomidorowej.
  • Szklanka kefiru i dwie marchewki.
  • Grejpfrut.
  • 2 jabłka
  • kilka kostek czekolady

Dieta 1000 kalorii – przykładowe kolacje

  • Wędzona makrela i pomidory.
  • Omlet ze szpinakiem przygotowany z dwóch jajek.
  • 100-200 g ryby w galarecie.
  • Surówka z pora.
  • Kanapka z chudą wędliną.

Dieta 1000 kalorii – efekty i opinie

Stosując dietę 1000 kalorii możemy schudnąć tygodniowo około 1 kg. Dieta 1000 kalorii jest jednak uważana za jedną z najbardziej uciążliwych. Korzystanie z tabeli kalorycznej tylko na pierwszy rzut oka jest proste. Łatwo dowiemy się ile kalorii ma jabłko, pomidor czy krewetki. Ale ile kalorii ma porcja serka białego, który nakładamy z paczki na talerzyk zwykłą łyżką, „na oko”? A kanapka z szynką, serem i pomidorem? Z drugiej jednak strony dieta 1000 kalorii jest raczej chwalona przez dietetyków – w końcu nie odcinamy organizmu, tak jak w innych dietach, od pewnych kategorii produktów, przez co dostarczamy mu wszystkich niezbędnych składników, tylko w mniejszych niż zwykle ilościach.

Sprawdź także: Ćwiczenia odchudzające: zasady, przykłady, efekty

Dieta 1000 kalorii: jadłospis, przepisy, efekty, opinie fot. Maena morgueFile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>