Dania dietetyczne z kurczaka i na parze [PRZEPISY]


Zdrowa i skuteczna dieta musi być urozmaicona i odpowiednio zbilansowana. Tylko wtedy nie odbije się ona negatywnie na zdrowiu i wyglądzie oraz pozwoli uniknąć efektu jo-jo. Niezbędnym jej elementem są różnorodne dania dietetyczne, które uatrakcyjnią menu.

Smaczne potrawy o niskiej zawartości tłuszczów i cukrów prostych pomagają wytrwać przy założonym programie żywieniowym. O ty, czy potrawa jest niskokaloryczna, decydują nie tylko jej składniki, ale również sposób przyrządzenia. Nawet najzdrowsze białe mięso i warzywa po usmażeniu w głębokim tłuszczu tracą swoje korzystne właściwości. Poznajcie kilka pysznych propozycji na dania dietetyczne, które wzbogacą i uatrakcyjnią Wasze menu.

Ostatnimi czasy zdrowe odżywianie stało się w Polsce popularne. Coraz częściej gościmy na naszych stołach jagody acai, jagody goji, kaszę jaglaną, kaszę kukurydzianą czy kaszę orkiszową. Coraz więcej pijemy także herbaty czerwonej lub zielonej, a także zielonej kawy. Rośnie również spożycie oliwy z oliwek, oleju z czarnuszki czy oleju lnianego, a także siemienia lnianego. Dzięki temu produkty te są coraz powszechniej dostępne i mamy możliwość komponowania coraz ciekawszych dietetycznych dań.

Dania dietetyczne na parze

Gotowanie na parze to najzdrowszy sposób obróbki termicznej. Dania dietetyczne przyrządzone tą metodą zachowują znacznie więcej wartości odżywczych, niż w przypadku gotowania w wodzie czy smażenia. Jest to szczególnie istotne np. w przypadku składników bogatych w witaminę C, która jest mało odporna na inne metody obróbki termicznej niż parowanie. Jakie dania dietetyczne na parze można szybko i łatwo przygotować?

  1. Makaron z brokułami – makaron gotujemy tradycyjnie, natomiast różyczki brokułów hartujemy na parze przez około 6 min. Na patelni teflonowej podgrzewamy niewielką ilość oliwy, wrzucamy na nią pokrojony ząbek czosnku, garść zielonych oliwek i odrobinę migdałów. Chwilę podgrzewamy i polewamy tą mieszanką makaron i brokuły.
  2. Ryba z warzywami– ryby są jednymi z najlepszych składników, z których można stworzyć pyszne i zdrowe dania dietetyczne. Po przyrządzeniu na parze zachowują delikatny smak i konsystencje. Filet rybny przyprawiamy ziołami, które doskonale zastępują sól, a następnie skrapiamy go sokiem z cytryny. Rybę układamy na foli aluminiowej i dosypujemy do niej pokrojone warzywa. Całość zawijamy, zostawiając niewielki otwór i parujemy pod przykryciem przez około kwadrans.

Dania dietetyczne z kurczaka

Drób jest punktem obowiązkowym każdej zdrowej i prawidłowo zbilansowanej diety. Jest znacznie mniej kaloryczny niż inne rodzaje mięs – zawiera nawet 5 razy mniej tłuszczu niż wieprzowina! Dodatkowo drób to źródło pełnowartościowego, łatwo przyswajanego przez organizm białka. Białko natomiast dostarcza ciału energii oraz syci na długi czas. Dania dietetyczne z kurczaka najlepiej przyrządzić:

  • Na parze
  • Na grillu
  • Smażąc bez dodatku tłuszczu, np. w pergaminie.

Przedstawiamy przepis na pyszną grillowaną pierś z kurczaka z tymiankiem i cytryną, która uatrakcyjni naszą dietę:

  1. Lekko rozbijamy pierś i przyprawiamy odrobiną soli i ulubionymi ziołami.
  2. Mieszamy z sobą sok z polówki cytryny, pół łyżki tymianku, posiekany ząbek czosnku i 3 łyżki oliwy z oliwek. Tak przygotowaną marynatą smarujemy kurczaka.
  3. Po 10 minutach marynowania pierś układamy na rozgrzanym grillu. Grillujemy ją około 5 minut z każdej strony i gotowe!

Mięso z kurczaka warto jeść naprzemiennie z gęsiną, która również jest bardzo dietetyczna. Zawiera jedynie 5% tłuszczu oraz jest bogatym źródłem białka, witamin i żelaza.

dania dietetyczne z kurczaka i na parze

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Dania dietetyczne z kurczaka i na parze [PRZEPISY]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *