Ćwiczenia z hantlami nie tylko dla facetów!


Wbrew pozorom ćwiczenia z hantlami nie są zarezerwowane wyłącznie dla mężczyzn. Wiele kobiet boi się po nie sięgnąć, aby nadmiernie nie rozbudować swoich mięśni ramion i nie zyskać zbyt atletycznej sylwetki. Zaniedbywanie treningu rąk to wspólny grzech wielu pań, który prowadzi do powstania tzw. motylków.

Jeżeli nie chcesz, aby Twoja skóra ramion poddała się grawitacji i zaczęła nieestetycznie zwisać, wykonuj ćwiczenia z hantlami! Odpowiednio dobrana waga tych przyrządów i sposób wykonywania treningu nie sprawi, że będziesz wyglądać jak damska wersja kulturysty. Ćwiczenia z hantlami nie służą jedynie wzmocnieniu mięśni rąk – ich wykorzystywanie podczas zajęć fitness dodatkowo pozwala spalić więcej kalorii.

Na ZanimZjesz opisujemy także fajne ćwiczenia prowadzące do pięknej sylwetki, m.in. różne zestawy ćwiczeń na brzuch:

Polecamy także zestawy ćwiczeń odchudzających, a teraz wracamy do ćwiczeń z hantlami;)

Ćwiczenia z hantlami – zalety

Aby przekonać się do ćwiczeń z hantlami, najpierw musimy poznać ich zalety. Nic tak nie motywuje do wysiłku, jak obietnica przyszłych korzyści!

  • Ćwiczenia z hantlami zamieniają tkankę tłuszczową na mięśnie – im więcej mięśni, tym więcej kalorii spala nasz organizm, nawet jeżeli nie ćwiczymy.
  • Dzięki ćwiczeniom z hantlami skóra ramion dużej pozostaje napięta i elastyczna (unikamy wspomnianych motylków)
  • Trening z ciężarkami ujędrnia biust i poprawia siłę ramion.
  • Ćwiczenia z hantlami pomagają utrzymać prawidłową postawę ciała.

Hantle są jednymi z tańszych przyrządów do ćwiczeń. Dzięki temu możemy zaryzykować ich zakup, nawet jeśli nie jesteśmy do końca przekonane do tej formy aktywności fizycznej.

Ćwiczenia z hantlami – jak dobrać ciężarki?

Hantle przeznaczone do ćwiczeń dla kobiet ważą od 0,5 kg do 5 kg. Ciężarków nie dobieramy pod naszą wagę, a możliwości siłowe. Jak je sprawdzić? W tym celu niezbędna jest wizyta na siłowni lub w sklepie sportowym, gdzie mamy możliwość wypróbowania różnych ciężarków.

  1. Zacznij od najmniejszej wagi hantli
  2. Wykonaj dwanaście powtórzeń jednego ćwiczenia z hantlami, np. zginanie ręki. Jeśli po tym czasie nie odczujesz obciążenia, ciężarki prawdopodobnie są dla Ciebie za lekkie.
  3. Wówczas wypróbuj hantle o większym ciężarze i przetestuj je w ten sam sposób (musisz jednak chwile odczekać, aby Twoje mięśnie zdążyły odpocząć).
  4. Idealne hantle pozwalają wykonać w tym samym tempie co najmniej 12 powtórzeń ćwiczenia.

Jeżeli masz jakikolwiek wątpliwości, poproś o radę sprzedawcę w sklepie sportowym lub instruktora na siłowni. Bardzo ważne jest, aby nie przetrenować ramion, czyli nie dobrać hantli o zbyt dużej wadze.

Ćwiczenia z hantlami – jak trenować


Istnieje wiele wariantów ćwiczeń z hantlami. Przedstawiamy jedne z najbardziej podstawowych, które są odpowiednie dla osób początkujących:

  1. Chwyć hantle i stań w niewielkim rozkroku. Ręce miej opuszczone wzdłuż ciała. Podnoś je w tym samym tempie w bok, aż do wysokości ramion, aby utworzyły z nimi jedną linię. Następnie wolno opuść je do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
  2. Stań w niewielkim rozkroku a ręce lekko ugnij w łokciach. Ręce powinny być ustawione przed udami, a ciężarki skierowane równolegle do siebie. Na wdechu unieś ręce na wysokość ramion, a na wydechu powoli je opuść. Powtórz ćwiczenie 4 razy.

Ćwicząc z hantlami wystarczy zmienić sposób ustawienia rąk w nadgarstkach, aby organizm odczytał taki układ jako zupełnie nowe ćwiczenie. To ważne, ponieważ dzięki temu nie spada efektywność treningu.

ćwiczenia z hantlami nie tylko dla facetów

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

3 thoughts on “Ćwiczenia z hantlami nie tylko dla facetów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *