Ćwiczenia odchudzające: zasady, przykłady, efekty

Walkę ze zbędnymi kilogramami większość ludzi zaczyna od przejścia na dietę. Chociaż na początku efekt jest szybko zauważalny, to po pewnym czasie wiele osób skarży się, że waga staje w miejscu.

Na szczęście jest sposób na to, żeby chudnąć w zdrowym tempie i czuć się przy tym dobrze – wystarczy do nowego menu dodać codzienną porcję ruchu.

Za najlepsze ćwiczenia odchudzające uważane są ćwiczenia zwane aerobowymi lub cardio. Ćwiczenia cardio angażują nie tylko nasz układ ruchu, ale również krwionośny i oddechowy, co odróżnia je od ćwiczeń modelujących. Ich skuteczność polega na przyspieszaniu metabolizmu, dzięki czemu nawet kilka godzin po treningu nadal spalamy kalorie!

Ćwiczenia odchudzające – zasady


Istnieją dwie szkoły mówiące o tym, jak powinniśmy ćwiczyć. Jedna z nich uważa, że ćwiczenia odchudzające powinny być krótkie, ale intensywne, a druga, że powinny trwać dość długo, ale w umiarkowanym tempie. Na początku najlepiej wsłuchać się w swój organizm i wykonywać je w odpowiednim dla nas rytmie. Sprawdzić to możemy w bardzo prosty sposób – gdy podczas treningu rozmowa nie sprawia nam kłopotu, jest on odpowiedni. Najważniejsze, żeby ćwiczyć regularnie.

Zadbajcie o komfort. Ubranie niech będzie wykonane z jak najbardziej naturalnych tkanin (ułatwicie skórze oddychanie), niekrępujące ruchów i dostosowane do pogody. Ćwiczenia odchudzające nie wymagają żadnego specjalistycznego sprzętu, dzięki czemu tak naprawdę możecie zacząć od razu.

Zanim zacznie ćwiczyć skonsultujcie się z lekarzem. Oceni on, jakie ćwiczenia odchudzające będą dla Was najlepsze i doradzi, jak efektywnie ćwiczyć.

Ćwiczenia odchudzające – przykłady

Wybór ćwiczeń odchudzających jest ogromny. Schudnąć może nam pomóc spacer, bieganie (sprawdź np. Plan biegowy dla początkujących), jazda na rowerze, pływanie. Szczególnie to ostatnie jest polecane osobom zmagającym się z nadwagą, gdyż nie obciąża naszych stawów i kości i jest mniej męczące od innych. Jeżeli nie umiecie pływać, pomyślcie nad wodnym aerobikiem (aqua aerobik).

Jeżeli brakuje Wam czasu na ćwiczenia na świeżym powietrzu, nie ma powodów do zmartwień. W domu możecie wykonywać np. aerobik lub jogę (niektóre asany doskonale wyszczuplają sylwetkę). Motywujące może być ćwiczenie z innymi. Zaproście bliskich albo wybierzcie coś z bogatej oferty klubów fitness. Tam przy dynamicznej muzyce ćwiczenia odchudzające będą dobrą zabawą. Do wyboru mamy bardzo modną i skuteczną zumbę, od lat popularny step, klasyczny aerobik i różne jego warianty, taniec (rumba, samba, taniec współczesny), indoor cycling (czyli jazda na stacjonarnym rowerze w rytm muzyki).

Ćwiczenia odchudzające – efekty

Na początku na pewno będziecie czuć się zmęczeni, ale nie zniechęcajcie się. Ćwiczenia odchudzające wyzwalają endorfiny, dzięki czemu poczujecie się nie tylko szczęśliwsi, ale też „uzależnicie się” od wysiłku. Włączając ruch do naszego życia, szybko zapomnicie co to zbędne kilogramy. Nabierzecie siły, poprawi się Wasza kondycja, a efekty, które będziecie widzieć to najlepsza nagroda za wysiłek i motywacja do dalszej walki ze zbędnymi kilogramami.

Sprawdź także: Ćwiczenia na brzuch: zasady, przykłady, efekty

foto: flickr.com/ejmc
foto: flickr.com/ejmc
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Ćwiczenia odchudzające: zasady, przykłady, efekty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *