Ćwiczenia odchudzające – basen, joga, a może taniec?


To już postanowione: musisz schudnąć, by zmieścić się w tą czadową kieckę. Czekolada już odstawiona, grejpfruty piętrzą się w kuchni, a teraz kolej na ćwiczenia odchudzające. Warto dobrze się zastanowić, gdyż w przypadku, gdy zamierzacie zrzucić kilka kilogramów jest mnóstwo możliwości wyboru treningu. Dlatego rodzaj aktywności warto dobrać do stanu zdrowia lub zainteresowań, by mieć satysfakcję z czasu poświęconego na osiągnięcie celu oraz żeby była ona motywacją do wstania z kanapy. Możecie przebierać pomiędzy porannym joggingiem, profesjonalnie dobranymi ćwiczeniami aerobowymi pod okiem trenera, relaksującym pływaniem na basenie, żywiołowym tańcem oraz stateczną jogą.

Ćwiczenia odchudzające – podstawowe zasady

Gdy chcecie schudnąć najważniejsze jest, by zmusić organizm do niewielkiego, ale długotrwałego wysiłku. Poniżej znajdziecie kilka inspiracji, dzięki którym znajdziecie ćwiczenia odchudzające odpowiadające waszym potrzebom. Ważne, by wykonywać ćwiczenia regularnie, gdyż kilkudniowa przerwa nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Pamiętajcie też, że nie wolno trenować na czczo, gdyż organizm zamiast tkanki tłuszczowej zacznie spalać mięśnie. Dlatego około godziny przed planowanym wysiłkiem zjedzcie lekkostrawny posiłek z węglowodanów np. jakieś danie z makaronem lub naleśniki. Po posiłku natomiast sięgnijcie po białko, czyli gotowanego kurczaka lub biały ser. Nie zapomnijcie też o wodzie, po którą należy sięgać w trakcie treningu.

Ćwiczenia odchudzające – pod okiem trenera

Najszybsze efekty osiągnięcie na siłowni, gdy ćwiczenia będą wykonywane za pomocą specjalistycznych urządzeń i pod okiem instruktora, który dobierze je do waszych potrzeb. Zapewne będą to ćwiczenia z niewielkim obciążeniem lub aerobowe, które przyspieszą tętno dotleniając organizm, a zarazem przyspieszą spalanie tkanki tłuszczowej. Będą to ćwiczenia na bieżni lub spinning, czyli rowerki.

Ćwiczenia odchudzające – bieganie

Poranny jogging wymaga najmniejszych przygotowań. Wystarczą dobre buty, rozgrzewka i można ruszać w drogę po wymarzoną figurę. Regularne, czyli codzienne, bieganie wzmacnia mięśnie ud i łydek, a przy okazji poprawia wytrzymałość na zmęczenie. Zanim ruszysz do biegu, przeczytaj jeszcze jak biegać, żeby schudnąć oraz zapoznaj się z planami biegowymi dla początkujących: 6-tygodniowym, 10-tygodniowym, oraz na 5 km. Wolisz biegać na siłowni niż w plenerze? Ok, sprawdź, jak biegać na bieżni! Bardziej zaawansowanym przydadzą się pewnie teksty o tym, jak biegać szybciej oraz jak biegać żeby schudnąć.

Ćwiczenia odchudzające – taniec


Świetne efekty da też taniec. A jeszcze lepiej fitness w rytmie latynoskiej muzyki, czyli zumba. Umiarkowane tempo wysiłku, jakie daje pozwala spalić zbędny tłuszczyk, a przy okazji wymodelować ciało. Pożądany efekt osiągniecie uczęszczając na około godzinne sesje trzy razy w tygodniu.

Ćwiczenia odchudzające – basen

Półgodzinne pływanie zużywa tyle samo kalorii, co godzinny trening na lądzie. Dzieje się tak, gdyż woda stawia opór, przez co każdy ruch wymaga sporej siły. Ponadto w wodzie nie działa grawitacja, a wykonywane ruchy przychodzą łatwiej. Im bardziej urozmaicicie swoje pływanie tym więcej osiągniecie. Możecie pływać dwoma stylami lub użyć deski pływackiej. Na początek wystarczą trzy dwudziestominutowe sesje w tygodniu. Nie musicie nawet umieć pływać, gdyż wystarczą ćwiczenia, gdy stoicie w wodzie np. pajacyki, lub wymachy nogami. Na basenie można też, wykonując odpowiednie ćwiczenia, zadbać o mięśnie brzucha!

Ćwiczenia odchudzające – joga

Niektóre pozycje w jodze wymagają dużo wysiłku, dlatego są doskonałe, gdy chcecie zrzucić kilka kilo. Stateczne pozycje wzmacniają mięśnie, przez co sylwetka staje się smuklejsza, a na dodatek regularne ćwiczenia wspomagają metabolizm, dzięki czemu organizm sięga po zapasy tłuszczyku. Przykładowe assany znajdziecie w sieci, jednak najlepsze efekty przyniesie cotygodniowy trening pod okiem instruktorki, który będziecie codziennie powtarzać w domu.

ćwiczenia odchudzające

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

2 thoughts on “Ćwiczenia odchudzające – basen, joga, a może taniec?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *