Ćwiczenia na uda – w sam raz na wiosnę!


Problemy z idealnymi udami mają zwłaszcza kobiety, u których obok bioder i pośladków jest to obszar wyjątkowo podatny na gromadzącą się tkankę tłuszczową i nieestetyczne doznania. Nie jesteście jednak bezsilne w walce o wymarzoną sylwetkę. Odpowiednie ćwiczenia na uda wsparte dietą i zabiegami kosmetycznymi są w stanie zdziałać cuda.

Trening by przynosić efekty musi być połączony ze zmianą nawyków żywieniowych. Jak powinna wyglądać dieta możecie przeczytać tutaj [LINK]. Ponadto warto polubić kawę, ale jako kosmetyk i umówić się na kilka zabiegów. A przede wszystkim opracować plan ćwiczeń na uda, który pomoże spalić tłuszczyk, pozbyć się cellulitu i uformować mięśnie.

Ćwiczenia na uda – walka z tłuszczykiem i cellulitem

Idealna figura sama do was nie przyjdzie. Jej zdobycie będzie okupione nie jedną godziną spędzoną na treningu i odmówieniem sobie nie jednej czekoladki. Należy zacząć od zmian w jadłospisie, które pomogą wyeliminować obrzęki i cellulit. Codzienny jadłospis powinien obfitować w produkty pełnoziarniste, takie jak pieczywo i ryż oraz białko w postaci twarogu, ryb i białego mięsa. W diecie nie powinno też zabraknąć kilku porcji owoców i warzyw w przerwach między posiłkami, które zapewnią organizmowi błonnik oraz witaminy. Jednak najważniejszym elementem jest pozbycie się toksyn za pomocą wody z niską zawartością sodu, który zapobiegnie obrzękom. Oczywiście dieta ta wymaga też rezygnacji z żywności wysoko przetworzonej oraz używek, które pozostawiają w organizmie najwięcej toksyn. Nie jest to oczywiście jedyna dieta, którą możecie zastosować – do wyboru jest ich bardzo wiele, zaczynających od popularnych np. dieta 1000 kalorii, dieta oxy, dieta 3d chili, dieta błyskawiczna, dieta 5 na 2 poprzez dopiero zyskujące wiernych fanów np. dieta marchewkowa, dieta nocna, dieta if, dieta mayo czy dieta omg. Wiele osób poleca także wzbogacenie menu o zdrowe produkty jak np. jagody acai, kaszę jaglaną czy siemię lniane. Pamiętajcie jednak, że nie można eksperymentować ze swoim ciałem i przed rozpoczęciem diety czy innej drastycznej zmiany w menu należy skonsultować się lekarzem bądź dietetykiem.

Gdy już wprowadzicie zmiany w menu, możecie przejść do ćwiczeń na uda.

Ćwiczenia na uda – zasady treningu


Podobnie jak w przypadku ćwiczeń na zgrabne nogi ćwiczenia na uda składają się z ćwiczeń siłowych oraz aerobowych, które mają spalić tłuszcz, wzmocnić mięśnie, a następnie wysmuklić odpowiednie partie ciała. W przypadku tej partii ciała największe znaczenie ma właśnie spalenie tkanki tłuszczowej i odchudzenie problematycznych miejsc. Dlatego trening należy zacząć od intensywnych ćwiczeń siłowych minimum trzy razy w tygodniu. Dla wysmuklenia ud najlepsze będą serie przysiadów, wykroków i ćwiczeń ze stopniem oraz sztangietkami. Gdy zaczną pojawiać się efekty należy włączyć naprzemienny trening aerobowy, który również będzie działał odchudzająco, ale dodatkowo wpłynie na modelowanie problematycznej części ciała. W przypadku ćwiczeń na uda świetnie się sprawdzi trening na rowerku treningowym oraz stepperze lub zajęcia z aerobiku. W przypadku miłośniczek basenu efekty przyniosą też ćwiczenia w wodzie i pływanie. Natomiast dla amatorek ruchu na świeżym powietrzu do wyboru jest bieganie, jazda na rolkach lub łyżwach, jazda na rowerze, a nawet spokojny nornic walking.

Ćwiczenia na uda – wsparcie kosmetyczne

Dodatkowo, by wspomóc działanie ćwiczeń na uda warto odwiedzić salon kosmetyczny. Zabiegi takie jak liposukcja, odpowiedni masaż lub body wrapping zmniejszą widoczność cellulitu, poprawią kondycję skóry, a nawet zmniejszą obwód ud. Szczegółowych informacji na pewno udzieli pracownica salonu kosmetycznego, która dobierze odpowiedni zabieg do waszych potrzeb.

Gdy już polubicie ćwiczenia na uda, może warto spróbować także ćwiczeń na mięśnie brzucha? Na ZanimZjesz znajdziecie kilka fajnych propozycji: ćwiczenia na brzuch cz.1, ćwiczenia na brzuch cz. 2, ćwiczenia na brzuch cz. 3. Nie mogło oczywiście zabraknąć też informacji o popularnej 6 Weidera;) A jeśli ćwiczeń na brzuch i uda będzie mało, zawsze można trochę pobiegać, np. wg. planu biegowego 10 tygodniowego dla początkujących, czy planu biegowego 5 km.

ćwiczenia na uda

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

4 thoughts on “Ćwiczenia na uda – w sam raz na wiosnę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *