Ćwiczenia na mięśnie brzucha: zasady, przykłady, efekty

Zrzuciliście tłuszcz z brzucha, a mięśni jak nie było, tak nie ma? A może od miesięcy trenujecie, jednak efekty wciąż są mizerne? Nie ma co się załamywać. Wystarczy wprowadzić kilka małych zmian, a rzeźba pojawi się w mgnieniu oka. Polecamy ćwiczenia na mięśnie brzucha.

Bez odpowiednich ćwiczeń na mięśnie brzucha nie osiągniecie sukcesu. Połączcie je ze zbilansowaną dietą, żeby mieć siłę na trening. Takie dwutorowe działanie przybliży Was do celu.

Pamiętajcie, że żadne ćwiczenia nie sprawią, że nasz brzuch stanie się płaski, jeśli nie zrzucimy zbędnych kilogramów. Mięśnie, co prawda będą się rzeźbić, ale będą ukryte pod warstewką tłuszczu. W takim przypadku ćwiczenia na mięśnie brzucha trzeba połączyć z ćwiczeniami aerobowymi i dietą.

Każda zmiana w naszym trybie życia, zarówno dieta, jak i włączenie wysiłku fizycznego, powinna być skonsultowana z lekarzem.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha  – zasady

Podstawową zasadą każdego treningu jest jego regularność. Naprawdę lepiej postawić na ćwiczenia krótkie, ale robić je częściej niż bardzo intensywne wykonywane raz w miesiącu.
Stwórzcie kompleksowy trening wszystkich mięśni brzucha i pleców. Ważna sprawa – ćwiczenia na mięśnie brzucha wykonujcie poprawnie – szybciej osiągniecie cel bez narażania się na kontuzje. Nie zapominajcie o prawidłowym oddechu.
Przed wykonywaniem ćwiczeń na mięśnie brzucha zróbcie porządną rozgrzewkę, a po nich rozciąganie.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha  – przykłady

Szczególnie polecana jest Aerobiczna 6 Weidera, ponieważ jest to specjalnie opracowany trening, dzięki któremu popracujecie nad całym brzuchem.
Klasyczne brzuszki wykonywane poprawnie to gwarancja szybkiego sukcesu. Niektórzy polecają 6-dniowy  trening na przykład 300 brzuszków robionych pod rząd. Jeżeli jesteście początkujący, ilość brzuszków powinna być mniejsza.
Ćwiczyć mięśnie brzucha możecie w domu możecie robić też skłony, nożyce, skręty tułowia, podnoszenie nóg w pozycji leżącej.
Jeśli do tej pory nie ćwiczyliście, zasięgnijcie porady trenera na siłowni. Tam też znajdziecie wiele profesjonalnego sprzętu. Na różnych ławkach (skośnej i prosta) można wykonywać wiele skutecznych ćwiczeń na mięśnie brzucha – na przykład skłony w różnych wariantach. Oprócz tego skłony boczne z obciążeniem, podciąganie nóg na specjalnej podporze, ćwiczenia przy wyciągu, trening na specjalistycznych maszynach różnego typu na ćwiczenia mięśni brzucha – jak widzicie wybór jest ogromny i każdy znajdzie coś dla siebie.  O ćwiczeniach na brzuch możecie przeczytać także tutaj, tutaj oraz tutaj ;)

Ćwiczenia na mięśnie brzucha  – efekty

Rozsądnie rozpisany plan ćwiczeń na mięśnie brzucha to gwarancja sukcesu. Na początku poprawi się nasza postawa, zaczniemy czuć, że mięśnie robią się twarde, a skóra jędrniejsza, a to już szybka droga do rzeźby. Jak szybko osiągniemy wymarzony efekt zależy od treningu, diety i naszego organizmu. Najważniejsze, to przykładać się do treningów i być systematycznym – dzięki temu mięśnie brzucha pojawią się szybciej niż myślicie.

 

cwiczenia na miesnie brzucha
foto: sxc.hu/ Uploaded by
african_fi
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

4 thoughts on “Ćwiczenia na mięśnie brzucha: zasady, przykłady, efekty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *