Co jeść w pracy? Jak często jeść w pracy? (Poradnik)

Jeśli wykonujemy pracę biurową przynajmniej 8 dziennie spędzamy za biurkiem. To dużo czasu, dlatego też nie powinniśmy pozbawiać naszego organizmu posiłku przez ten czas. Dietetycy sugerują żeby posiłki spożywać nie rzadziej niż co 3-4 godziny. W przeciwnym razie ryzykujemy spadkiem koncentracji, rozdrażnieniem, które może utrudnić relacje ze współpracownikami, bólami głowy, a także problemami z układem pokarmowym w przyszłości. Ale co jeść w pracy? Oczywiście nie jest przecież tak, że jeśli jemy “cokolwiek” to dbamy o dobre odżywianie. W pracy, tak samo jak w domu, powinniśmy zwracać baczną uwagę na to, co spożywamy.
Generalnie odpowiedź na pytanie co jeść w pracy dla każdego wydaje się intuicyjnie jasna: stawiajmy na zdrowe rzeczy. Nie wychodźmy z biura żeby przekąsić fast fooda, hamburgera czy kebab. Nie chodźmy też do sklepu i nie kupujmy słodyczy: batoników, wafelków, rogalików. One ledwo nadają się na deser po obiedzie i nie mogą zastąpić drugiego śniadania w pracy lub lunchu.

Co jeść w pracy – gotowe jedzenie od dostawców lub ze stołówki

Jeśli masz szczęście pracować w dużej, dobrej firmie na pewno do biura pukają często dostarczyciele kanapek. Warto zapoznać się z ich ofertą, być może mają w niej sałatki, surówki lub chociaż kanapki z pieczywa pełnoziarnistego, które spokojnie można jeść w pracy. Te ostatnie powinniśmy kupować zawsze z dodatkiem dużej ilości warzyw. Jeśli decydujemy się natomiast na zamówienie ciepłego posiłku, na stołówce lub z dowozem z restauracji czy baru wybierzmy ponownie dania z dużą ilością warzyw, chudym mięsem, oczywiście gotowanym lub duszonym. Od czasu do czasu na pewno nie zaszkodzi nam zupa, która jest także doskonałym źródłem płynów szczególnie dla osób, które mają trudność z wypijaniem zalecanego 1,5 litra wody mineralnej dziennie. Pamiętajmy jednak, że powinniśmy wybierać chude zupy, a nie np. tłuste flaki! Tak samo nie dajmy się namówić kolegom z biurek obok – oni zawsze będą chcieli zamówić pizzę albo “chińczyka”.

Co jeść w pracy – samodzielnie przygotowane posiłki

Jeżeli nie chcemy posiłkować się zewnętrznymi dostawcami czy stołówką możemy samodzielnie, przed wyjściem do pracy przygotowywać sobie II śniadanie czy lunch. Tutaj obowiązują podobne zasady jak w przypadku zamawiania, natomiast mamy do dyspozycji znacznie większą ilość składników – wszystkie, jakie są dostępne w sklepach, w których robimy zakupy. Dobrym pomysłem będą więc wszelkiego rodzaju owoce. Dla wygody można je w domu umyć, a nawet pokroić na mniejsze części żeby łatwiej je było zjeść przy biurku. Tak samo możemy postąpić z warzywami. Do pochrupania świetnie nadadzą się rzodkiewki, pokrojona w paseczki marchew czy papryka. Dobrym pomysłem będzie też zjedzenie jogurtu naturalnego np. z otrębami.

Co jeść w pracy – zapasy na czarną godzinę?

Przygotowałeś sobie do pracy drugie śniadanie, ale zapomniałeś go zabrać? Wstałeś zbyt późno? Znamy to:) W takich sytuacjach zawsze warto mieć schowaną w biurku paczkę rodzynek, migdałów czy orzechów. Gdy najdzie nas głód możemy sobie całkiem solidnie podjeść:)

Co jeść w pracy żeby schudnąć?

Generalnie nie ma cudów. Ciężko będzie siedząc za biurkiem wyraźnie schudnąć tylko od zmiany diety, chociaż spróbować zawsze można. Do najpopularniejszych diet należą: dieta Dukana, dieta 3d chili, dieta Kwaśniewskiego, dieta kopenhaska, dieta New Mayo Clinic, dieta plaż południowych. Wydaje się jednak, że aby schudnąć w pracy nie obejdzie się pewnie bez ćwiczeń już “po godzinach” np. biegania. Polecamy plany biegowe dla początkujących: 6-tygodniowy, 10-tygodniowy i na 5 km.

Tak samo ważne jak to co jeść w pracy jest to, żeby w miarę możliwości rozkładać swoje posiłki. Jeśli przychodzimy do pracy o 8:00, pierwszy głód poczujemy pewnie koło 11:00 – wtedy zjedzmy np. jabłko. Około 13-14 zjedzmy pokrojone marchewki albo wspomniany jogurt. Nie napychajmy się posiłkami, ale systematycznie walczmy z uczuciem głodu.

Co jeść w pracy fot. slgckgc flickr.com

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

6 thoughts on “Co jeść w pracy? Jak często jeść w pracy? (Poradnik)

  • 6 kwietnia, 2014 at 09:48
    Permalink

    warto poświecić wieczorem godzinkę i przygotować do pracy pudełeczko z obiadem na kolejny dzień, u mnie zazwyczaj sa to dania robione na parze w parowniku philipiak

    Reply
    • 15 czerwca, 2015 at 12:24
      Permalink

      A gdzie mogę taki obejrzeć parowar? Mają jakieś sklepy, w których można na żywo je zobaczyć?

      Reply
  • 19 maja, 2014 at 19:22
    Permalink

    Ja jestem przeciwna wszelkim fast food’om. Nie przechodzi mi to przez gardło :/ bleee….Ja wolę zrobić obiad w domu przed pracą i sobie odgrzać albo wziąć kanapki i to też z kiełbasą od Kani bo on ma najmniej konserwantów

    Reply
  • 20 czerwca, 2014 at 17:14
    Permalink

    On chyba wogle nie ma konserwantów, bo te ten co ma serie bez E jak dobrze kojarzę :) no a jak się ma “siedząca” prace to zwykły spacer wieczorem dużo daje :)

    Reply
  • Pingback: Co najlepiej wybrać na lunch w pracy? | Food Forum

  • 13 listopada, 2015 at 12:18
    Permalink

    Ja po prostu powiedziałem dietetyczce jak wygląda mój plan tygodnia i dostosował mi idealną dietę z wyróżnieniem godzin posiłków. Odkąd otworzyli u mnie w Krakowie Saturn Fitness to gdy wypada mi trening na siłowni to po prostu jem więcej kcal ale tyle ile wyznaczyła mi dietetyczka.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *