5 pomysłów na pożywne śniadanie

Od tego, co zjemy na śniadanie, zależy nasze samopoczucie w ciągu całego dnia. Powinno być ono sycące, ale jednocześnie lekkie, niepowodujące poczucia ciężkości. Sprawdź nasze pomysły na pyszne i pożywne śniadania, które przygotujesz w kilka lub kilkanaście minut!

 

Tosty z pastą z awokado

Tosty wcale nie muszą być kaloryczne i tuczące! Wystarczy, że zwykły tostowy chleb zamienisz na pieczywo razowe, a zamiast żółtego sera i keczupu posmarujesz je pyszną pastą z awokado, która zapewni Ci poczucie sytości na wiele godzin! Świeży owoc awokado obierz, a następnie rozgnieć widelcem, dodając do niego przyprawy i odrobinę czosnku i soku z cytryny. Taki mus umieść na ciepłym pieczywie i podaj z pomidorem lub papryką. Jeśli masz więcej czasu, możesz również na tostach położyć cząstki upieczonego bakłażana.

Owsianka z malinami i jagodami goji

Danie z puli tych naprawdę błyskawicznych! Przygotuj owsiankę na chudym mleku, a następnie (gdy nieco przestygnie) dodaj do niej garść owoców: malin i jagód goji. Oczywiście, najlepiej, jeśli będą one świeże, ale mrożone lub suszone również będą smakowały znakomicie! Jeśli jesteś weganinem lub masz ochotę na nowy smak, możesz zamiast zwykłego mleka użyć napoju sojowego lub ryżowego.

Kakaowe naleśniki z dżemem bez cukru

Kakao wcale nie sprzyja tyciu – pod warunkiem, że jest to kakao naturalne, bez dodatku cukru. Takie właśnie dodaj do standardowego ciasta naleśnikowego (składającego się z mąki, chudego mleka i jajek). Naleśniki usmaż na niewielkiej ilości tłuszczu, a następnie posmaruj dżemem niskosłodzonym, który zawiera 100 procent owoców. Jeżeli nie przepadasz za przetworami, możesz zamienić dżem na mus z truskawek lub innych owoców. Możesz także udekorować naleśniki świeżymi owocami – wtedy dostarczą Ci mnóstwa witamin!

Cukiniowe zapiekanki w wersji mini

Cukinia to warzywo, które można przyrządzać na setki sposobów! Na śniadanie proponujemy Ci szybkie w przygotowaniu cukiniowe zapiekanki-łódeczki. Pokrojoną w cienkie paski cukinię natrzyj odrobiną oliwy, a następnie na każdym kawałku ułóż cząstkę papryki, połowę pomidorka koktajlowego i piórko cebuli. Całość posyp odrobiną startego parmezanu i piecz przez około 7 minut. Jeżeli chcesz, możesz posmarować zapiekanki odrobiną chrzanu. To proste danie może także wejść w skład Twojego obiadu – wystarczy, że do zapiekanek przygotujesz kaszę (na przykład bulgur) oraz surówkę.

Omlet z papryką i pieczarkami

Czas na kolejny śniadaniowy klasyk: omlet! Masę na omlet przygotuj z razowej mąki, jajek, otrębów oraz chudego mleka. Po wymieszaniu składników, dodaj pokrojoną paprykę oraz pieczarki. Całość usmaż na niewielkiej ilości tłuszczu. Omlet możesz podawać z chrupkim pieczywem, waflami ryżowymi oraz w towarzystwie lekkiej sałatki.

Przepisów na pyszne i zdrowe śniadania nigdy dość – jeśli chciałbyś poznać ich więcej, udaj się do Centrum Dietetycznego Naturhouse. Najlepsi w Polsce specjaliści od reedukacji żywieniowej zdradzą Ci receptury na śniadania marzeń!

Więcej przepisów na http://badzkims.com.pl/diety/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *