Idealne przekąski na jesienną aktywność

Ostatnie dni słonecznej jesieni to najlepszy moment, aby wyjść z domu i oddać się ulubionym aktywnościom na świeżym powietrzu. Co jednak zrobić, gdy za oknem zaczyna być deszczowo i pochmurno, a nasza aktywność fizyczna oraz motywacja do działania nagle spadają? Aby dostarczyć sobie odpowiednią dawkę energii i witamin, których szczególnie może nam zabraknąć podczas okresu jesienno-zimowego, warto regularnie spożywać zdrowe przekąski takie, jak bakalie (np. migdały, morele, orzechy laskowe) czy batony zbożowe, aby siły witalne i energia wróciły ze zdwojoną siłą!

Porcja energii – batony zbożowe

Jesień to wyjątkowy czas, kiedy coraz chętniej z kubkiem ulubionej herbaty czy kakao wskakujemy pod ciepły koc, a aura za oknem nie zachęca do większej aktywności, tym bardziej na świeżym powietrzu. Jest to doskonała okazja, by zwolnić na chwilę tempo, nacieszyć się domowymi pieleszami, ale nie zapominając o tym, co najważniejsze, czyli o zdrowiu. Pomimo że pogoda nie motywuje nas do działania, warto, abyśmy wyrwali się ze szponów jesiennego marazmu i postawili na aktywne wykorzystanie wolnego czasu.

Regularna aktywność fizyczna jest niezwykle ważna, dlatego niezależnie od pory roku powinniśmy pamiętać o ruchu i uprawianiu sportów. Zamiast iść na rower, można iść na cycling, czyli trening na rowerach stacjonarnych, a zamiast biegać po lesie, można udać się na bieżnię z ulubioną muzyką w tle.   Sport to jedna z najlepszych odskoczni od codzienności, a sport uprawiany jesienią i zimą tym bardziej może być  pomocny w odzyskaniu sił i chęci do działania, a jednocześnie wspomoże odporność organizm w okresie licznych przeziębień. Warto pamiętać przy tym o wartościowych i pożywnych przekąskach podczas treningów, na przykład w postaci batona zbożowego z aromatycznymi owocami, bez syropu glukozowego oraz tłuszczów utwardzonych: https://bakalland.pl/nasze-produkty/ba/batony/batony-zbozowe/, które dzięki cennym właściwościom odżywczym dostarczyć mogą jeszcze więcej energii do działania.

  • Batony zbożowe z bananami

Banan to nie tylko smaczny, ale także bardzo zdrowy owoc, który teraz zawarty jest w pożywnej przekąsce w postaci batonika bakaliowo-zbożowego. W połączeniu z chrupiącymi, polskimi zbożami, stanowi doskonałą przekąskę na jesień. Banany dostarczają m.in. witaminę C, B6, A, E, K, tiaminę, niacynę, zaś zbożabłonnik.

  • Baton zbożowy z żurawiną i pomarańczą

Baton zbożowy z żurawiną i pomarańczą to prawdziwa gratka dla osób, które poszukują pożywnej  alternatywy dla innych przekąsek.

Czy wiesz, że…

żurawina znajduje się w TOP 5 najpopularniejszych bakalii nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie?

 

  • Baton zbożowy z chrupiącymi ziarnami i miodem

Chrupiące ziarna i miód to prawdziwa skarbnica wartości odżywczych, niezbędnych zwłaszcza w okresie jesiennym. Apetyczna, starannie skomponowana mieszanka ziaren sezamu, siemienia lnianego, dyni, słonecznika oraz naturalnego miodu to rewelacyjne rozwiązanie na szybką, smaczną i przede wszystkim zdrową przekąskę w ciągu dnia.

Czy wiesz, że…

właściwości uodparniające miodu były znane już 4 tysiące lat temu?

 

Ziarna, które są zawarte w batonie to źródło m.in. cennego potasu, żelaza, magnezu oraz witamin z grupy B.

Dzięki tak pożywnym przekąskom jesienne aktywności będą jeszcze przyjemniejsze!

 

Bakalie idealne dla sportowców – migdały

Migdały to idealne bakalie na jesień (zwłaszcza dla sportowców), które są nie tylko świetnym dodatkiem do deserów i ciast, ale też zdrową i smaczną przekąską na co dzień. Co ważne, są bogate w witaminę E oraz magnez – odpowiedzialny za stabilizowanie poziomu energii i prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Są także źródłem witaminy B1 (tiaminy), niacyny (przyczynia się do utrzymania właściwego metabolizmu energetycznego) i żelaza, a ponadto mają wysoką zawartość manganu oraz fosforu, który pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i zębów.

 

Bakalie na jesień – orzechy laskowe

Wśród zdrowych przekąsek, które warto regularnie spożywać, szczególnie polecane są orzechy laskowe – bakalie idealne zwłaszcza dla miłośników aktywności fizycznych. Stanowią rewelacyjne źródło witaminy B1, wapnia, żelaza i cynku, który m.in. pozwala zachować zdrowe włosy, skórę i paznokcie. Smaczną przekąską, którą warto schrupać np. po intensywnym treningu na siłowni, są orzechy laskowe blanszowane, które pod wpływem prażenia stają się jeszcze bardziej chrupiące i zyskują zachwycający, bogaty smak.

 

Rodzynki – smaczna przekąska na jesień

W codziennej diecie, nie powinno zabraknąć również owocówzarówno świeżych, jak i suszonych. Doskonałą propozycją dla prawdziwych miłośników aktywności fizycznej są rodzynki, które goszczą na naszych stołach już od ponad… 1000 lat! Są nie tylko smaczną, ale przede wszystkim bardzo zdrową przekąską. Stanowią rewelacyjne źródło m.in. witaminy B6, fosforu, manganu (utrzymuje kości w dobrej kondycji) oraz żelaza, który pomaga chociażby w utrzymaniu prawidłowych funkcji poznawczych. Co istotne, mają także wysoką zawartość potasu, który dobroczynnie wpływa na układ nerwowy człowieka. Jeśli więc masz ochotę na coś słodkiego, koniecznie sięgnij po garść rodzynek, które są smaczną alternatywą dla słodyczy.

Artykuł sponsorowany, fot. fotolia.com

 

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *