Sałatki dietetyczne – oryginalne pomysły [PRZEPISY]


Za co kochamy sałatki? Za ich smak, łatwości i szybkość przygotowania, walory zdrowotne i piękny, apetyczny wygląd! Mają one jeszcze jedną zaletę: pomagają schudnąć! Sałatki dietetyczne mogą być przekąską w ciągu dnia lub pełnowartościowym posiłkiem, którym zastąpimy np. obiad. Wszystko zależy od doboru składników. Wzbogacenie ich makaronem pełnoziarnistym czy grillowaną piersią z kurczaka pozwoli stworzyć zdrowy i zbilansowany posiłek.Sałatki dietetyczne mogą być bardzo smaczne – wystarczy odpowiednio doprawić je aromatycznymi ziołami i odrobiną oliwy. Pamiętajmy, żeby nie dodawać do nich majonezu, który jest ogromnie kaloryczny, a dodatkowo sprawia, że sałatka szybciej się psuje.

Sałatki dietetyczne na pewno pomogą nam zadbać o figurę. Troskę tę warto jednak wspomóc ćwiczeniami np. na mięśnie brzucha. Na ZanimZjesz są one zebrane w kilku artykułach:

W każdym z nich znajdziecie przydatne ćwiczenia, a teraz wracamy do dietetycznych sałatek:)

Sałatki dietetyczne – z rybami

Ryby są cennym źródłem białka i zdrowych tłuszczów, dzięki czemu sałatki dietetyczne na ich bazie to zdrowy i sycący posiłek.

  1. Sałatka z tuńczykiem i szpinakiem – umyj świeże liście szpinaku i dodaj do nich pokrojonego w kostkę pomidora i pół plastra sera fety oraz jajko przekrojone na ćwiartki. Dodaj łyżkę kukurydzy i puszkę tuńczyka w wodzie. Przypraw ziołami oraz łyżką oleju rzepakowego i musztardy.
  2. Sałatka dietetyczna z łososiem – pokrój w drobną kostkę 80 g ugotowanych ziemniaków i 100 g pomidorów. Upiecz w folii 100g fileta z łososia, najlepiej z dodatkiem cytryny i koperku. Następnie wszystkie składniki wymieszaj razem, skrop oliwą z oliwek lub dodaj do nich jogurt naturalny z dodatkiem szczypiorku i wymieszaj.

Sałatki dietetyczne z rybami można potraktować jako obiad czy lunch. Ryby są bowiem dość kaloryczne, ale zawierają zdrowe kalorię, które pozwalają uciszyć głód. To punkt obowiązkowy odpowiednio zbilansowanej diety, która nie zaowocuje efektem jo-jo czy osłabieniem organizmu.

Sałatki dietetyczne – z makronem pełnoziarnistym

Makaron pełnoziarnisty zawiera węglowodany, które wymagają długiego procesu trawienia, dzięki czemu są bardzo sycące. Jedząc sałatki dietetyczne z makaronem pełnoziarnistym na dugi czas zaspokoimy swój głód.

  1. Sałatka z makaronem, kurczakiem i brokułami – ugotuj jeden brokuł pokrojony w małe różyczki oraz makaron razowy. Wszystko na sposób al’dente. Przyprawioną pierś z kurczaka ugrilluj lub usmaż beztłuszczowo. Przygotowuj sos – do jogurtu naturalnego dodaj 1 zmiażdżony ząbek czosnku, łyżeczkę słodkiej papryki i ćwiartkę łyżeczki ostrej papryki. Kurczaka, brokuły i makaron połącz razem z sosem i dodaj posiekaną pietruszkę i kilka pokrojonych suszonych pomidorów. Ten przepis wystarczy nawet na 4 porcje, dlatego możesz zmniejszyć gramaturę składników.
  2. Szybka sałatka z makaronem i rukolą – ugotuj razowy makaron, rukolę umyj. Gotowy makaron wymieszaj z pokrojonymi suszonymi pomidorami (około jeden słoiczek), dwiema łyżkami uprażonego słonecznika oraz rukolą. Całość przypraw ziołami, solą i pieprzem. Dzięki suszonym pomidorom z zalewy, nie musisz dodawać już sosu ani oliwy.

Sałatki dietetyczne z makaronem i warzywami zawierają dużo błonnika, który wypełnia żołądek i oczyszcza jelita, działając w nich jak miotełka. Chroni on przed wzdęciami i pomaga utrzymać płaski brzuch. Dzięki temu efekty diety są bardziej widoczne, a my czujemy się lekko i zdrowo!

sałatki dietetyczne - oryginalne pomysły

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

3 thoughts on “Sałatki dietetyczne – oryginalne pomysły [PRZEPISY]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *