Przystawki i przekąski na zimno: dietetyczne smakołyki


Organizując imprezę często nie mamy czasu na gotowanie czasochłonnych potraw. Również wybierając się na domówkę, łatwiej jest przygotować przystawki i przekąski na zimno niż ciepłe danie. Zazwyczaj są one łatwiejsze w konsumpcji i nie wymagają kłopotliwego podgrzewania. Nikt z nas nie lubi chyba w czasie imprezy stać nad garnkami i pilnować gotujących się potraw.

Przystawki i przekąski na zimno to również świetny pomysł na lekki i smaczny posiłek w ciągu dnia. Często są one niskokaloryczne i dostarczają wielu cennych składników odżywczych. Szczególnie przekąski na bazie warzy i ryb są cennym punktem w menu.

Interesuje Cię temat przekąsek? Sprawdź też zdrowe przekąski dla dzieci, domowe przekąski do piwa, przekąski z ciasta francuskiego oraz przekąski na ciepło i szybkie ciasta i przekąski na wizytę niespodziewanych gości.

Przystawki i przekąski na zimno z łososia

Łosoś to ryba, która stwarza wiele kulinarnych możliwości. Efektownie prezentuje się na talerzu, ma charakterystyczny smak, a do tego jest bardzo zdrowa. Jakie przystawki i przekąski na zimno można z przygotować na bazie łososia?

  • Krakersy z łososiem – w najprostszej wersji wystarczy na krakersach ułożyć małe plasterki łososia, skropić go cytryną i ozdobić listkami rukoli. W bardziej urozmaiconej mieszamy z sobą do uzyskania jednolitej pasty: posiekanego łososia i jajko, szczypiorek, przyprawy i łyżkę majonezu. Smarujemy nią krakersy i gotowe.
  • Wędzony łosoś z ogórkiem – na foli spożywczej układamy plastry łososia, aby się na siebie nakładały i tworzyły jedną płaszczyznę. Smarujemy je twarożkiem ogórkowym, posypujemy koperkiem i małymi kawałkami ogórka. Całość zawijamy w rulon i tniemy na kilkucentymetrowe kawałki.
  • Roladki z łososia i sera feta – ser feta łączymy z 2 łyżeczkami chrzanu i miksujemy razem za pomocą blendera. Do uzyskanej masy dodajemy posiekany koperek i dokładnie razem wszystko mieszamy. Pastę nakładamy na plasterek wędzonego łososia, zwijamy w roladkę, kropimy sokiem z cytryny i dekorujemy koperkiem.

Przystawki i przekąski na zimno – dietetyczne smakołyki

Osobom, które są na diecie lub dbają o linię, spodobają się pomysły na dietetyczne przystawki i przekąski na zimno. Ich niewątpliwą zaletą jest fakt, że można jeść je w większej ilości bez obaw o wskazania wagi a dodatkowo dostarczają organizmowi ważnych składników odżywczych. Oto kilka sprawdzonych przepisów:

  • Chipsy marchewkowe z deepem jogurtowym – marchewki obieramy i kroimy na cienkie plasterki. Następnie przygotowujemy deep. Wystarczy 250 ml jogurtu naturalnego wymieszać z łyżką soku z cytryny, ząbkiem zmiażdżonego czosnku, dodać szczyptę soli, oregano i majeranku. Odstawiamy go na 3 godz. do lodówki i gotowe!
  • Pomidorki z nadzieniem – 50 g niskokalorycznego serka białego do kanapek mieszamy ze szczypiorkiem i 5 posiekanymi rzodkiewkami. Doprawiamy do smaku i nadziewamy nimi wydrylowane pomidorki cherry.
  • Szparagi w szynce parmeńskiej – serek twarogowy mieszamy z jogurtem, dodajemy koperek i przyprawiamy. Mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Plastry szynki smarujemy taką pastę i zawijamy w nie szparagi konserwowe.

Jak widać, dietetyczne przystawki i przekąski na zimno są bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Zatem do dzieła i smacznego!

Przystawki i przekąski na zimno

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

2 thoughts on “Przystawki i przekąski na zimno: dietetyczne smakołyki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *