Przekąski dla dzieci czyli zdrowe jedzenie na imprezę

Kinderbal czy przerwa między głównymi posiłkami są doskonałym momentem, w którym warto zaserwować przekąski dla dzieci. Przygotowanie ich nie jest jednak łatwym zadaniem, ponieważ maluchy są dość wybrednymi smakoszami. Dzieci to miłośnicy słodyczy, fast foodów i innych, mniej zdrowych produktów. Niechęć wzbudza w nich natomiast wszystko to, co powinno znaleźć się w diecie każdego małego człowieka, czyli warzywa, owoce czy chude mięso. Z tego powodu często trudno jest pogodzić ich gust z oczekiwania rodziców wobec ich pożywienia. Dodatkowo wiele maluchów nie lubi jeść i są przysłowiowymi niejadkami. Jakie zatem przekąski dla dzieci warto przygotować, aby były one jednocześnie zdrowe i smakowały najmłodszym?

Przekąski dla dzieci – zdrowe fast foody

  • Warzywne zapiekanki – pełnoziarniste bagietki przekrój na pół. Posmaruj je masłem (bez dodatku czosnku, ponieważ ma on zbyt wyrazisty smak i zapach dla dzieci) i zapiecz kilka minut. W tym samym czasie sparz pomidory, aby zdjąć z nich skórkę (podczas pieczenia zacznie ona odchodzić od warzywa i zniechęci dzieci do jedzenia). Wyjmij bagietki, połóż na nich plasterki pomidora i starty ser, po czym ponownie zapiecz. Kiedy ser się rozpuści, zapiekanki są gotowe. Dołóż do nich ulubione warzywa dziecka i gotowe!
  • Mięsne zapiekanki – przygotuj je tak samo, jak warzywne, jednak dodaj do nich również pieczoną pierś kurczaka czy indyka. Do zapiekanek podaj sos pomidorowy domowej roboty o słodkim smaku, aby przypominał ketchup – wielką miłość większości maluchów.
  • Domowe burgery – 50 dag mięsa mielonego połącz z jajkiem, czterema łyżkami bułki tartej i ulubionymi przyprawami (mięso powinno mieć jednak łagodny smak). Uformuj płaskie kotleciki i smaż je z obydwu stron, a kiedy będą już prawie gotowe, ułóż na nich żółty ser, aby się rozpuścił. Gotowe burgery włóż do podpieczonej bułki i dodaj warzywa: sałatę lodową, plastry pomidora i ogórka. Do tej przekąski dla dzieci również warto przygotować domowy ketchup.
  • Chipsy owocowe i warzywne – doskonała alternatywa dla ziemniaków smażonych w głębokim oleju. Można kupić je gotowe w sklepie lub przygotować samodzielnie. Wystarczy pokroić jabłko czy marchew w talarki i włożyć do piekarnika rozgrzanego do temp. 50 stopni, aż wysuszą się one i zaczną przypominać chipsy.

Przekąski dla dzieci – mięsne przekąski

  • Przekąski z kurczaka – pierś z kurczaka pokrój na małe kwadraciki, wymieszaj w oliwie i posyp ziołami. Usmaż je, a pod koniec posyp startym serem.
  • Parówki w cieście francuskim – proste i szybkie w zrobieniu. Na kawałku ciasta francuskiego połóż ser żółty i parówkę. Zawiń je, a wierzch posmaruj roztrzepanym jajkiem. Zapiecz i gotowe.

Przekąski dla dzieci – najszybsze zdrowe przekąski do chrupania

Te przekąski dla dzieci są tak oczywiste, że czasami o nich zapominamy. Podawanie ich maluchom w przerwach między posiłkami jest doskonałym sposobem na dostarczenie im witamin i minerałów oraz zaspokojenie apetytu na cukier.

  • Jabłka
  • Orzechy

Przekąski dla dzieci – szaszłyki dla najmłodszych

  • Szaszłyczki z pomidorem – odetnij spód pomidorków koktajlowych i nabij je na patyczki. Następnie nadziej małe kawałeczki mozzarelli posypane szczypiorkiem. Takie przekąski dla dzieci są niezawodne dzięki swojemu bajecznemu, kolorowemu wyglądowi.
  • Szaszłyki owocowe– to pomysł dla tych mam, których pociechy nie lubią jeść warzy i owoców. Podanie ich w formie szaszłyków rozbudzi ciekawość dzieci, które chętniej ich spróbują. To również dobry pomysł na „przemycanie” do menu malucha nowych smaków.

przekąski dla dzieci

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

4 thoughts on “Przekąski dla dzieci czyli zdrowe jedzenie na imprezę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *