Znaczenie owoców i warzyw w codziennym żywieniu

W codziennej, zbilansowanej diecie powinny znaleźć się nie tylko świeże, ale także mrożone owoce i warzywa, ponieważ są nieocenionym źródłem witamin, minerałów i posiadają odżywcze wartości. Dobrze byłoby jednocześnie pamiętać, że sposób odżywiania jest procesem i zależy przede wszystkim (nie wyłączając wieku i pory roku) od indywidualnych uwarunkowań.

 

Do najczęściej hodowanych w polskich warunkach klimatycznych warzyw można zaliczyć większość odmian kapusty, bób, groch, brokuły, fasolę, buraki, pomidory, dynię, czosnek, cebulę, kalafior, jarmuż, marchew, fenkuł czy chrzan pospolity. Nie sposób wymienić wszystkich warzyw, dzięki którym gotowanie staje się po prostu przyjemnością, a przygotowane potrawy są zdrowe, aromatyczne, smaczne i kolorowe. Świeże i mrożone owoce i warzywa posiadają takie same właściwości, a co więcej, zawierają takie same wartości odżywcze.

Które produkty najlepiej wybierać?

Spośród warzyw dobrze byłoby wybierać te, które zawierają beta-karoten, czyli liściasty szpinak, marchew, sałaty, kalarepę, natkę pietruszki. Młode ziemniaki, papryka, pomidory, rzepa są natomiast źródłem witaminy C. Jedząc kapustę, brokuły, szparagi, szpinak, zapewnimy organizmowi niezbędny kwas foliowy. Bogate w potas są rzodkiewki, bakłażany, cukinia, czosnek i koperek zielony. Zarówno świeże owoce i warzywa, jak i mrożone wspomagają pracę wątroby, nerek i układu pokarmowego.

Kapusta, kalafior, szpinak, koperek, natka pietruszki i pasternak wzmacniają odporność i wspierają funkcjonowanie układu nerwowego. Zawarty w nich chlorofil pozwala na usunięcie około 95℅ pochodzących z powietrza toksyn i ma zbawienny wpływ na samopoczucie. Zdrowie to przecież stan psychiczny i fizyczny człowieka i dlatego warto o nie dbać za pomocą codziennej diety bogatej w owoce i warzywa.

Regularne spożywanie, a zdrowie

Nie od dziś wiadomo, że regularne spożywanie owoców i warzyw z jednej strony wspomaga układ odpornościowego oraz wspiera procesy związane z przemianą materii. Wprowadzenie na stałe do codziennej diety owoców i warzyw pozwoli na redukowanie tkanki tłuszczowej i obniżenie poziomu glukozy we krwi. Systematyczne spożywanie mrożonych owoców i warzyw ma niebagatelny wpływ na blokowanie nadmiernego wchłaniania tłuszczu i zmniejszenie się objętości komórek tłuszczowych. Zdrowe odżywianie może poza tym przyczynić się do zmniejszenia apetytu i przyspieszenia spalania tłuszczu, co jest jednoznaczne z tym że bardzo łatwo można stracić kilka kilogramów.

W trosce o zdrowie warto zadbać o przestrzeganie określonych reguł, ponieważ systematyczne jedzenie świeżych i mrożonych warzyw i owoców, zapewnia prawidłowy sposób odżywiania, a poza tym z gotowych mrożonek można wyczarować mnóstwo zdrowych przepisów kulinarnych. Odpowiednio zbilansowana, codzienna dieta, bogata w owoce i warzywa to tylko wybrane czynniki, dzięki którym odżywianie będzie nie tylko urozmaicone, ale także w pełni wyposażone we wszystkie niezbędne składniki.

Bogate zastosowanie w kuchni

Różnorodność owoców i warzyw daje nieograniczone możliwości. Mogą być one traktowane jako samodzielny posiłek lub jako dodatek do niego bądź przekąska. Są to produkty, dzięki którym przemiana materii nabierze właściwego tempa. Jeżeli jeszcze zostaną odpowiednio doprawione (pieprz, imbir, garcynia), wówczas metabolizm znacznie się polepszy. Owoce i warzywa niezależnie od tego, czy będą pochodziły z własnego ogrodu lub, czy będą spożywane w postaci mrożonek, zawsze stanowią idealne źródło cennych wartości odżywczych, witamin i minerałów. Nie ulega wątpliwości, że rola owoców i warzyw w codziennej diecie jest nie do przecenienia i warto regularnie wprowadzać je do jadłospisu.

Dlaczego mrożone warzywa i owoce?

Popularność mrożonek z czasem osiągnęła szerokie horyzonty. Ludzie coraz częściej zaczęli je stosować jako zamiennik świeżych sklepowych warzyw i owoców. Nic dziwnego bowiem producenci mrożonek – znakomitym przykładem jest Poltino dbają o ich najwyższą jakość oraz różnorodną kompozycję, aby jedno opakowanie mogło dostarczyć wszystkich niezbędnych wartości odżywczych, minerałów i witamin. Warto dodać, że produkty w postaci mrożonek nie tracą swoich właściwości, o czym nie można powiedzieć, jeśli chodzi o świeże warzywa, które bardzo często na półkach leżą już kilka dni.

Zalety mrożonek:

– stanowią doskonałe źródło niezbędnych witamin i minerałów,
– można z nich przygotować błyskawiczne, smaczne i urozmaicone danie,
– po rozmrożeniu mają prawie taką samą konsystencję, jak świeże produkty,
– można cieszyć się smakiem lata każdą porą roku,
– umożliwiają przygotowanie pożywnego posiłku jesienią i zimą,
– dostępność mrożonych warzyw i owoców jest duża, co pozwala na eksperymentowanie i tworzenie nowych przepisów kulinarnych.

Bez sztucznych składników i ulepszaczy

Producenci dbają o to, aby składniki, z których powstają mrożonki, pochodziły z jak najlepszych upraw, i pakowane były już kilka godzin po zbiorach. Mrożone owoce i warzywa właściwie pakowane i przechowywane zachowują swoje najcenniejsze zalety. To produkty w pełni naturalne powstałe na bazie dokładnie wyselekcjonowanych składników. Nie zawierają sztucznych dodatków, konserwantów, barwników i polepszaczy są zatem bezpieczne dla organizmu. Ponadto dostępne są już nie tylko w postaci jednego produktu, a spójnie skomponowanych mieszanek lub gotowych dań.

Owoce i warzywa to podstawa zdrowej i zbilansowanej diety. Każdy powinien wprowadzić je do swojej diety, bowiem zawierają one wartości odżywcze niezbędne do prawidłowej pracy organizmu.


FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

One thought on “Znaczenie owoców i warzyw w codziennym żywieniu

  • 3 listopada, 2017 at 14:46
    Permalink

    Największą zaletą owoców i warzyw jest to, że możemy je zajadać praktycznie bezkarnie! Marchewkowe plasterki czy pokrojone jabłka-najlepsze przekąski po których nie musimy się martwić o kilogramy:)

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *