Siemię lniane – do czego dodawać?

Siemię lniane jest stosunkowo mało używane w naszej kuchni. To błąd. Zawiera bowiem wiele wartościowych składników odżywczych i mikroelementów, które wpływają zbawiennie na nasz organizm i pomagają w odchudzaniu. Siemię lniane niektórym kojarzy się tylko z herbatką leczniczą o dość nieprzyjemnej konsystencji i niezachęcającym zapachu. Ziarna te nie muszą być tylko i wyłącznie lekiem na zaparcia lub biegunki. Tak naprawdę można go dodawać do wielu potraw.

Siemię lniane to nie jedyna zdrowa rzecz, którą możemy włączyć do naszej diety. Coraz większą popularnością cieszą się np. stewia, jagody acai, kasza jaglana, jagody goji, kasza kukurydziana czy miód manuka. Pamiętajcie tylko, by przed radykalną zmianą diety skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem.

Siemię lniane – działanie

Nasiona lnu, bo o nich przecież mowa, zawierają bardzo dużo oleju, białko oraz kwasy organiczne, jak chociażby kwas askorbinowy, magnez, żelazo. Zawierają również tak cenne dla naszego organizmu kwasy OMEGA 3. Siemię lniane można stosować jako lekki środek przeczyszczający. Obniża poziom cukru we krwi oraz działa leczniczo wspomagając organizm na przykład przy zapaleniu oskrzeli czy płuc. Według wielu źródeł, nasiona lnu przeciwdziałają rakowi jelita grubego – tworzą w jelitach warstwę ochronną oraz je nawilżają od środka, a do tego posiadają bardzo dużą ilość błonnika.

Siemię lniane – do czego dodawać?

Do czego dodawać siemię lniane? Jest ono dostępne w nasionach lub sproszkowane. Jeśli zależy ci na znacznym efekcie leczniczym, dodawaj je do wszystkich potraw jakie spożywasz (wystarczy łyżeczka, dwie dziennie). Możesz dodać je chociażby do porannej owsianki czy płatków z mlekiem.

Ostatnio bardzo popularne stało się samodzielnie wypiekanie chleba. Warto do takiego domowego wypieku (chleba lub bułek) dodać po kilka łyżek nasion lnu. Będzie zdrowo, a jednocześnie urozmaicimy smak pieczywa.

Jeśli lubisz jogurty (na śniadanie lub kolację), dosypuj do nich po łyżeczce siemienia lnianego. Wspomoże to procesy trawienne i perystaltykę jelit.

Możesz również dodawać je do musli lub wypiekanych ciasteczek (w połączeniu na przykład z innymi orzechami i ziarnami). Spróbuj przygotować również granolę. Zmieszaj różne ziarna (w tym siemię lniane), dodaj żurawinę lub inne suszone owoce, połącz miodem płynnym, wymieszaj i zapiecz w piekarniku. Tak przygotowaną granolę możesz śmiało dodawać do lodów, deserów lub jogurtów.

Siemię lniane nie tylko do jedzenia

Musisz wiedzieć, że siemię lniane może być nie tylko wspaniałym dodatkiem do potraw, ale również wspomagać pielęgnację naszych włosów! Jeśli chcesz, aby Twoje włosy wyglądały jak z reklamy szamponu, wywar z siemienia to znakomita maseczka na włosy. Niektórzy twierdzą, że włosy po niej nie tylko wyglądają lepiej, ale także szybciej rosną. Jest bardzo łatwy do przygotowania. Ziarna siemienia lnianego (2 łyżeczki) zalewamy szklanką wody i gotujemy przez kilka minut. Kiedy uzyskamy dość „glutowatą” konsystencja, oznacza to, że preparat jest już gotowy. Następnie nakładamy go delikatnie wmasowując i trzymamy taką maseczkę na głowie przez około 30 minut, po czym należy ją dokładnie spłukać. Cały zabieg warto powtórzyć kilka razy w tygodniu. Już po pierwszym użyciu jest różnica, a po kilku tygodniach włosy stają się lśniące, puszyste, i wyglądają zdrowo. Siemię lniane wzmocni również Twoje paznokcie, wystarczy, że będziesz spożywać około 2-3 łyżeczki dziennie, dodając je do wszystkiego, do czego tylko chcesz!

siemię lniane

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

3 thoughts on “Siemię lniane – do czego dodawać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *