Kasza kukurydziana – prawdziwe must eat!


Wielozadaniowa kasza kukurydziana to must eat tego sezonu. Meksykańskie złoto jest bezglutenowe, bogate w antynowotworowy selen oraz wspomaga odchudzanie. Jest przy tym tania i łatwo ją przygotować. A na dodatek jej konsystencja pozwala na podawanie w fantazyjny sposób, dzięki czemu nawet największy niejadek ją pokocha, gdy postawicie przed nim wielokształtne i ozdobione pastą warzywną ciasteczka z polenty.Różnorodność witamin i pierwiastków zawartych w kaszy kukurydzianej sprawia, że jej właściwości są bardzo wszechstronne. Jeśli jeszcze się zastanawiacie nad znalezieniem dla niej miejsca w kuchni koniecznie przeczytajcie co tracicie.

Oprócz kaszy kukurydzianej warto zainteresować się innymi produktami, które uczynią naszą dietę zdrowszą. Są wśród nich kasza jaglana, olej lniany, siemię lniane, jagody acai i jagody goji.

Kasza kukurydziana i jej właściwości

Właściwości kaszy kukurydzianej są mało znane, a szkoda, bo różnorodność witamin (A, B, E) oraz minerałów i mikroelementów (magnez, potas, selen) ma dobroczynny wpływ na organizm. Kasza kukurydziana powstaje z przemiału kolb kukurydzy i występuje w formie drobnego lub grubego grysiku. 100 gramów produktu zawiera około 300 kcal, co stawia ją na równi z innymi rodzajami kasz. Trzeba pamiętać jednak, że ze względu na brak w białku pewnych aminokwasów (lizyny, tryptofanu i niacyny) kasza kukurydziana nie jest zalecana jako podstawa diety, a raczej urozmaicenie w codziennym menu.

  • Witaminy A, B i E sprawiają, że kasza kukurydziana poprawia stan skóry, włosów i paznokci.
  • Witaminy te wpływają również dobroczynnie na wzrok, więc polecana jest dla osób noszących okulary.
  • Selen chociaż znany z zastosowania w profilaktyce nowotworowej, wspomaga też odporność i pomaga oczyścić organizm z toksyn.
  • Wysoka zawartość magnezu sprawia, że kasza kukurydziana, podobnie jak czekolada poprawia humor, nie wprowadzając przy tym do organizmu cukru i niezdrowego tłuszczu.
  • Natomiast zawartość magnezu, potasu i selenu zapobiega uczuciu ciągłego przemęczenia.
  • Jest produktem bezglutenowym, dlatego nadaje się też dla alergików, którzy nie mogą jeść produktów ze zwykłą mąką.
  • Zawiera duże ilości błonnika, więc jest lekkostrawna, dlatego w formie kleiku może być stosowana przy chorobach przewodu pokarmowego. Ponadto dzięki zawartości błonnika i wielu łatwo przyswajalnych witamin i minerałów kaszę kukurydzianą mogą włączyć do swojego jadłospisu osoby odchudzające się.
  • Kwasy nienasycone poprawiają stan naczyń krwionośnych i są pożądane w przypadku przeciwdziałania miażdżycy oraz w diecie osób z podwyższonym cholesterolem .

Kasza kukurydziana – co z niej zrobić?


Dobroczynny wpływ kaszy kukurydzianej zwłaszcza polecany jest niemowlakom. Lekkostrawne chrupki kukurydziane to jedna z najbardziej znanych przekąsek dla maluchów, które nie uczulają, a mogą być podawane już w 5 miesiącu życia. Natomiast dla starszych dzieci tortille i nachos z powodzeniem zastąpią zwykłe chipsy ziemniaczane lub pizzę. Rumuńska mamałyga i włoska polenta wytwarzane z mąki lub kaszy kukurydzanej świetnie komponują się z serem, śmietaną, owocami, sosami warzywnymi i konfiturami, a więc mogą być słodkim podwieczorkiem. Kasza ta pasuje również do kurczaka i zagęszcza sosy. A w Polsce polenta wycinana drobnymi foremkami do ciasteczek to również alternatywa dla makaronu w rosole.

kasza kukurydziana

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

4 thoughts on “Kasza kukurydziana – prawdziwe must eat!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *