Dania dla dzieci

Skomponowanie jadłospisu dla malucha to trudne zdanie. Dania dla dzieci, które zostaną przez nie zjedzone z przyjemnością często wymagają od rodziców dużej inwencji i pomysłowości. Czasami wystarczy jednak ciekawie ułożyć jedzenie na talerzyku, aby zainteresowało ono malucha. Równie ważne jest to, aby nie wytwarzać przy stole nerwowej atmosfery. Wspólne posiłki nie powinny kojarzyć się dziecku z nieprzyjemnym obowiązkiem i stresem. Poznajcie dwa przepisy na dania dla dziecka z warzywami i nabiałem, które mogą zyskać jego sympatię i na trwałe zagościć w menu malucha.

Dania dla dzieci – jak zainteresować nimi malucha

Wiele dzieci to niejadki. Mamy muszą mocno wysilić się podczas posiłków, aby ich pociechy zjadły śniadanie czy obiad. Argumenty typu „zjedz warzywa, bo są zdrowe” nie są w stanie trafić do malucha. Przede wszystkim danie musi je zainteresować. Jak przygotować dania dla dzieci, aby łatwo znikały one z talerza?

  • Twórz na talerzu kolorowe obrazki – pokrojone warzywa i owoce można wykorzystać, jako elementy dekoracji jedzenia. Zrób z nich oczy, nosek i usta, które zamienią kanapki w zwierzątka. Możesz także ułożyć z nich domek, kwiatki i inne rzeczy, które zainteresują malucha i skuszą go do jedzenia.
  • Testuj z dzieckiem nowe smaki i bawcie się nimi – dobrym sposobem na wprowadzenie do diety dziecka nowych produktów, np. warzyw, jest zabawa smakami. Ułóż klika małych kawałków różnych warzyw i owoców i zachęć dziecko, aby zgadywało, jakie produkty próbuje. W ten sposób rzeczywiście dowie się co lubi, a czego nie.

Warzywne dania dla dzieci

Jeżeli maluch jest uprzedzony do warzy i nie chce ich jeść, możesz spróbować „przemycić” je do jego diety. Sposobem na to są dania dla dzieci z farszem warzywnym, w którym pomidory, brokuły czy marchewka są trudne do rozpoznania przez malucha. Wówczas jest bardziej prawdopodobne, że dziecko będzie skłonne je zjeść. Oto nasza propozycja – kotleciki z brokułami.

Kotleciki z brokułami

Do ich przygotowanie będziemy potrzebować 400 g pora, średniej wielkości brokuł, 300 g sera Gouda, 4 jajka, 1 łyżkę mąki ziemniaczanej, pieprz, sól, garść pokrojonego szczypiorku, 200 g bułki tartej, olej do smażenia.

  1. Brokuł kroimy w różyczki, a łodygi pora w cienkie paski. Gotujemy
  2. Gotowe warzywa blendujemy na jednolitą masę
  3. Mąkę ziemniaczaną mieszamy z jedną łyżką wody
  4. Żółty ser ścieramy na tarce, a szczypiorek kroimy
  5. Wszystkie składniki: zblendowane warzywa, mąkę, ser i szczypiorek łączymy z sobą, doprawiamy i dokładnie mieszamy. Formujemy z nich kotleciki, obtaczamy w bułce tartej i smażymy do zbrązowienia.

Dania dla dzieci z nabiałem

Produkty mleczne to, obok warzyw, druga grupa pokarmów, których maluchy zazwyczaj nie lubią. Jednak dania dla dzieci z nabiałem to bardzo ważny element diety, który dostarcza m.in. wapnia niezbędnego do prawidłowego wzrostu kości. Przedstawiamy przepis na twarożkowe bałwanki, które zachęcą dzieci do jedzenia wartościowego twarożku.

Twarożkowe bałwanki

Do przygotowania jednej porcji będziemy potrzebować 15 dag twarogu, 2 łyżki śmietany, pół pęczka cienkiego szczypiorku, 1 gałązkę natki pietruszki, pół gotowanej marchewki, kilka ziaren słonecznika, sól i pieprz.

  1. Drobno siekamy umyty i osuszony szczypiorek
  2. Twarożek mieszamy ze śmietaną i dodajemy do niego szczypiorek. Doprawiamy solą i pieprzem.
  3. Z twarożku formujemy kulki różnej wielkości, z których ułożymy bałwanka
  4. Kulki układamy na sobie, delikatnie je dociskając
  5. Z marchewki robimy usta i nos dla bałwanka, a z pokrojonych ziaren słonecznika guziczki i oczy. Natomiast gałązkę pietruszki lekko wbijamy w bok bałwanka, aby wyglądała, jak miotełka.

Tworząc dania dla dziecka, pamiętajmy, że jego żołądek jest znacznie mniejszy niż nasz. Nie martwmy się więc, jeżeli maluch zje mniejszą porcję niż rodzice.

dania dla dzieci

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

2 thoughts on “Dania dla dzieci

  • 14 czerwca, 2015 at 20:55
    Permalink

    ja tak robiłam z bratankiem…coś średnio mi to wychodziło wtedy :D

    Reply
  • 18 czerwca, 2015 at 11:06
    Permalink

    Bardzo dobry tekst. Dziecko trzeba od początku przystosowywać do zdrowego żywienia.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *