Szybka dieta – lista diet kilkudniowych


Zgodnie z zaleceniami dietetyków, zdrowe diety powinny być długotrwałe i stopniowo redukować naszą wagę. Niestety czasami musimy porzucić wskazówki specjalistów i zastosować szybki program odchudzania. Nagły wyjazd, randka czy ważna impreza – lista powodów, które mobilizują nas do błyskawicznego schudnięcia, jest długa. Szybka dieta to damskie koło ratunkowe w takich niespodziewanych sytuacjach.

Musimy jednak pamiętać, że efektem działania diet kilkudniowych nie jest redukcja tkanki tłuszczowej, a zmniejszenie ilości wody w organizmie. Niektóre z nich umożliwiają spalenie nieznacznej ilości tłuszczyku, natomiast ich skuteczność opiera się przede wszystkim na ubytku płynów. Pozwalają jednak osiągnąć upragniony efekt: stracić kilka kilogramów i centymetrów w pasie! Miejmy przy tym na uwadze, że niemal każda szybka dieta nie jest pełni bezpieczne dla organizmu.

Szybka dieta – dieta warzywna

Ten program żywieniowy pomaga zrzucić około 3kg w 4 dni. Nie należy stosować jej dłużej, aby nie zaszkodzić organizmowi.

  • Głównym składnikiem diety warzywnej jest koktajl, który pije się przed posiłkami (bardzo nisko kalorycznymi).
  • Skład koktajlu warzywnego: mała cebula, 5 pomidorów bez skórki, 3 marchewki, połowa selera.

Szybka dieta warzywna jest również skuteczną metodą oczyszczenia organizmu z toksyn. Podczas jej trwania należy pić co najmniej 2 litry wody dziennie.

Szybka dieta – dieta kapuściana

Ta szybka dieta trwa 7 dni, w ciągu których traci się od 3 do 6 kg. Bazuje na odchudzających właściwościach, jakie są przypisywane kapuście. W skład diety wchodzą przede wszystkim warzywa i owoce, a jej głównym elementem jest zupa kapuściana. Zobaczmy, co zawiera to danie:

  • 1 główkę kapusty włoskiej lub białej
  • 6 świeżych pomidorów
  • 6 główek posiekanej cebuli
  • Pęczek selera naciowego
  • 2 zielone papryki
  • Przyprawy: czosnek chilli, pieprz.

Szybka dieta kapuściana jest bardzo niskokaloryczna, szczególnie jej pierwsze 4 dni są rygorystyczne. W piątej dobie pojawia się mięso, którego możemy zjeść około 200 g.

Szybka dieta – dieta kefirowa

Kefir, który jest bazowym składnikiem tej diety, pomaga uzupełnić florę bakteryjną oraz oczyścić organizm z toksyn. Zawiera on również dużo witamin i minerałów. Szybka dieta kefirowa działa również moczopędnie. Występuje w trzech wariantach:

  1. wariant – trwa maksymalnie sześć dni. Podczas jednej doby spożywamy 1,5 litra kefiru i pół kilograma warzyw lub owoców.
  2. wariant – trwa trzy doby. W ciągu jednego dnia przyjmujemy wyłącznie 1,5 litra kefiru podzielonego na pięć porcji.
  3. wariant – pijemy 1,5 litra kefiru przez siedem dni i jemy lekkie, ale znacznie bardziej urozmaicone posiłku niż w 1. i 2. propozycji. Potraw nie należy jednak solić ani smażyć.

Diety kefirowej nie należy stosować częściej niż raz na dwa miesiące, ponieważ może mieć szkodliwy wpływ na zdrowie.

Podoba Wam się koncepcja szybkich diet? Sprawdźcie też następujące: dieta błyskawiczna, dieta oczyszczająca Mai Błaszczyszyn, dieta owsiana, dieta jaglana, dieta oczyszczająca doktor Ewy Dąbrowskiej oraz inne diety oczyszczające m.in. śliwkowa, jabłkowa, zbożowa, owocowo-warzywna czy cytrynowa.
Każda szybka dieta jest rygorystyczna i dostarcza organizmowi niewielką ilość energii i składników odżywczych. Przed ich zastosowaniem należy więc skonsultować się z lekarzem, który orzeknie czy konkretny program żywieniowy jest dla nas bezpieczny.

szybka dieta

Szybka dieta

FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *