Dobre nawyki żywieniowe i suplementacja w odchudzaniu

Aktualnie bardzo wiele mówi się o zdrowym trybie życia, promuje się ruch i bycie fit. Moda na dobrą formę, kondycję jest charakterystycznym znakiem naszych czasów. Zarówno smukła sylwetka, dobre samopoczucie, wigor, a także zdrowie, w dużej mierze uzależnione są od tego, co jemy. Jak zmodyfikować swoją dietę, wprowadzić dobre nawyki żywieniowe, by cieszyć się witalnością i wesprzeć funkcjonowanie swojego organizmu?

Co wykluczyć ze swojej diety?

Fast food, to nr 1 na liście potraw zakazanych. Kebab, hamburger, dania z popularnych sieciówek, to coś czego powinieneś się wystrzegać. Zdarza się, że ratują nas w trudnej sytuacji, gdy słaniamy się z głodu na autostradzie lub wracamy z imprezy nad ranem i tylko w budce z kebabem świeci się światło. Najlepiej byłoby jednak nie dopuszczać do takich sytuacji, starać się je przewidywać i zapobiegać. Nie powinniśmy pić również słodkich, gazowanych napojów, które nie mają żadnych wartości odżywczych, a co za tym idzie, żadnego pozytywnego wpływu na nasz organizm.

Żywność wysoko przetworzona, nafaszerowana konserwantami, ulepszaczami i wzmacniaczami smaku oraz zapachu, to coś, czego z całą stanowczością powinniśmy unikać.

Co ograniczyć w diecie?

Pewne produkty nie są wskazane, jednak całkowite wykluczenie ich z jadłospisu mogłoby uprzykrzyć nam życie, sprawić, że zdrowego odżywiania mielibyśmy czasem po dziurki w nosie. Do tej grupy należą słodycze, czyli tzw. puste kalorie. Lubimy ich smak, dzięki nim odczuwamy pewnego rodzaju przyjemność, zatem absolutna rezygnacja ze słodyczy, mogłaby w pewnym momencie spowodować, że złamiemy zasadę, a w konsekwencji staniemy twarzą w twarz z efektem jojo.

Podobnie rzecz się ma z tłuszczem zwierzęcym, cukrem, solą, daniami smażonymi, czerwonym mięsem i alkoholem. Nie są to produkty trujące, jednak spożywane w nadmiernych ilościach, mogą powodować otyłość brzuszną i dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Nawet jeśli pozornie dodają energii, jest to efekt bardzo krótkotrwały, na dłuższą metę mają wręcz odwrotne działanie.

Zdrowe nawyki żywieniowe

Zmień swoje podejście do odżywiania, nawyki, które w sposób całościowy mogą wpłynąć na Twoje samopoczucie, kondycję i wygląd.

  • Jedz 5 posiłków dziennie, czyli częste, ale małe, wartościowe porcje.
  • Nie podjadaj między posiłkami, nie powinno to być konieczne przy regularnych porach jedzenia.
  • Nie głódź się na wieczór, kolacja o 18 to mit, ostatni posiłek powinien być zjedzony 2h przed spoczynkiem nocnym.
  • Przestaw się na gorzką kawę i herbatę. Cukier dostarczany organizmowi w owocach i warzywach, w zupełności wystarczy jako nasza dzienna dawka.
  • Smażenie zamień na pieczenie.
  • Każdego ranka, przed wyjściem z domu, zafunduj sobie sycące, bogate w składniki odżywcze śniadanie. Jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, czyli to on ma Ci zapewniać największy zastrzyk energii na nadchodzący dzień.
  • Kiedy najdzie Cię ochota na coś słodkiego, przygotuj sobie koktajl owocowy, ewentualnie samodzielnie upiecz ciasto, będzie ono znacznie bardziej zdrowe niż kupne.

Wprowadź suplement do swojej diety

Wspomóż swój organizm, uzupełnij dietę o składniki zawarte w dobrym suplemencie. Zwróć jednak uwagę na to, by nie był to produkt nafaszerowany zbędnymi ulepszaczami. Najrozsądniejszym wyborem będą modne od pewnego czasu tabletki african mango. Wyprodukowane z samych naturalnych składników. Pomagają organizmowi usunąć toksyny, przyspieszyć proces trawienia i wyrównują poziom cholesterolu. Zamów z bezpiecznego źródła: africanmangosklep.pl

Dobra zmiana w nawykach żywieniowych, to ogromna część sukcesu na drodze do bycia fit. Katowanie się restrykcyjnymi dietami nie przynosi takich rezultatów jak rozsądne planowanie posiłków i unikanie wszystkiego, co nie daje nam niczego poza smakiem, do którego przywykliśmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *