Dieta wodna – założenia, co wolno jeść, jak pić wodę

Jeśli boicie się efektu jo-jo sięgnijcie po dietę wodną. Mylicie się, jeśli sądzicie, że jest to głodówka na której przyjmuje się wyłącznie płyny. Chociaż rzeczywiście jest dietą oczyszczająco-odchudzającą, to podczas jej stosowania spożywa się cztery lekkostrawne posiłki.

Dieta wodna bazuje na mechanizmie, jaki zaburza sygnał, że chce nam się pić. Wówczas mózg źle odczytuje impuls, a my czujemy, że jesteśmy głodni i sięgamy po kolejną przekąskę. Picie wody przez cały dzień sprawia, że organizm nie odczytuje fałszywych sygnałów. W rezultacie zmniejsza się nasz bilans energetyczny, a na dodatek organizm oczyszczany jest z toksyn.

Dieta wodna – założenia

Aby dieta wodna była skuteczna należy wypijać odpowiednią ilość wody. Rekomendowana norma przez Instytut Żywności i Żywienia wynosi 2 l napoi dziennie. Jednak w przypadku zastosowania diety wodnej dzienną normę wylicza się za pomocą wzoru: masa w kilogramach mnożona przez 40 (a więc osoba ważąca 65 kg potrzebuje 2,6 l). Ponadto nie musi to być woda, bo do normy zalicza się również herbatę zeloną i czerwoną, soki napary ziołowe oraz kawę zbożową. Podczas stosowania diety wodnej należy korzystać z harmonogramu diety, który przedstawia się tak:

  • Rano, pół godziny przed śniadaniem należy wypić szklankę wody z plasterkiem cytryny, ogórka lub kilkoma listkami mięty. Wspomoże to trawienie oraz przyspieszy oczyszczanie organizmu z toksyn.
  • W ramach drugiego śniadania należy wypić 1,5 l wody według poniższych wytycznych.
  • Szklanka wody wypita pół godziny przed każdym posiłkiem sprawi, że wypełnisz żołądek, a w efekcie szybciej poczujesz sytość.
  • Półtorej godziny po posiłku wypij kolejną szklankę wody, by nie naszła cię ochota na przekąskę.
  • Na pół godziny przed położeniem się spać czas na kolejną szklankę wody, by przygotować się do odpoczynku.
  • Dodatkowo sięgaj po szklankę wody za każdym razem.

Dietę wodną należy stosować do uzyskania wymarzonej wagi. Długość jej trwania zależeć będzie wyłącznie od waszej woli i możliwości ograniczenia kaloryczności posiłków.

Dieta wodna – jak pić wodę, by było to skuteczne?

Stosując dietę wodną warto przestrzegać kilku zasad, dzięki którym będzie ona skuteczna. Wodę należy pić małymi łykami, nie przymuszając się. Warto sięgać po mineralną wodę z butelek. To doskonały sposób na wyrównanie poziomu mikroelementów w organizmie. Warto jednak wybierać te wody, które mają niską zawartość sodu, by nie wiązał on wody w organizmie w postaci cellulitu wodnego.

Dieta wodna – co wolno jeść?

Posiłki spożywane w trakcie diety wodnej powinny być lekkostrawne. Dozwolone są więc: chude wędliny, chudy nabiał, drób, ryby, grube kasze, pełnoziarniste pieczywo oraz jedzone z umiarem owoce i warzywa, gdyż są one kolejnymi zbiornikami wody. Należy też zrezygnować z tłustych potraw (jak żółte sery, ciężkostrawne mięsa) oraz śmieciowego jedzenia, w tym słodyczy i fast foodów. Dobrym rozwiązaniem będzie też ograniczenie soli, która działa podobnie jak sód w wodzie mineralnej oraz zrezygnowanie z kawy i czarnej herbaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *