3 zdrowe obiady dla Twojego dziecka

Każda mama powinna wiedzieć, że dzieciństwo to najlepszy czas na wpojenie swoim pociechom prawidłowych nawyków żywieniowych, w tym jedzenia pięciu pełnowartościowych posiłków dziennie. O ile ze śniadaniami i kolacjami nie masz problemu, o tyle od jakiegoś czasu brakuje Ci pomysłu na zdrowe obiady? W poniższym wpisie prezentujemy 3 dania, które zadowolą podniebienia wszystkich maluchów!

Placki z cukinii z serem feta

Twoje dziecko ciężko przekonać do jedzenia warzyw? Fantastycznym placuszkom z cukinii i sera feta na pewno się to uda! Co musisz przygotować do ich przyrządzenia? Przede wszystkim 4 duże cuknie (lub 8 małych), pół kostki sera feta, 4 jajka, szczyptę soli, oliwę z oliwek, cebulę, 2 ząbki czosnku, 5 łyżek mąki, bazylię i oregano oraz trochę pieprzu. Zacznij od obrania i starcia cukinii na dużych oczkach – posól ją i odstaw na 30 minut. Następnie dobrze ją wyciśnij (po wpływem soli puszcza wodę), dodaj jajka oraz mąkę i wymieszaj. Potem wrzuć resztę składników – posiekany czosnek, drobno pokrojoną cebulę, ser feta oraz przyprawy. Smaż na oliwie z oliwek. Placki doskonale smakują same, ale można je podawać także z dodatkiem jogurtu greckiego.

Makaron w sosie orzechowym

Zauważyłaś, że Twoja pociecha chętnie je makaron? Nie martw się, danie na jego bazie to też zdrowa żywność! Kup opakowanie makaronu penne (najlepszy będzie ten bezglutenowy), masło orzechowe (szukaj maseł bez cukru i soi), czosnek, paprykę, szczypior, sos sojowy, cebulę, masło klarowane oraz przyprawy. Najpierw ugotuj makaron. W międzyczasie, na maśle klarowanym, podsmaż posiekane 3 ząbki czosnku, pokrojoną w kostkę cebulę oraz paprykę. Makaron gotowy? Wrzuć go na patelnie, wymieszaj ze składnikami, dodaj łyżkę sosu sojowego i pół szklanki masła orzechowego. Pamiętaj, że całość musi dobrze się połączyć. Duś pod przykryciem jeszcze 5 minut. Przed podaniem posyp posiekanym szczypiorem.

Zupa krem z dyni

Dzieci uwielbiają zupę krem z dyni – koniecznie wykorzystaj ten fakt! Dlaczego? Dzięki jej zmiksowanej konsystencji, możesz „przemycić” do posiłku swojej pociechy wiele cennych składników. Jak ją przygotować? Zacznij od bulionu. Zrezygnuj z tego z kostki, zdecydowanie lepszy będzie przygotowany przez Ciebie, na warzywach i mięsie drobiowym. W tym czasie, na oliwie z oliwek zeszklij posiekany czosnek i cebulę, a potem dodaj startą dynię (najlepsza będzie ta piżmowa) i pokrojone w kostki 4 duże ziemniaki. Gdy całość lekko się podsmaży, wrzuć ją do gotującego się bulionu. Poczekaj aż warzywa zmiękną i przypraw zupę łagodnym curry, solą oraz pieprzem. Gotuj jeszcze przez 20 minut. Gdy lekko przestygnie, zmiksuj ją na gładką masę, dodając łyżkę jogurtu greckiego. Podawaj z grzankami.

One thought on “3 zdrowe obiady dla Twojego dziecka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *