Zielona herbata – właściwości, parzenie

Zielona herbata zyskuje popularność zarówno u miłośników zdrowego trybu życia, jak i u osób szukających skutecznych metod odchudzania. Sprawdza się jako napój do codziennego picia w obu przypadkach.

Pozytywne właściwości zielonej herbaty to przyspieszenie metabolizmu (jednak nieznaczne), oczyszczanie organizmu oraz działanie antyoksydacyjne. Jeśli decydujemy się na picie zielonej herbaty, warto robić to regularnie – czeka nas obniżenie poziomu cholesterolu, a także poziomu trójglicerydów. Dzięki temu zmniejszą się nasze szanse na zawał serca lub problemy z krążeniem. Zielona herbata ma szeroki profil działania, a jej właściwości odbijają się na zdrowiu nie tylko fizycznym, ale i psychicznym.

Zielona herbata – właściwości, nie tylko oczyszczające

W sferze fizycznej zielona herbata stymuluje żołądek do wzmożonego wydzielania soków trawiennych – dzięki temu herbata jest w stanie zlikwidować u człowieka uczucie pełnego żołądka (przejedzenie się). Pijąc regularnie zieloną herbatę należy zrezygnować z mleka – oba produkty niezbyt się lubią. Co ciekawe, zielonej herbaty nie trzeba pić jedynie w gorzkiej postaci – można ją bez problemu słodzić, czy to małą ilością cukru, czy też miodem. Dla smaku warto dodać listek mięty. Choć sama w sobie zielona herbata nie wpływa na utratę wagi, to w połączeniu ze zbilansowaną dietą i wzmożeniem aktywności fizycznej, może stać się katalizatorem pozytywnych zmian w ludzkim organizmie. Przyspieszony metabolizm i oczyszczenie ciała z toksyn, a poza tym skuteczne zwalczanie wolnych rodników to najlepszy przepis nie tylko na zrzucenie zbędnej wagi, ale na dłuższe i zdrowsze życie. Zielona herbata zawiera poza tym rzadkie pierwiastki – fluor i mangan, które z pewnością przydadzą się każdemu organizmowi. Zielona herbata jest świetnym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które chcą świadomie się odżywiać i pragną znacznie przedłużyć swoje życie. W codziennym życiu zielona herbata z powodzeniem może zastąpić takie napoje jak herbata ekspresowa z torebki, poranna kawa czy coca-cola.

Zielona herbata – kupno i parzenie

Kupując zieloną herbatę należy pamiętać o jednym: należy całkowicie zrezygnować z herbaty w torebkach – ona zwyczajnie nie działa albo ma znacznie mniej pozytywnych właściwości w porównaniu do liści. Przygotowanie herbaty nie powinno być dla nikogo kłopotliwe – parzy się ją bardzo podobnie jak inne herbaty, należy jednak pamiętać, by zalewać ją nie wrzątkiem, ale wodą w temperaturze pomiędzy 60 a 90 stopni. Warto też przestrzegać czasu parzenia podanego na opakowaniu. Ważne, żeby pamiętać tylko o jakości kupowanego produktu: wiele sklepów sprzedaje marne imitacje zielonej herbaty (albo właśnie herbatę w torebkach), twierdząc, że to bardzo dobry gatunek. Przed zakupem herbaty warto poczytać opinie pasjonatów zdrowego odżywiania, by znaleźć rzetelny sklep, w którym dostaniemy faktycznie to, czego szukamy. Samo picie zielonej herbaty nie jest obłożone zakazami – możemy bez problemu wypić dziennie nawet 5-6 filiżanek. Co ciekawe, parząc herbatę nie musimy za każdym razem sięgać po nowe liście – raz parzone można spokojnie wykorzystać jeszcze nawet kilkukrotnie! Niektórzy twierdzą, że dopiero herbata z drugiego parzenia ma odpowiedni smak, by się nią delektować.

zielona herbata fot. Kinchan1 flickr.com Creative Commons
zielona herbata fot. Kinchan1 flickr.com Creative Commons
FitPati

FitPati

Bloguję o dietach, odchudzaniu, zdrowym odżywianiu i ćwiczeniach. Znajdziecie tu również przepisy na smaczne i zdrowe przekąski. Zapraszam do rozmów pod wpisami. Dawajcie znać, czy dania z przepisów smakują, a diety i ćwiczenia przynoszą efekty!

3 thoughts on “Zielona herbata – właściwości, parzenie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *